Hálózsákot ért a -16 fokban töltött éjszaka

A Hideglelés a bivakszálláson játékunk legújabb nyertese igazi fogcsikorgató hideget fogott ki a Galya-kilátó tetején.

Turista Magazin
Gulyás Attila
Pál Szilvia
2016. február 5.

Tavaly december elején indítottuk a Hideglelés a bivakszálláson elnevezésű játékunkat, amelynek fődíja egy Deuter Aircontact 55+10L típusú hátizsák a Tengerszem túrafelszerelés- és túrabolt jóvoltából. Ezt a zsákot az nyeri, aki a leghidegebb körülmények között tölt egy éjszakát a kilátóban a játék ideje alatt. A fődíj mellett miden hónapban egy-egy Deuter Exosphere -4° hálózsákot is nyerhet az, aki az adott hónapban kifogja a leghidegebb éjszakát a Galya-kilátó bivakszállásán.

Januárban elsejéről másodikára virradó éjszaka volt a leghidegebb, mikor is mínusz 16 fokot mértek a mátrai bivakszálláson. Aznap két lány aludt a kilátóban, így kettejük közül sorsoltuk ki, hogy kié lesz a havi nyeremény, egy Deuter hálózsák. A szerencse Pál Szilviának kedvezett, aki február 5-én vehette át a nyereményét a Tengerszem Dohány utcai üzletében. Mivel a játék február végéig tart, ezért még érdemes felmenni Galyatetőre bivakolni, hiszen még egy hálózsák gazdára vár, a tél végén pedig a fődíj is ahhoz kerül, aki a leghidegebb éjszakát töltötte a kilátóban.

Megkértük Szilviát, hogy számoljon be a galyatetői élményeiről, és az alábbi írást kaptuk. Ezúton is gratulálunk neki!

„Hálózsák tesztelésre érkeztünk január 1-jén a galyatetői bivakba. Jucó barátosném egy igen magas hegyre készül és az utazás előtt szerette volna kipróbálni, hogy mennyit bír a hálózsákja. A turistaház melegében még azon morfondíroztunk, hogy vajon a bivaknak van e bármilyen hőszigetelő képessége, aztán felérve megbizonyosodtunk róla, hogy semmi, pont ugyanolyan hideg volt bent, mint kint. Lefekvés előtt felmentünk a kilátó tetejére, ahonnan a kristálytiszta éjszakában csodálatosan kirajzolódott felettünk a Tejút képe.

Elképesztő érzés volt egyedül álldogálni a sötétben (és a dermesztő hidegben). A bivakban töltött éjszakát soha nem fogom elfelejteni. Ennyire még életemben nem fázott az orrom és a szemhéjam, mint akkor éjszaka.

Napfelkeltére megint a kilátó tetején voltunk és végig követtük, ahogy a nap felbukkan a horizonton. Azt hiszem az ilyen pillanatokról szoktak versek születni. A turistaházba leérve tudtuk meg, hogy -16 fokban töltöttük az éjszakát és hogy ezzel esélyesek lettünk megnyerni a díjat. Úgy éreztem magam, mint Rocky Balboa, mikor felfut a lépcső tetejére és azt hajtogattam magamban, hogy -Na, ez igazán jó móka volt!”.

Kapcsolódó cikkek:

Hegyi cidri kilátással

Megvan a hideglelés játékunk első nyertese