Keresés eredménye

Gyógyulófélben lévő tájsebek az áprilisi Turista Magazinban

Bár nem tudjuk, meddig tart ez az önkéntes otthoni száműzetés az új típusú koronavírus-járvány miatt, de a Turista Magazin a legfrissebb lapszámával már a „karanténvilág” utáni időszakra gondol, és jó pár olyan helyszínt megmutat, amelyeket a négy fal között a kanapéról is lehet csodálni, és ahová a járvány lecsengése után érdemes lesz majd ellátogatni.

2020.03.27.

Egy rejtőzködő ragadozó nyomában

A vadmacskákat ritkán lehet látni, és a fajról a szakemberek sem tudnak még sok mindent. Pedig a vadmacskára ráfér a segítség, mert nemcsak a megfelelő élőhelyek beszűkülése, de a házi macskák terjeszkedése is veszélyezteti.

2020.03.04.

Miskolc – a Villanyrendőrtől az avasi pincékig

Lillafüred, Miskolctapolca, a diósgyőri vár, vagy maga a Bükk kicsit háttérbe szorítják Miskolc belvárosát. Ezért is választottuk a Turista Magazin márciusi városi sétájának helyszínéül a város központját, mely sok-sok érdekes helyet és történetet rejt.

2020.03.03.

Hosszú hétvége az Aggteleki Nemzeti Parkban

Az Aggteleki Nemzeti Park nemcsak a főszezonban, de kora tavasszal is remek úti cél. A Turista Magazin márciusi számában adunk néhány tippet, hol, mit, mikor érdemes megnézni, akár márciusban, akár az év többi részében utazik oda az ember.

2020.03.01.

Tavaszi kirándulástippek a márciusi TM-ben

Több hónapnyi túratippet gyűjtöttünk össze a tavasz első Turista Magazinjában. Bejárjuk a Szent György-hegy legszebb turistaútvonalát, barangolunk az Őrségben, a zselici vadmacskák nyomába eredünk, megnézzük az Esterházyak pápai rezidenciáját, és ellátogatunk Aggtelek és Jósvafő környékére is.

2020.02.28.

Bölények közt az Őrségben

Néhány hónapja hét bölény kiköltözött az őrségi vadonba. Megnéztük őket, hogyan boldogulnak, s ha már ott voltunk, a téli Őrség szépségeit is felfedeztük. A Turista Magazin februári számában bemutatjuk a bölényeket és új élőhelyüket.

2020.02.06.

Séta Budapest tetején

A 12. a főváros legzöldebb kerülete, melynek egyik leghangulatosabb része Svábhegy és a vele szomszédos Széchenyihegy. Pazar villákban nincs hiány errefelé, de egy séta során a környék mozgalmas múltjának emlékeit is felfedezhetjük.

2020.01.30.

Bölények az Őrségben

Az európai bölények valaha gyakoriak voltak a Kárpát-medencében, itthon ma már szinte csak fogságban látjuk őket. Az Őrségben pár hónapja félvad körülmények között él néhány példány. Megnéztük őket, hogyan boldogulnak a „vadonban”.

2020.01.29.

Itt a februári Turista Magazin

Bemutatjuk a Gerecse legújabb, tavaly ősszel átadott lombkoronasétányát, barangolunk a Karancs–Medves-vidéken, és túrázunk Magyarország egyik leglátványosabb szurdokában is.

2020.01.27.

Természetjáró gigakvíz, ami tutira megizzaszt

Már megszokhattátok, hogy az ünnepek környékén meglepünk titeket egy-két izgalmas feleletválasztós kérdéssorral, amiket akár a családnak is bedobhattok a bekuckózós téli estéken. Ez a mostani kvíz abban különbözik a többitől, hogy tematikája nincs, viszont csak olyat kérdezünk, amiről írtunk is nektek 2019 folyamán.

2020.01.01.

Tündérkert a város felett

Kőszeg a gyönyörű belvároson túl más érdekességeket is tartogat, például a város tetején található Bechtold István Természetvédelmi Látogatóközpontot, ahol nemcsak kiállításokra, de egyéb izgalmakra is számíthatunk.

2019.12.06.

​Megújult a Turista Magazin weboldala

Ezt a cikket már nagyon régóta szerettem volna megírni, és hírt adni arról, hogy megújult a turistamagazin.hu. A régi oldalunk olyan sokáig működött, hogy lekapcsolása után azonnal bejelentkezett érte egy ritkaságokat gyűjtő távközlési múzeum. Mentségére legyen mondva, amikor készült, még nem volt szempont, hogy a lehető legtöbb eszközön kényelmesen lehessen használni.

2019.11.28.

Magyarország kék útjain

Te hány kéktúrát ismersz, melyiket jártad már végig? Novemberi számunkban összeszedtük az ország azon kékjelzésű útjait, melyek túramozgalom keretében csábítanak a terepre.

2019.11.03.

Már az újságárusoknál a novemberi Turista Magazin

Az ősz utolsó hónapja sem telhet el szuper kirándulások nélkül: vasutazás a Bakonyban, kerékpározás az Által-ér mentén, lazításképp pedig kastélylátogatás Keszthelyen. Mindezekről a magazin aktuális lapszámában olvashatsz.

2019.10.29.

Források, huták, kastélyok

A Mátra északi lábánál fekvő Parád és Parádsasvár nagyon közel vannak egymáshoz, történetük pedig több szálon, a gyógyvíz, az üveggyártás és a Károlyi család révén is összefonódik. A Turista Magazin októberi számában ezekben a falvakban barangoltunk.

2019.10.07.

Őszi kirándulástippek a szeptemberi TM-ben

Több hónapnyi felfedeznivalót gyűjtöttünk össze az ősz első Turista Magazinjában. Barangolunk a Magas-Bakony legszebb vidékein, bejárjuk Makovecz Imre nyomában a Budai-hegység és Pilis építményeit, bringázunk a Mecsekben, és ellátogatunk Zugliget rejtett kincseihez is.