Téli regenerálódás Nagyirtáspusztán

Munkatársunk inkognitóban érkezett a Szent Orbán Hotelbe és alaposan letesztelte a négycsillagos szálloda szolgáltatásait.

Dabis Balázs Silvius
2013. december 22.

A Szent Orbán Wellness Szálló a Börzsöny szívében, Kóspallagtól 6 kilométerre található. Négycsillagos, drága és flancos hely, céges bulikra való és azoknak, akik a természetet csak az ablakból szeretik nézni. Korábban, amikor szintén télen, a Vasedény kulcsosházban töltöttem egy éjszakát, már leteszteltem az éttermét, körbeszaglásztam a wellness részleget, majd a parkolójában hagytuk az autókat és mentünk a kulcsosházba bográcsozni, jót mulatni.

A közeli kisvasút végállomása

Persze már akkor megfogant bennem a gondolat, hogy egyszer ide is el kell látogatni pihenés céljából és mivel párom kifejezetten előnyben részesíti a szaunákkal, jacuzzikkal felszerelt kényelmes szállásokat, elérkezett az idő.

Nemcsak kívülről szép

Szállást foglalni a karácsonyi időszak előtt viszonylag könnyű volt, a két ünnep között azonban már lehetetlennek bizonyult. Mi persze nem bántuk, hogy alig vannak az épületben, mert a wellness nem éppen társas műfaj, pláne úgy hogy alig egy éves babával érkeztünk és mi sem szerettünk volna másokat megzavarni babasírással.

Télen is gyönyörű

A szállás
A rönkházban kaptunk szobát, aminek különösen örültem. A hatalmas épület ezen rövid szakasza pontosan úgy néz ki, mint gyermekkorom kedvenc sorozatának a Twin Peaksnek a Great Northernje. Csupa fa mindenütt, igazi meleg elegancia, egyszerűen mesebeli a hangulat. A szobák tökéletesen tiszták és jól felszereltek, ahogy azt egy négycsillagostól el is várja az ember. Hanyag eleganciával bólogattam feleségemnek, aki nem akarta elhinni, hogy valóban nem kellett hoznia hajszárítót, fürdőköpenyt, törülközőt. Minden volt. A matrac igaz nekem keménynek bizonyult, de hát ez az egészséges, túléltem valahogy a két éjszakát.

Így vártak minket

Az étkezés
Mivel a szálloda a Börzsöny közepén áll, távol minden bolttól és más vendéglátóipari objektumtól, a kényelmes vendég egyszerűen rá van kényszerítve a helyi étteremre, nincs más konkurencia. Ha pénztárcája bírja, nem fog csalódni, mert izgalmas dolgokat alkotnak itt a chefek. Alaposan végigettük az étlapot és az ízetlenre sikerült pisztrángon kívül, csak jót tudunk mondani, hiszen a legtöbb fogás fenomenális volt és a kiszolgálásra sem lehetett panasz. Az adagok méretesek, az étkek különlegesek és passzolnak az erdei hangulathoz. Ennyi vadat és erdei gombát ritkán ettem egyhuzamban, de nem bántam meg.

Azért a pisztráng is elfogyott

A somlói fagyoska

A wellness
A pazar kialakítású részlegben egy közepes medence várja a vendégeket. Két ember tud viszonylag kényelmesen úszni benne, de 12 tempóval végigérsz, szóval inkább csak fürdőzésre jó. Ami nagyon hiányzott erről a helyről a hydro-masszázs különféle eszközei. Van igaz jakuzzi odakint, nem igazán jó illatú termál sózott vízzel, meg egy zuhany-templom, ahol két jópofa zuhanyrózsa alatt lehet melegedni, vagy éppen lehűlni, de aki masszív vízsugárral való dögönyözésre vágyik, itt olyat sajnos nem talál. Van viszont profi gőzkabin és finn szauna. Előbbi a részleg csúcsa. Bent koromsötét, csak némi ledecskék árasztanak halovány fényt és bent az iszonyú forróság és az illatos, tömény gőz fogad. Itt tényleg fel lehet töltődni. Akárcsak a finn szaunában, ami pont olyan, amilyennek egy kiváló finn szaunának illik lennie. Egyszerre 10-15 ember is be tud ülni, kényelmesen, fekve négyen tudnak egyszerre itt izzadni, de sokáig úgysem lehet bírni a remek deszka-illatban a forróságot. Mellette hűtőmedence és egy remek fejünkre borítható, újratöltődő hidegvizes dézsa található, amely tökéletes befejezése a szaunázásnak. A csend szobát és az aromakabinokat én már más wellness helyszíneken sem értettem, itt van két ilyen is, különleges, fűtött kőágyakkal, de másoknak biztos működik, bennem lehet a hiba.

A wellness kültéri jacuzzija szolídan megbújik a tuják mögött

Bababarát helyszín
Ilyen szempontból is volt most lehetőségünk letesztelni a Szent Orbánt és alig találtunk hibát. A pincérek rögtön hozzák az etetőszékeket, amelyből többféle is akad, igaz egyikbe sem lehet beszíjazni a csemetét, de a célnak megfelelnek. A szobában pótágy, kiskád már várt minket, a babakocsit nem kellett az emeletre cipelni, a recepción vigyáztak rá és alapvetően nagyon kedvesek és megértőek voltak velünk. Természetesen a recepcióig akadálymentesen, rámpán lehetett bejutni. Kis lelkiismeretfurdalás azért kínzott, mert a gyereksírás bizony áthallatszott a falakon, ahogy én is hallottam a jókedvű szomszédokat, amikor megérkeztek, ők is hallgathatták kisfiunk éji dalát. A wellnessbe babát vinni először őrültségnek tűnt, de kellő körültekintéssel és jó időzítéssel nem is volt ez olyan nagy kihívás. A csodás csendben, a vízcsobogás hangjára és a remek chill out muzsikára fiunk gyorsan elszenderedett így még a közös jacuzzi sem maradt ki a szabad ég alatt, miközben a nagy üvegablakon keresztül jól ráláthattunk a benti melegben, autósülésében szundikáló kisdedünkre, akinek szintén nagyon tetszett ez a kaland a Szent Orbánban.

Cooper ügynökkel nem találkoztam

A végére pedig azt hagytam, ami a legjobban elnyerte tetszésemet. Ez pedig a zene volt. Az étteremben és a wellnessben annyira eltalált, odaillő zenei válogatás szólt a legmegfelelőbb hangerőn, amely nagyban emelte ottlétünk hangulatát. A hideg zimankóban, babakocsival sajnos komoly túrákra nem vállalkozhattunk, de mindenesetre a kinti altatás sem jelentett gondot, mert bőven lehet tologatni a gyermeket a szállás körüli szekérutakon, amelyhez csodás hangulatot adtak a zúzmarás fenyők és a mesebeli Börzsöny szépséges hegyei.