Sportolj az egészségedért!

A mozgás és a különféle sporttevékenységek egyre több ember életének képezik szerves részét. Jól is teszik, akik „sportosan” élnek, hisz a szakemberek szerint az aktív életmód pozitívan befolyásolja élettani folyamatainkat és egészségi állapotunkat.

Szerző:
Szatmári Zoltán
Fotó:
Jennifer
Steve Garner
Charleston
2013. december 18.

A mozgás és a különféle sporttevékenységek egyre több ember életének képezik szerves részét. Jól is teszik, akik „sportosan” élnek, hisz a szakemberek szerint az aktív életmód pozitívan befolyásolja élettani folyamatainkat és egészségi állapotunkat.

Fektess hangsúlyt az alapos bemelegítésre!

 

Sportoláskor - a nagyobb igénybevétel hatására - komoly terhelések érik az ízületeket. Leginkább a boka-, a térd-, a váll-, a könyök- és a csípőízület az, ami nagy igénybevételnek van kitéve.
Sportolás és erős fizikai igénybevétel előtt szükség van az alapos átmozgatásra, bemelegítésre, hiszen így készítjük fel nemcsak az izmokat, inakat, ízületeket a terhelésre, hanem a szívet és a tüdőt is. A bemelegítetlen ín és izomzat hamarabb megsérülhet, vagy súlyos esetben el is szakadhat.

 

0-run-steve-garner.jpg

 

Milyen sportágat válasszunk?

 

Az általános sportolás egyik lényeges célja, hogy egészségesek maradjunk, és hatására még ellenállóbbá váljon immunrendszerünk.
Fontos lenne jó erőben tartanunk izomzatunkat, különösen a tartást elősegítő has- és hátizmot, így tehermentesíthetjük gerincoszlopunkat és megkímélhetjük csigolyáinkat.
Egy egészséges ember szinte bármilyen sportágat kipróbálhat, és kedvére űzhet.
Ízületi problémák esetén azonban figyelni kell néhány dologra, de semmi esetre sem kell teljesen lemondani a sportról. Az úszással pl. kíméljük az ízületeket, de erősítjük az izomzatot.


A sport hatása az egészségre

 

A rendszeres sportolás erősíti az immunrendszert, a szervezet betegségekkel szembeni ellenálló képességét.
Karban tartja a szívet és a vérkeringést, hisz az edzett embernek gazdaságosabban „dolgozik” a szíve és nagy valószínűséggel nem alakul ki magasvérnyomása. A sportnak köszönhetően „edzésben” tarthatjuk érrendszerünket és tüdőnket is, de az aktív élet kiváló hatással van a bélrendszer egészségére és az emésztésre is.

 

0-ski.jpg


Azt és érdemes tudni, hogy számos betegség szempontjából prevenciós jelleggel bír a sportolás. Hisz csökkenti a hipertónia, a diabétesz, és más szív- és érrendszeri betegség kialakulásának rizikóját, de megvéd a kóros elhízás ellen is.
Az is tény, hogy rendszeres sportolás hatására javul a szervezet oxigénellátása. A fizikai hatás mellett, fontos pszichés hatása is van a sportnak: csökkenti a stresszt és a szorongást, valamint jó közérzetet teremt.
Ha teheted, próbáld beiktatni életmódodba a rendszeres sportolást, testmozgást, mert ezzel hatékonyan javíthatod életminőségedet.
 

Cikkajánló