Keresés eredménye

Tömördi vendégház – Kéktúrázók szolgálatában

December–januári lapszámunk tematikájára prioritásként tekintve egy olyan alpokaljai szálláshelyre esett a választásunk, amely a Kőszegi-hegység szomszédságában található, az Országos Kéktúra nyomvonalától viszont csak centiméterek választják el. Nem véletlen hát, hogy az önkormányzati fenntartású vendégházat elsősorban a kultikus vándorutat járó gyalogtúrázók alapvető igényeit szem előtt tartva rendezték be.

2019.11.27.

Háromhutai vendégház - A zempléni marasztaló

Az ősz közeledtének hírére különös vonzalom ébredt bennünk az erdők iránt. És ha már erdő, miért is ne legyen vadregényes és hegyvidéki? Ezt a két fontos paramétert szem előtt tartva szemeltük ki hazánk egyik legszebb vidékét, azon belül is a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Háromhuta község turistacsalogatóját. Két éjszakát töltöttünk el a falai között.

2019.09.01.

Pelikán-ház Erdei Iskola - Elzamajor gyermekszigete

Nyári összevont lapszámunkban Magyarország harmadik legnagyobb természetes állóvizére, a Velencei-tóra és környékére fókuszálunk, és szálláshelyajánló rovatunkkal is szerettünk volna hűek maradni a tematikához. Iskolások hadaihoz szokott kiszemeltünk egy csodálatos madárparadicsom tőszomszédságában várta, hogy felfedezzük.

2019.08.08.

Vízvár vendégház - Dráva-parti teljesség

Ahogy közeledik a nyár, úgy erősödik bennünk a víz iránti vonzalom, és ha az áhított őselem mellé még lenyűgöző természeti környezetet, romantikus vadonfeelinget és egy takaros lakot is kapunk, nyert ügyünk van.

2019.06.06.

Som-hegyi turistaház - Követendő példa

Közel hat éve lesz annak, hogy a Som-hegy turistacsalogatója újjászületett. Ünnepélyes átadóján magazinunk stábja is jelen volt, minket pedig furdalt a kíváncsiság, miként alakult a sorsa a Pilisi Parkerdő Zrt. égisze alatt működő objektumnak.

2019.05.02.

Brilli Gyula menedékház - Az ikonikus bazilikalátó

A Dunakanyar, a Pilis, a Börzsöny és a Visegrádi-hegység természetjárók megszámlálhatatlan sokaságát vonzza minden évszakban, legyen szó gyalogtúrázókról, bringásokról vagy lelkes hétvégi kirándulókról. Látnivaló bizony bőven akad errefelé, és szerencsére szálláshelyfronton is egyre klasszabb a helyzet. Ennek tudatában indultunk útnak, hogy egy több mint százéves múlttal büszkélkedő, kissé hányattatott sorsú, de az elmúlt években sikeresen talpra állított turistacsalogatót fedezzünk fel.

2019.02.01.

Márianosztrai vendégház - Sínek és hegyek szomszédja

A természeti kincsekben bővelkedő Börzsönyt valószínűleg sem a vérbeli outdoor arcoknak, sem a hétvégi kirándulóknak nem kell bemutatni - gyalogosok, kerékpárosok és kisvasútbarátok által egyaránt nagyra becsült vidék ez. És nem mellékesen hazánk egy olyan szépséges szeglete, ahol egy ideje már nem kell nagyítóval keresgetni, ha európai színvonalú turistaszálláshelyre vágynánk. Mi most egy ilyet próbáltunk ki.

2018.12.11.

Menedék az erdélyi fellegek fölött

Gyergyószentmiklóstól tíz kilométerre, a Hagymás-hegység legmagasabb csúcsai között találjuk az Egyes-kő égnek meredő szikláit. A megközelíthetetlennek tűnő magaslat nagyon is elérhető, ráadásul a tövében kényelmes ágyban is megpihenhetünk.

2018.10.04.

Annafürdői vendégház - Grófi örökség extrákkal

Van egy kis község a Völgység északi peremén, amelynek története szorosan összefonódott az Apponyiakkal, határában pedig egy nem mindennapi turisztikai és természetismereti központ üzemel egy gyönyörű parkerdő szívében. Szálláshelykínálatuk is igen meggyőzőnek tűnt, ezért úgy döntöttünk, Tolna megye felé vesszük az irányt, hogy két éjszaka erejéig belakjuk a kiszemeltünket.

2018.10.03.

Turistaszálló a karszton - Szelcepuszta menedéke

Az Aggteleki-hegység hallatán a legtöbbünknek a világörökségi Baradla-Domica-barlangrendszer villan be, és ha itteni településeket kellene mondani, valószínűleg a névadó Aggtelek és Jósvafő kattanna be elsőre. Pedig természeti és emberkéz alkotta értékek sokaságát rejti még e vidék. Mi most Szint vettük célba, pontosabban a község egyik külterületét, Szelcepusztát, hogy kipróbáljuk azt a szálláshelyet, amely mellett az Országos Kéktúra minden sikeres teljesítője legalább egyszer elhaladt már.

2018.02.04.

Új turistaház Halápon

Turistaház lett a Halápi Erdészet egykori irodaépületéből. Ezentúl modern szállás várja a debreceni Erdőspusztákra túrázókat.

2017.07.04.

A Hónap Turistaháza - Erdész vendégház az Upponyi-hegység kapujában

Szerettük volna már úgy igazán magunk mögött hagyni Budapestet. Távolabbra menni, egy olyan helyre eljutni, ahonnan nem lehet csak úgy hirtelen felindulásból hazaugrani estére. Két éjszakát töltöttünk el a Bükklába talán legvadregényesebb szálláshelyén, ahol a színtiszta természetélmény már a kertben rabul ejti a látogatót.

2017.05.01.

A hónap turistaháza - Kisinóci turistaház

Idén immáron harmadjára futottunk neki szállásválogatónknak, szívünk pedig visszahúzott a Börzsönybe. Kóspallagtól másfél kilométerre, a hegység legrégebbi, több mint 85 éves múltra visszatekintő, kempingként és erdei iskolaként is funkcionáló turistalétesítményében töltöttünk egy remek éjszakát. Még egy kis környékbeli barangolásra is futotta az időnkből.

2017.04.15.

Bazaltorgonák tövében - Kaán Károly kulcsosház (VIDEÓKKAL)

Megígértük, hogy változatos módon, részrehajlás nélkül fogunk válogatni a hazai outdoor szálláshelyek kínálatából. Igyekeztünk ennek eleget tenni, és ki is néztük magunknak a Szent György-hegy oldalában rejtőző objektumot, amely hazánk egyik leghíresebb erdőmérnökének és természetvédőjének nevét viseli. Két napunk volt a terepszemlére.