Lenyűgöző hazai várak szeptemberi számunkban

Friss lapszámunkban elkalauzolunk Visnyeszéplakra, a településre, ahol a lakók egyszerűen „leszálltak a civilizáció robogó vonatáról”; bemutatunk 12 olyan magyarországi várat, amelyek történetük vagy éppen elhelyezkedésük miatt különlegesek; és megismerheted Török Andrást, a láthatatlan házigazdát is.

TM
TM
2016. augusztus 29.

Jön az ősz, ami azt is jelenti, hogy jó eséllyel rakhatja tele a kosarát, aki gombászni indul; szeptemberi lapszámunkból őzlábgombatémában művelődhetsz ki. A budai zöld túraútvonal bejárásáról már olvashattál kedvcsináló, szubjektív írásokat az oldalunkon, a szeptemberi magazinban pedig összefoglaljuk, melyek az útvonal leglátványosabb, legérdekesebb pontjai. És ha már Budapest: interjút készítettünk Török Andrással, aki a fővárosról ír rendhagyó útikönyveket, és bár soha nem dolgozott idegenvezetőként, Paul Newmannek mégis ő mutatta be a várost.

Messzelátó rovatunkban most a Balatonra és a Tapolcai-medence tanúhegyeire nyíló panorámát csodáljuk meg a fonyódi Sipos-kilátóból, az Alföldi Kéktúrát Körösladánytól Berettyóújfaluig barangoljuk be, és ellátogatunk a Szigetközbe, a vízitúrázók és a kerékpárosok paradicsomába.

A Turistaretróban az első magyar kéktúrateljesítőről, Horváth Józsefről olvashatsz, és azt is megtudhatod, szándékán kívül hogyan üzent az utókornak a természetjáró. Ebben a hónapban az OKT végpontjánál, Hollóházánál teszteltünk egy turistaházat, ahol természetesen a porcelángyárat sem hagytuk ki, erről szóló videónkat hamarosan láthatod az oldalon. Viszonylag kevesen ismerik a montenegrói Durmitor hegységet, külsős szerzőnk szerint azonban egyértelműen felveszi a versenyt kárpáti rokonaival, túraleírását a Kitekintő rovat hasábjain olvashatod. A barlangászat iránt érdeklődőknek is szerettünk volna kedvezni: most sorra vesszük, mi mindent kell beszereznie annak, aki a sötétség birodalmába készül. A Szelekcióban Friedrichshafen nemzetközi outdoor-kiállításának sátor- és túrazsák-felhozatalából szemezgettünk.

Kapcsolódó cikk:

Visnyeszéplak nem az isten háta mögött van