Keresés eredménye

Új turistaház-komplexumot adtak át a Zempléni-hegységben

A Pálházi Állami Erdei Vasút végállomásánál az egykori rostallói kulcsosházat és a korábbi kutatóházat újították fel és gondolták újra. A napokban átadott Rostallói Ökotudatos Nevelési Központ (RÖNK) erdei iskolaként és szálláshelyként működik majd.

2021.06.24.

Három csillag az ajtón, milliárdnyi az égen - Hotel Kardosfa

Az elmúlt öt évben a természetjárók számára vonzó hazai szálláshelyek palettájáról közel félszázat mutattunk be a Salgó tűzhellyel fűtött erdei laktól kezdve a légkondicionált vadászházig, mostani főszereplőnk pedig tovább tágítja a repertoárt, ezúttal az elegancia irányában. A SEFAG Zrt. szállodája tehát új színfolt magazinunkban, a Zselici Csillagpark szívében, a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra mentén fekvő szálláshelyként olyan különlegesség, amelynek méltó helye van az ötvenedik részéhez közelítő rovatunkban.

2020.11.05.

Öt kolostorrom őszi túrákra

A hegytetőkön, csendes völgyekben megbúvó kolostorok egykor a világtól elvonult szerzeteseknek adtak otthont. Emléküket ma már csak romok őrzik, melyek azonban még most is misztikus hangulatot árasztanak, amely az embert a múltba repíti vissza.

2020.10.16.

Alpesi hangulat a Mátra szívében

A Kétkerék Vendégház az a fajta szálláshely, ahová már akkor tervezzük a visszatérést, amikor még javában ott vagyunk. Bringások, (kék)túrázók figyelem, egy bakancslistás helyre bukkantunk!

2020.06.16.
Megmenekült a pusztulástól a legendás Dornyay turistaház

Konfár Tibor 2020.05.11

A páratlan szépségű Karancs-Medves-vidék szívében, a salgói várhegy tövében évtizedek óta omladozó, szép emlékű Dornyay turistaház, hazai turistaházaink egyik utolsó mohikánja annyi más társával ellentétben úgy tűnik, megmenekült a pusztulástól.

Galyatető Turistacentrum – A minimalizmus varázsa

Még öt éve sincs annak, hogy az ország legmagasabban fekvő szállodájával, a négycsillagos galyatetői Nagyszállóval szemben egy több tekintetben is merőben újszerű koncepciót képviselő, hazai viszonylatban egyedülállónak tekinthető turistacsalogató, a közelében pedig egy lenyűgöző körpanorámát kínáló, bivakszállásként is funkcionáló kilátó nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. A rangos építészeti díjakkal kitüntetett Galyatető Turistacentrumban jártunk.

2020.03.02.

Harmatfű Erdei Iskola – Új színfolt az Őrség szívében

Tavaly októberben nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság hiánypótló intézménye, amely nemcsak az erdei iskolai foglalkozásokon és táborokban részt vevő gyermekeket és pedagógusokat, hanem a turistákat is várja. Az őrállók földje hazánk egyik mesébe illő szeglete, amelybe nagyon könnyű beleszeretni, ahová mindig jó visszatérni.

2020.02.29.

Hármaskúti erdészház – Időkapszula az erdő mélyén

Sosem tagadtuk, a vadregényes Bükk-vidék az egyik nagy kedvencünk, ahová mindig szívesen megyünk. Februárra mindenképpen egy hangulatos erdei lakot, amolyan autentikus hegyi kuckót szerettünk volna választani, és nem is kellett sokat böngészni a térképen, hogy rátaláljunk egy ígéretes jelöltre, amely fennsíki magányában, matuzsálemi fák ölelésében várta, hogy felfedezzük.

2020.01.31.

Tömördi vendégház – Kéktúrázók szolgálatában

December–januári lapszámunk tematikájára prioritásként tekintve egy olyan alpokaljai szálláshelyre esett a választásunk, amely a Kőszegi-hegység szomszédságában található, az Országos Kéktúra nyomvonalától viszont csak centiméterek választják el. Nem véletlen hát, hogy az önkormányzati fenntartású vendégházat elsősorban a kultikus vándorutat járó gyalogtúrázók alapvető igényeit szem előtt tartva rendezték be.

2019.11.27.

Háromhutai vendégház - A zempléni marasztaló

Az ősz közeledtének hírére különös vonzalom ébredt bennünk az erdők iránt. És ha már erdő, miért is ne legyen vadregényes és hegyvidéki? Ezt a két fontos paramétert szem előtt tartva szemeltük ki hazánk egyik legszebb vidékét, azon belül is a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Háromhuta község turistacsalogatóját. Két éjszakát töltöttünk el a falai között.

2019.09.01.

Pelikán-ház Erdei Iskola - Elzamajor gyermekszigete

Nyári összevont lapszámunkban Magyarország harmadik legnagyobb természetes állóvizére, a Velencei-tóra és környékére fókuszálunk, és szálláshelyajánló rovatunkkal is szerettünk volna hűek maradni a tematikához. Iskolások hadaihoz szokott kiszemeltünk egy csodálatos madárparadicsom tőszomszédságában várta, hogy felfedezzük.

2019.08.08.

Vízvár vendégház - Dráva-parti teljesség

Ahogy közeledik a nyár, úgy erősödik bennünk a víz iránti vonzalom, és ha az áhított őselem mellé még lenyűgöző természeti környezetet, romantikus vadonfeelinget és egy takaros lakot is kapunk, nyert ügyünk van.

2019.06.06.

Som-hegyi turistaház - Követendő példa

Közel hat éve lesz annak, hogy a Som-hegy turistacsalogatója újjászületett. Ünnepélyes átadóján magazinunk stábja is jelen volt, minket pedig furdalt a kíváncsiság, miként alakult a sorsa a Pilisi Parkerdő Zrt. égisze alatt működő objektumnak.

2019.05.02.

Brilli Gyula menedékház - Az ikonikus bazilikalátó

A Dunakanyar, a Pilis, a Börzsöny és a Visegrádi-hegység természetjárók megszámlálhatatlan sokaságát vonzza minden évszakban, legyen szó gyalogtúrázókról, bringásokról vagy lelkes hétvégi kirándulókról. Látnivaló bizony bőven akad errefelé, és szerencsére szálláshelyfronton is egyre klasszabb a helyzet. Ennek tudatában indultunk útnak, hogy egy több mint százéves múlttal büszkélkedő, kissé hányattatott sorsú, de az elmúlt években sikeresen talpra állított turistacsalogatót fedezzünk fel.