5 tökéletes kilátópont a Balatonnál, ahova bárki eljuthat

A legszebb balatoni panorámák a hegyekről nyílnak – de vajon igaz ez? Mutatunk öt olyan kilátót, amihez nem kell hegyet mászni!

Turista Magazin
Szabó Eszter / MTSZ (Kiemelt kép)
2023. június 5.

A Balaton környékén számos, lenyűgöző panorámát kínáló kilátó épült, de ezek többségét csak gyalog, és nem kevés emelkedő árán tudjuk megközelíteni. Most azoknak mutatunk öt nagyszerű kilátóhelyet, akiknek ezek a helyek – bármilyen okból kifolyólag – nem megközelíthetőek, de mégis szeretnék élvezni a pazar kilátásokat.

1. Balatongyöröki Szépkilátó

Balatongyörök északkeleti végén, közvetlenül az út mellett találjuk a Szépkilátót, ahonnan a Balaton-part egyik legszebb panorámája nyílik: balra tőlünk a Tapolcai-medence tanúhegyei sorakoznak, előttük a Szigligeti várral, míg köztünk a Balaton víztükre csillog. A frissen megújult kilátóhely mindenki számára könnyen elérhető: az út mellett nagy parkoló áll a rendelkezésünkre, ahonnan kiépített sétány vezet a kilátópontig. Babakocsival és kerekesszékkel is jól járható.

2. Óvári Messzelátó, Balatonalmádi

A Balaton legszebb kilátói közé tartozik a századfordulón emelt, vöröskő talpazaton álló, különös formájú épület. A Fűzfői-öböl talán innen a legszebb, de különlegesség, hogy rálátunk Balatonalmádi Vörösberény városrészére is a jellegzetes templomtornyaival. Autóval egészen a kilátóig mehetünk.

3. Somos-kilátó (Somoshegyi kilátó, Balatonberény)

A Balatonberény feletti dombvidék pazar kilátását emeli a legmagasabb szintre a 2022-ben átadott Somos-kilátó, ahonnan a Keszthelyi-hegység, a bazaltvulkánok és a Balaton-felvidék nyugati része is kirajzolódik a tó vize felett. A szomszédos erdő és az alattunk kinyíló, gyümölcsfákkal ligetes somogyi tanyavidék meghitt hangulatot kölcsönöz az épület környezetének. Autónkat közvetlenül a kilátó mögötti parkolóban tudjuk letenni, így már csak a kilátó lépcsőit kell megmászni.

4. Xantus János Gömbkilátó, Balatonboglár

A Balaton egyik legkülönlegesebb formájú kilátója könnyen elérhető azoknak is, akik nem szeretnek - vagy nem tudnak - sokat gyalogolni. Az eredetijét az 1950-es években építették a brüsszeli világkiállításra, mostani formájában 2012 óta látható a balatonboglári Várdombon, a kalandpark és a bobpálya mellett. Az egyedi forma mellé fantasztikus panoráma is jár, és a parkolótól mindössze 400 m-t kell csak sétálni.

5. Magaspart, Balatonakarattya

Itt nem is egy kilátópontról beszélünk, hanem egy hosszú partszakaszról, a Kisfaludy sétányról. A Balaton keleti medencéje felett meredek partfal emelkedik, ennek a tetejéről nézhetünk körbe, illetve előre: ugyanis innen nem csak az északi és a déli part irányába, hanem a tó hosszára is rálátunk (igaz, csak egy darabig). A végtelen víz látványáért a főút és a sétány közti bármelyik utcán leparkolhatunk, de a vasútállomástól is csak 10 perc séta, és máris elénk tárul a magyar tenger.