Promóció

Egy új kutatás is segítheti a hazai kerékpározás fejlesztését

Dánia és Hollandia után Magyarországon a harmadik legmagasabb az elsősorban biciklivel közlekedők aránya - derül ki egy új felmérés eredményéből, amit az Európai Mobilitási Hét kapcsán hoztak nyilvánosságra.

Szerző:
Turista Magazin
Fotó:
Turista Magazin
nyitókép: 123rf.hu
Grafikák: Medián
2018. szeptember 28.

Dánia és Hollandia után Magyarországon a harmadik legmagasabb az elsősorban biciklivel közlekedők aránya - derül ki egy új felmérés eredményéből, amit az Európai Mobilitási Hét kapcsán hoztak nyilvánosságra.

Akármilyen furcsán hangzik, de idén júliusban készült először a magyarok biciklizési szokásairól szóló átfogó kutatás, amelyet a Magyar Kerékpárosklub és a Medián végzett az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával. Az eredményeket egy rendhagyó fővárosi sajtótájékoztatón, a Bem rakparton vezető bringaút mellett tartották, ahol nem mellesleg reggelivel és ajándékokkal várták az éppen arra tekerőket az országos szinten megrendezett bringás reggeli keretein belül.
 

Reggeli és ajándékok várták a bringásokat az Európai Mobilitási Héten a Bem rakparton, és az ország számos pontján

 

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondása szerint azzal szembesültek, hogy nem áll rendelkezésre elegendő adat a témában. A vidéki kerékpárosok számáról csupán Kisköréről voltak információk, ahol a gátőrök strigulázzák az áthaladókat, ezért is rendeltek meg egy nagy mintájú, részletes kutatást, amelyhez hasonlóra még nem volt példa. A kutatás eredményei kapcsán a kormánybiztos kiemelte, hogy Dánia és Hollandia után Magyarországon a harmadik legmagasabb az elsősorban bringával közlekedők aránya, és a lakosság jelentős része, nagyjából egyötöde biciklizik naponta.

 

Révész Máriusz elmondása szerint Budapesten több mint tízmilliárd forint áll rendelkezésre kerékpáros fejlesztésekre, amit a civilek véleményének figyelembe vételével költenek majd el

 

Révész Máriusz megemlítette, a közbringarendszer átalakításával valószínűleg többen ülnének nyeregbe, ezért azt javasolta, hogy az éves budapesti tömegközlekedési bérlet mellé kerékpáros-bérlet is járjon, de nagyon fontos a fiatalabb korosztály megfelelő tájékoztatása, ezért egy gyermekeknek szóló füzetet adnak ki a közlekedésről, valamint kampányt indítottak azért, hogy az autósok 1,5 méteres oldaltávolságot tartsanak a biciklistáktól.

 

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint tíz éve lobbiztak azért, hogy legyen egy ilyen felmérés, és szeretnék, ha rendszeresen megismételnék, hogy kirajzolódjanak a trendek

 

Egy év alatt öt százalékkal nőtt az autók száma Magyarországon, nyolc százalékkal pedig az eladott üzemanyag mennyisége, aminek hatása egyre nagyobb dugók formájában jelentkezik - fogalmazott Kürti Gábor a sajtótájékoztatón. A Kerékpárosklub elnöke ugyanakkor bíztatónak nevezte, hogy az emberekben már sikerült tudatosítani, kerékpározni jó, a további cél a gyakoriság növelése.

 

És akkor tessék az öveket becsatolni, jöjjön infografikákban tálalva a teljes tanulmány, amit idén júliusban készítettek 3000 fő bevonásával, de a pontosabb eredmények elérése érdekében kerékpár-számlálókat is elhelyeztek országszerte, valamint kézi számlálást is végeztek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.

 

Cikkajánló