Szavazz 2017 legjobb turistaszállására

2017-ben tizenegy turistaszállást ismerhettetek meg a Turista Magazin népszerű, a Hónap Turistaháza nevet viselő rovatában. Most ezek közül Ti választhatjátok ki az Év Turistaházát.

tm.hu
Gulyás Attila
Garancsi Kata
2017. december 13.

Hármashatár-hegyi turistaház - Újjászületés a főváros felett

Az elmúlt öt évben nagy volt a sürgés-forgás a Budai-hegyek egyik legemblematikusabb csúcsának közelében. A Pilisi Parkerdő Zrt. beruházásainak eredményeként előbb egy erdei iskola, majd egy bisztró nyitotta meg itt a kapuit, utána pedig egy csodálatos panorámával kecsegtető kilátó nőtt ki a semmiből.

Nem sokkal később már a turistaház is látogatható volt, és mi az elsők között próbálhattuk ki.

Stájer házak - Erdőélmény az Alpokalján

Van egy hely a Kőszegi-hegységben, amelyet szinte minden kéktúrázó ismer. Három épület, egy üldögélésre csábító szabadtéri pihenő, egy kecses harangláb, körös-körül az erdő. És a nyugalom, amely minden átitat.

Stájer-házi Erdészeti Erdei Iskola a hivatalos neve, de ez csalóka, hiszen múzeum és erdei szálláshely is van itt. Mi ez utóbbira fókuszáltunk, és nem bántuk meg, hogy a Nyugat-magyarországi-peremvidék felé vettük az irányt.

Szelcepusztai turistaszálló - Menedék a karszton

Az Aggteleki-hegység hallatán a legtöbbünknek a világörökségi Baradla-Domica-barlangrendszer villan be, és ha itteni településeket kellene mondani, valószínűleg a névadó Aggtelek és Jósvafő kattanna be elsőre. Pedig természeti és emberkéz alkotta értékek sokaságát rejti még e vidék.

Mi Szin falut vettük célba, pontosabban a község egyik külterületét, Szelcepusztát, hogy kipróbáljuk azt a szálláshelyet, amely mellett az Országos Kéktúra minden sikeres teljesítője legalább egyszer elhaladt már.

Szalajka-ház - Erdőidill a Magas-Mátrában

Egy rögtönzött szerkesztőségi megbeszélésen döbbentünk rá, hogy szálláslátogatós akcióinkból valahogy ki-kimaradozik az a vidék, ahol Magyarország legmagasabb csúcsainak dobogósai törnek az ég felé. Változtatni kellett ezen.

Beugrott egy turistaház, amely kicsivel több mint három éve nyitotta meg újból a kapuit - átalakulva és megszépülve. Ünnepélyes átadóján magazinunk is jelen volt.

Zsigárdi erdei lak - Az otthonná lett vadászház

Több mint két vágtunk bele ebbe a rovatba, jobbnál jobb szálláshelyekre jutottunk el, mindenütt szuperül éreztük magunkat, valami azonban néha kicsit hiányzott.

Ezt a valamit intimitás, emberi lépték, tiszta egyszerűség és egy olyasfajta „ez most csak a miénk” érzés hatja át, amely nem birtoklási vágyból fakad, hanem az önmagunkra, az egymásra találás ígéretéből táplálkozik. Homokkomárom közelében rátaláltunk.

Drávatamási vendégház - Lassúélet-esszencia összkomforttal

Nyáron felerősödik az ember vízhez való vonzódása, az estéket pedig szívesen nyújtja el a szabad ég alatt. Nincs ebben semmi meglepő.

Ahogy abban sem, hogy hónapról hónapra meglátogatunk egy újabb, szerintünk bemutatásra érdemes szálláshelyet. Valamiféle szintézisét kerestük ezeknek a dolgoknak, és meg is leltük a Dráva szomszédságában.

Sarródi Kócsagvár - Az organikus mindenes

Régóta tervezgettük már, hogy ellátogatunk Közép-Európa harmadik legnagyobb állóvizéhez, a vén kontinens legnyugatibb sztyepptavához. Egy természeti és kulturális értékekben bővelkedő vidékre, amely 2001 óta UNESCO-világörökségi helyszín is egyben.

A Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatóság szálláshelyként is üzemelő, formabontó megjelenésű főhadiszállásán jártunk.

Császártöltési kulcsosház - A dél-alföldi mértékadó

Alföldi környezetben valamirevaló turistaszállást találni nem könnyű feladat, de korántsem lehetetlen. Legfeljebb nyomozni kell egy kicsit.

Így tettünk mi is, és rábukkantunk egy ígéretesnek tűnő, gyakorlatilag vadonatúj kulcsosházra, amely a legsíkabb, egyben legmagyarabb nagytájunkon átkacskaringózó kéktúra nyomvonalának tőszomszédságában található.

Galyatető apartmanház - Új játékos a Mátra szívében

Két évvel ezelőtt egy különös megjelenésű, bivakszállásként is használható kilátó, valamint egy építészeti és konceptuális szempontból egyaránt izgalmas turistacentrum nyitotta meg a kapuit Galyatetőn.

Az idei év szeptemberében egy merőben más vendégkört megcélzó szálláshellyel, egy igen magas minőségi szintet képviselő apartmanházzal bővült a repertoár hazánk harmadik legmagasabb csúcsának tőszomszédságában.

Oszlai kulcsosház - Vadonélmény a Hór-völgyben

A Bükk-vidék Magyarország egyik vadregényes, természeti értékekben rendkívül gazdag területe, ahová mindig szívesen utazunk.

Első hegyvidéki nemzeti parkunk igazgatósága több szálláshelyet is üzemeltet, köztük azt, amely hazánk (egyik) leghosszabb völgyében, kiterjedt erdőségek ölelésében bújik meg. Két éjszakát töltöttünk ott - a civilizációtól távol, a nagybetűs természetben.

Hubertlaki kulcsosház - Esterházy-örökség az erdő mélyén

Hosszú ideje nem voltunk már háznézőben a Bakony-vidéken, és ezen gyorsan változtatni kellett.

Az erdészeti szálláshelykínálatot böngészve akadt meg a szemünk az Ugodhoz közeli Hamuházi-réten rejtőző, pár éve teljeskörűen felújított, az interneten keringő képek alapján kifejezetten hangulatosnak tűnő szálláshelyen. Az Öreg-Bakony felé vettük az irányt, hogy egy éjszakára belakhassuk választottunkat.

Szavazz az Év Turistaszállására!