Tavaszi kirándulástippek a márciusi TM-ben

Több hónapnyi túratippet gyűjtöttünk össze a tavasz első Turista Magazinjában. Bejárjuk a Szent György-hegy legszebb turistaútvonalát, barangolunk az Őrségben, a zselici vadmacskák nyomába eredünk, megnézzük az Esterházyak pápai rezidenciáját, és ellátogatunk Aggtelek és Jósvafő környékére is.

TM
Gulyás Attila (kiemelt kép)
2020. február 28.

Ha március, akkor tavasz, és ez az az évszak, amikor még azoknak is megjön a kedve a természetjáráshoz, akik egyébként nem nagy túrázók. Első tavaszi lapszámunkban igyekeztünk ötleteket, célpontokat, izgalmas és látványos útvonalakat adni, hiszen szuper dolog kirándulni a kizöldülő erdőkben, de még jobb, ha célja is van.

Jelvényszerző túránkkal az Őrség kevésbé ismert, nem is oly régen még műszaki határzárral szigorúan őrzött és teljesen elszigetelt, dimbes-dombos tájain jártunk. A Messzelátóban a Vendvidéken található Bűricza-kilátót mutatjuk be, szálláshelynéző rovatunkban pedig az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság hiánypótló intézményéhez, a Harmatfű Erdei Iskola turistaházához látogattunk el.

A História rovatunkban az Esterházyak pápai rezidenciáját vesszük górcső alá, ahol egy egész udvartartás köszönti a belépőt, és még legyezőnyelvet is lehet tanulni. Városi sétánk Miskolc belvárosának érdekességeit mutatja be. Bazaltorgonák, jégbarlang, titokzatos Sárkány-lik és pazar panorámák, mindezt tudja a „tanúhegyek királya”, a Szent György-hegy, amit most egy látványos túraútvonalon jártunk be.

Kerékpáron ezúttal az Isztriai-félsziget számtalan bringaútvonala közül a leglátványosabbakat tekertük le. Új Kéktúra rovatunkban Gyimesi Szandrával beszélgettünk, aki januárban egyedülálló módon, egy hónap alatt gyalogolta le az Országos Kéktúra 1168 kilométerét megszakítás nélkül. Aggtelek és Jósvafő környékét egy hosszú hétvége alatt fedeztük fel, és e vidékről ismét kiderült, hogy akárhányszor is jön ide az ember, mindig fantasztikus élményekkel lesz gazdagabb.

A Zöldhullámban a rejtőzködés nagymesterei, a vadmacskák nyomába eredtünk a vadregényes Zselicben, és ugyanennek a rovatnak a hasábjain a törékeny citromlepke csodálatos életét is megismerhetitek.

A márciusi lapszámunkat itt tudod megrendelni, előfizetni pedig ide kattintva tudsz ránk!