Nem mindennapi találkozás Békéscsabával

Megvan annak a varázsa, amikor az ember egy kevésbé ismert városba nem a díszbe öltözött sétálóutcán érkezik meg, hanem a kertek alatt, ráadásul vízen, kenuval. Mi éppen így úsztunk be Békéscsabára az Élővíz-csatornán, és egy egészen izgalmas, új perspektívából láthattuk a várost.

2022.05.26.

Az egyik legszebb palóc faluban jártunk a Cserhát lankái között

Terény egy aprócska település a Cserhát dombjai között – alig háromszáznyolcvanan lakják –, mégis olyan kuriózumokkal bír, amelyekért messzi földről érkeznek ide látogatók. Van itt az országban egyedülálló kézzel-lábbal harangozás, Hunnia Csipkemúzeum, és a községben több mint 100, védett, nagyrészt felújított palóc parasztház is áll. Ha valami nyugodtra és szépre vágyunk, ahol igazán kipihenhetjük magunkat, akkor érdemes felvenni a bakancslistánkra.

2022.05.20.

Ártéri vadon Budapesten

Hiába hömpölyög keresztül Budapesten a Duna, kevés olyan hely van, ahol lemehetünk a partjára, hogy közvetlenül találkozzunk a folyóval, főleg annak közel természetes közegében. Dél-Buda az egyik ilyen hely.

2022.05.17.

Szuper erdei ösvények tavaszi kiránduláshoz – Hétvégi programajánló

Talán mostanság mutatja legszebb tavaszi arcát a természet. A vegetáció berobbant, az erdők csupa zöldek, a rétek pazarmód virágosak. Miért is maradnál otthon? Összegyűjtöttünk pár klassz szabadtéri programot május negyedik hétvégéjére, a vadregényes Gaja-szurdok bejárásától az Aggteleki-karszt és a Kiskunság orchideanéző kirándulásain át a gemenci kalandtúráig.

Bejártuk a bakonybéli monostort

Bakonybél különleges falu, nemcsak azért, mert kivételesen szép környezetben fekszik, de azért is, mert itt a klasszikus faluközpont - bank, söröző, polgármesteri hivatal, Mini ABC- sormintát még egy bencés monostor és egy futurisztikus csillagda is színesíti. Az már csak hab a tortán, hogy Bakonybélről már egy kisbolygót is elneveztek.

2022.05.08.

Feltölt és lenyűgöz a vácrátóti botanikus kert

Feltett szándékom volt, hogy fél nap alatt mindent megnézek. Ez persze nem jött össze, mert a vácrátóti Nemzeti Botanikus Kert hatalmas és tele van érdekességekkel. Remek program annak is, aki gyönyörű környezetben szeretne sétálni egy jót, és annak is, akik nyakig belemerülne a növények varázslatos világába.

2022.05.05.

Recsktől Alsósztregováig – a Palóc Úton barangoltunk

Két napot töltöttünk a Palóc Úton, hogy megismerjük a határon átnyúló, hagyományőrző, tematikus út látnivalóit. Jártunk Recsken és Mátraderecskén, megnéztük Madách alsósztregovai kastélyát, és természetesen megkóstoltuk a palóclevest, a macokot és a haluskát is.

2022.05.03.

Megnéztük hazánk első kerékpármúzeumát

Bár a trabiciklinél jócskán lecövekeltünk a döbbenet miatt, de utána egészen az őskerékpár eredethű replikájáig kalandoztunk a kerékpár történelmében - végig tátott szájjal ebben az egyedülálló gyűjteményben.

2022.05.01.

Tökéletes tavaszi kirándulóhelyek – Hétvégi programajánló

Ha most kimozdulunk a szabadba, felfedezhetjük az éledő természet számos apró és színpompás szépségét. Április végén, május elején virágnéző túrák várnak ránk többek között a Mecsekben, a Budai-hegységben, de akár az Alföldön is, miközben az üdezöld erdők hangulatát élvezhetjük országszerte. Ajánlunk pár szuper túrahelyszínt a hétvégére.

2022.04.26.

A legjobb panoráma Budára

Budapest látképe világhírű: a lábunk alatt drámai módon találkozik a középhegység a síksággal, Buda Pesttel, és a város szövetén át felsejlenek a magyar történelem fejezetei is. A Rákosszentmihályon található, impozáns méretű Kertvárosi-kilátóból a hegyek koszorúzta főváros látképe nem kevésbé drámai, de az innen nyíló, új perspektíva különösen izgalmassá teszi a látványt.