Keresés eredménye

A Börzsöny élményekben gazdag „ütőere” – Kemence-patak

Általában csörgedező szépségével és erdei idilljével gyönyörködteti a természetjárót, de előfordul, hogy szeszélyes erejével, illetve pusztító áradásával hívja fel magára a figyelmet. Végigkísérve a Kemence-patak útját nem csupán a természeti értékeit, de a vadregényes Magas-Börzsöny világát is megismerhetjük.

2021.10.16.

Szondi-emlékek nyomában

A Börzsönyhöz kötődő érdekes földrajzi nevek és a hegység eldugott zugai szinte kifogyhatatlanul szolgáltatják a látnivalókat és a történeteket. A térképet nézegetve akadtam rá a Szondi György nevét viselő emlékfasorra, egy hajdani kápolna helyére és egy titokzatos alagútra. Drégelypalánkról indulva egy 16 km-es körtúrával nemcsak ezeket kerestem fel, hanem Drégely várát és a históriájához tartozó egyéb legendás helyszíneket is.

2021.09.25.

Kittenberger - A börzsönyi oroszlánvadász

Sokan csak magyar Afrika-vadászként vagy „nagy oroszlánölőként” ismerik, de a kalandos utat bejárt Kittenberger Kálmán élete ennél sokkal többről szólt. Nevével kirándulás közben a Dunakanyar és a dél-börzsönyi táj több pontján is találkozhatunk, igaz emléket ugyanakkor híres barátja, Fekete István állított neki, aki a nimbusz mögé látva írta meg a vadász hányattatott történetét.

2021.09.17.

Ismert és kevésbé ismert kilátópontok

Egy túra valódi csúcspontja lehet, ha a fárasztó kaptatók után elénk tárul a táj, és mi egyre lassuló pulzussal kezdünk el gyönyörködni a környékben. Ehhez persze jó idő is kell, de ha szerencsénk van, a most bemutatott kilátópontok felejthetetlen élményekkel ajándékoznak majd meg minket.

2021.08.27.

Tippek a Magas-Börzsöny felfedezéséhez

Egyik legérintetlenebb hazai erdőtájunk a Börzsöny központi része, aminek vadregényes környezete megannyi csodás látnivalót, természeti élményt tartogat. Megismerésében még mindig a jó öreg papírtérkép nyújtja a legnagyobb segítséget, de persze sosem árt, ha ötleteket is kapunk a gyalogláshoz.

2021.08.25.

Az Észak-Börzsöny kevésbé ismert kincsei

Jártál már a rejtélyes „Szondi-alagútnál” vagy a lenyűgöző honti „szakadásnál”? Ismered a Kámor történelmet rejtő üregeit, illetve a Sárkánytörés pompás sziklafalát? Összeszedtünk pár izgalmas börzsönyi helyszínt, ami garantált élményt nyújt a természet felfedezőinek.

Geokéktúra a Börzsöny vulkáni kúpjai között

Hosszú cserháti vándorlásunkat a Szendehelyhez tartozó Katalinpusztán fejeztük be, a Naszály északnyugati lábánál. Innen további utunk már a Börzsöny bércei között halad, ahol a cserhátihoz képest egészen más jellegű túraterep vár ránk.

2021.08.22.

Túra a Börzsöny egyik legszebb panorámájú tűzhányójára

A Börzsöny tömbjének délnyugati szegletében magasodó Nagy-Galla jellegzetes vulkáni kúpja méreteit tekintve ugyan eltörpül a hegység központi részének csúcsai mellett, de a tetejéről legalább akkora élmény szétnézni, mint például az ikonikus Nagy-Hideg-hegyről. Ha ezt szeretnénk megtapasztalni, érdemes felfedezni a hegy környékét is, ami a hangulatos kiránduláson túl több érdekességet is rejt.

2021.08.14.

Közel a természethez – kipróbáltuk az erdőmerülést

A természet jótékony hatásait ma már tudományos kutatások is alátámasztják. Persze nem kellenek ahhoz számok, mérések és grafikonok, hogy ezt tudjuk, hisz mindannyian megtapasztaltuk már azokat a saját bőrünkön. Az erdőterápiás módszerek is a természet áldásos hatásaira építenek. Királyréten mi is kipróbáltuk egyet ezek közül.

2021.08.12.

Egy rövid gerinctúra a Magas-Börzsöny peremén

A Magas-Börzsöny bércei hazánk legszebb középhegységi katlanjait övezik, és az egybefüggő lakatlan terület igazi turistaparadicsomként vonzza a természetjárókat. Meredeken leszaladó hegygerincek és kőtaréjok, vadregényes erdők és panorámás kaldera teszi páratlanná ezt a tájat, amit akár egy rövidebb túrával is megismerhetünk.

2021.07.03.

Aludj a szabad ég alatt - Szuper bivakszállások

A francia eredetű bivak (bivouac) szó szabad ég alatt tartózkodást, táborozást jelent. Ezt a természetjárók is sokféleképpen értelmezik, ezért mi, a klasszikus bivakolás fogalmától némileg eltérve, olyan helyeket válogattunk össze, amelyek nem csupán fekhellyel, de valami plusszal is kecsegtetnek egy hálózsákos, odakint éjszakázós túra során.

2021.06.14.

A festők és a túrázók paradicsoma - Zebegény

Zebegény környékén számos túraútvonal közül lehet választani, de érdemes magát a települést is bejárni. Nemcsak azért mert szép és hangulatos, hanem azért is, mert érdekes történeteket tudhatunk meg a falu múltjáról és az azt alakító zebegényiekről.