A kerékpáros közösség most először döntheti el, milyen legyen a térség bringaélménye.
A Pilis erdei útjai ma már több tízezer bringást vonzanak évente.
A Pilisi Parkerdő Zrt. 2016 óta építi a Pilis Bike-hálózatot, amely a meglévő erdészeti utakat követi.
A 34 tematikus útvonal és a 10 Parkolj + Bringázz pont mára az aktív természetjárás egyik legkedveltebb terepévé vált.
A hároméves forgalomszámlálás közel 220 ezer áthaladást rögzített; a legnagyobb növekedést Szentendre és Sztaravoda környéke mutatta. A bringázás a térségben már nem csupán közlekedési forma, hanem turisztikai élmény is – olvasható Pilisi Parkerdő Zrt. közleményében.

Új korszak indul: TOP Plusz fejlesztések 2025–2029
A következő években a Pilis Bike a TOP Plusz program támogatásával új élményalapú fejlesztési hullámot kap.
Az újdonságok között szerepelnek új pihenőhelyek, szervizpontok, felújított parkolók, bővülő vendéglátási funkciók és korszerűsített kölcsönzők.
A digitális fejlesztések – online térképek, útvonaltervezők, interaktív ismertetők – a mai túrázók igényeihez igazítják a rendszert. A megállópontok elnevezése ráadásul közösségi szavazással történik, a Pilis növény- és állatvilágához kötve, így a látogatók maguk is alakítói lesznek a hálózatnak.

Új pihenőpont terve Sztaravodán
Ahol a visszajelzés valódi iránytű
2025 őszén a Parkerdő online kérdőívet indított, amelyet 833 látogató töltött ki. A válaszadók többsége rendszeres, 30–50 kilométeres túrákat teljesítő természetkedvelő kerékpáros volt. A visszajelzések ereje egyértelmű:
- több mint 90% elégedett a hálózat jelenlegi szolgáltatásaival,
- kiemelt dicséretet kapott a javított útburkolat és a sorompók,
- a legtöbb javaslat az útminőség javítására, új pihenőkre és alternatív útvonalak kijelölésére vonatkozott.
A Pilisi Parkerdő Zrt. ezeket a javaslatokat közvetlenül beépíti a fejlesztési koncepcióba. A Pilis tehát most úgy rajzolódik újra, ahogy azt az ösvényeket használó, járó, bringázó közösség elképzeli.









