Keresés eredménye

Réka-kunyhó – Időutazás a Keleti-Mecsekben

A Mecsek Magyarország egyik legváltozatosabb felépítésű és felszínű, szerkezetileg két nagy egységből álló hegysége, amelyet keresztül-kasul behálóznak a turistautak. Persze nem véletlenül, hiszen látnivaló rengeteg akad. Szálláshelykínálat tekintetében sem áll rosszul e vidék, és kifejezetten örömteli, hogy a valóban retró, színtisztán nomád feelinget nyújtó kulcsosházak szintén a paletta részét képezik. Két éjszaka erejéig mi is belaktuk az egyiket.

2020.01.26.

Mocsárciprusok birodalmában - A Tiszaigari Arborétum kulcsosháza

A Közép-Tisza-vidék egyik legismertebb és legnépszerűbb turisztikai desztinációja a Tisza-tó, ehhez nem fér kétség, mi ugyanakkor mégsem a madárparadicsom közvetlen közelében, hanem Tiszaigar csodálatos arborétumának szívében találtuk meg szálláshely-látogatós rovatunk kiszemeltjét. Egy éjszaka erejéig a kulcsosház mellett egy teljes gyűjteményes kert is csak a miénk volt.

2019.07.07.

Vízvár vendégház - Dráva-parti teljesség

Ahogy közeledik a nyár, úgy erősödik bennünk a víz iránti vonzalom, és ha az áhított őselem mellé még lenyűgöző természeti környezetet, romantikus vadonfeelinget és egy takaros lakot is kapunk, nyert ügyünk van.

2019.06.06.

Som-hegyi turistaház - Követendő példa

Közel hat éve lesz annak, hogy a Som-hegy turistacsalogatója újjászületett. Ünnepélyes átadóján magazinunk stábja is jelen volt, minket pedig furdalt a kíváncsiság, miként alakult a sorsa a Pilisi Parkerdő Zrt. égisze alatt működő objektumnak.

2019.05.02.

Gunyakúti kulcsosház - Nomád romantika csobogással

A Zempléni-hegység hazánk egyik vadregényes, természeti és kulturális látnivalókban egyaránt bővelkedő területe, egyben az Észak-magyarországi-középhegység legkeletibb tagja. Kiterjedéséből fakadóan felfedezése nem egy-két napos mutatvány, ám ha jó helyre látogatunk el, még ilyen kevéske idő is elég lehet ahhoz, hogy magunkba szívjuk e megannyi élménnyel kecsegtető vidék esszenciáját. Mi három teljes napot pörgettünk ki magunknak az időelosztó szerencsekeréken, és Telkibánya felé vettük az irányt.

2019.02.28.

Brilli Gyula menedékház - Az ikonikus bazilikalátó

A Dunakanyar, a Pilis, a Börzsöny és a Visegrádi-hegység természetjárók megszámlálhatatlan sokaságát vonzza minden évszakban, legyen szó gyalogtúrázókról, bringásokról vagy lelkes hétvégi kirándulókról. Látnivaló bizony bőven akad errefelé, és szerencsére szálláshelyfronton is egyre klasszabb a helyzet. Ennek tudatában indultunk útnak, hogy egy több mint százéves múlttal büszkélkedő, kissé hányattatott sorsú, de az elmúlt években sikeresen talpra állított turistacsalogatót fedezzünk fel.

2019.02.01.

Márianosztrai vendégház - Sínek és hegyek szomszédja

A természeti kincsekben bővelkedő Börzsönyt valószínűleg sem a vérbeli outdoor arcoknak, sem a hétvégi kirándulóknak nem kell bemutatni - gyalogosok, kerékpárosok és kisvasútbarátok által egyaránt nagyra becsült vidék ez. És nem mellékesen hazánk egy olyan szépséges szeglete, ahol egy ideje már nem kell nagyítóval keresgetni, ha európai színvonalú turistaszálláshelyre vágynánk. Mi most egy ilyet próbáltunk ki.

2018.12.11.

Annafürdői vendégház - Grófi örökség extrákkal

Van egy kis község a Völgység északi peremén, amelynek története szorosan összefonódott az Apponyiakkal, határában pedig egy nem mindennapi turisztikai és természetismereti központ üzemel egy gyönyörű parkerdő szívében. Szálláshelykínálatuk is igen meggyőzőnek tűnt, ezért úgy döntöttünk, Tolna megye felé vesszük az irányt, hogy két éjszaka erejéig belakjuk a kiszemeltünket.

2018.10.03.

Esterházy-örökség az erdő mélyén - Hubertlaki kulcsosház

Hosszú ideje nem voltunk már háznézőben a Bakony-vidéken, és ezen gyorsan változtatni kellett. Az erdészeti szálláshelykínálatot böngészve akadt meg a szemünk az Ugodhoz közeli Hamuházi-réten rejtőző, pár éve teljes körűen felújított, az interneten keringő képek alapján kifejezetten hangulatosnak tűnő szálláshelyen. Az Öreg-Bakony felé vettük az irányt, hogy egy éjszakára belakhassuk választottunkat.

2018.04.07.

Megújult kulcsosházzal gazdagodott Solt

Egy régi épület átalakításával hozta létre új szálláshelyét a KEFAG Zrt. A romantikus környezetben, a Duna árterén található Solti kulcsosház júniustól bárki előtt nyitva áll.

2017.06.13.

Parasztreggeli

Túrák előtti kiadós reggeli, de sietős ebédként, kényelmes vacsoraként is fogyaszthatjuk. Télen aromás, forró tea, forralt bor és puha kenyér társaságában feledhetetlen élmény. Kulcsosházba való gasztronómiai remekmű!