Megvan a hidegleléses játékunk első nyertese

December végén mérték 2015-ben a legalacsonyabb éjszakai hőmérsékletet a galyatetői bivakszálláson. Egy profi hálózsákot ért a mínusz 11 fok átvészelése.

Turista Magazin
Gulyás Attila
2016. január 7.

Még december elején indítottuk a Hideglelés a bivakszálláson elnevezésű játékunkat, amelynek fődíja egy Deuter Aircontact 55+10L típusú hátizsák a Tengerszem túrafelszerelés- és túrabolt jóvoltából. Ezt a zsákot az nyeri, aki a leghidegebb körülmények között aludt a kilátóban a játék ideje alatt. A fődíj mellett miden hónapban egy-egy Deuter Exosphere -4° hálózsákot is nyerhet az, aki az adott hónapban kifogja a leghidegebb éjszakát a kilátóban. Decemberben a 30-áról 31-ére virradó éjszaka volt a leghidegebb, mikor is mínusz 11 fokot mértek a bivakszálláson. Ebben a cudar időben sem volt üres a kilátó, mert ekkor Penczner Péter töltötte fent az éjszakát egy rokona társaságában. A sorsolás Péternek kedvezett, aki január 6-án vehette át a nyereményét a Tengerszem Dohány utcai üzletében. Mivel a játék február végéig tart, ezért még érdemes felmenni Galyatetőre bivakolni, hiszen még két hálózsák gazdára vár, a tél végén pedig a fődíj is ahhoz kerül, aki a leghidegebb éjszakát töltötte a kilátóban.

Megkértük Pétert, hogy néhány sorban számoljon be a galyatetői élményeiről, és az alábbi írást kaptuk. Ezúton is gratulálunk neki!

Tisztelt TM-szerkesztőség!

A karácsony egyik ajándéka Burger Barna kéktúrás könyve volt számomra. Ennek csomagolása rejtette az új galyatetői turistacentrumról szóló kiadványt, amelyet érdeklődéssel forgattunk a túrázást kedvelő unokabátyámmal a karácsonyi ebéden. Szerettünk volna még az év vége előtt kimozdulni a természetbe, így a cél adta magát. Érdekesnek tűnt a kilátó, úgy véltük, az élményt a bivakszálláson töltött éjszaka teheti teljessé.

December 30-a délutánján érkeztünk meg a fallóskúti indulást és a mátraszentimrei megállót követően. Évek óta nem járt arra egyikünk sem, ezért nagy érdeklődéssel szemléltük az új komplexumot, néztük a tájat a kilátóból a lemenő nap fényében, megannyi más érdeklődő társaságában. Amikor bejelentkeztünk, egyben jelentkeztünk is a „Hideglelés a bivakszálláson” játékra. Előtte nem értesültünk róla, ezért ez a meglepetés mindenképpen egy kis izgalmat adott az éjszakához, hátha nyerünk.

A bivak kellemesen tágas és modern, lámpával, konnektorral és Wi-Fi-jeltovábbítóval felszerelt. Tetszik a kerek fémajtó, a színes plexiken át pedig a hangulatvilágítás is garantált. Mivel nem a körülményeknek megfelelő felszereléssel kezdtük meg az éjszakát, sejtettük, hogy nem lesz zavartalan az álmunk. Unokabátyám egy inkább tavaszinak mondható hálózsákban helyezkedett el, a takarójával pedig az ajtóréseket tömte be. Én a három évszakos zsákomba betettem a nyárit is. „Hőmérőként” egy palack ásványvíz funkcionált. Ha nem fagy meg, akkor nincs is olyan hideg - gondoltuk. Rosszul. Fél ötkor hálótársam már nem bírta tovább, lépcsőzni indult, hogy kihúzza valahogyan az étterem nyitásáig. Nekem csak a lábam fázott, ezért a kabátommal még beburkoltam. Mi történt a vízzel? Becsapott minket, mert rajta kívül minden más folyadék megfagyott a bivakon. Szilveszter előtt nem ez volt az ideális éjszaka, de másnap a gyönyörű napsütéses idő feledtette a megpróbáltatásokat.