Hírek

Biciklis rekordok dőltek meg a fővárosban

A Magyar Kerékpárosklub adatai szerint Budapesten hétvégén a biciklis forgalomszámlálók több helyen is rekordot döntöttek.

Szerző:
TM
Fotó:
Adobe Stock
2020. május 11.

A Magyar Kerékpárosklub adatai szerint Budapesten hétvégén a biciklis forgalomszámlálók több helyen is rekordot döntöttek.

Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése – olvasható a Magyar Kerékpárosklub közleményében. Csak egy napon, a 2018-as I bike Budapest felvonuláson bicikliztek többen a Bem rakparti és Árpád hídi kerékpárszámlálók felett, amikor a 25 000 fős felvonulás érintette ezeket a pontokat.

A szervezet szerint az adatok bizonyítják: sokkal több budapesti ülne kerékpárra, ha több kerékpársáv lenne.

Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni.

A budai rakparton és az Árpád hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom.

A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek.

Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken kb. 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.

A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál.

Mint írják, az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, melyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség.

Az újonnan bringára ülőknek pedig ezen oldalon gyűjtött össze néhány jó tanácsot a szervezet.

Forrás: Magyar Kerékpárosklub


Cikkajánló