Hírek

Új katamarán nyitotta meg a balatoni hajózási szezont

Március 26-án vette kezdetét hivatalosan a 170. hajózási szezon, amelyet a megújított Siófok katamarán vízre bocsátásával ünnepelt a Balatoni Hajózási Zrt.

Szerző:
Balatoni Hajózási Zrt./TM
Fotó:
Gulyás Attila
Balatoni Hajózási Zrt.
2016. március 29.

Március 26-án vette kezdetét hivatalosan a 170. hajózási szezon, amelyet a megújított Siófok katamarán vízre bocsátásával ünnepelt a Balatoni Hajózási Zrt.

Felismerve, hogy az 1970-es évek végén forgalomba állított katamaránok konstrukciója mára elavult, a Balatoni Hajózási Zrt. úgy határozott, hogy felújítja az erősen leromlott műszaki állapotú hajót. Elvárás volt a többféle funkcionalitás, a komfortos utasszállítás, a rendezvényekre való alkalmasság, és a zenés szórakoztatás.

 

Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.
Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.
  
Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.
Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.

Ilyen volt, ilyen lett


A teljesen új koncepció a hajó körbejárhatóságát, a zárt terek átjárhatóságát és több irányból való megközelíthetőségét hangsúlyozza. Az áramvonalas külső felületek, a legömbölyített, íves vonalak és a kerékpártárolási lehetőség újszerű térkialakítási egységet képez. A hajózás élményét a mozgássérültek számára is teljessé kívánták tenni, ezért beépítettek egy mozgássérültliftet az egyik hátsó lépcső korlátjára szerelve. Ennek segítségével a kerekesszékhez kötött utasok is meg tudják közelíteni a felső fedélzetet.

 

12909465_1047344515338245_3838417715325606509_o.jpg
 

A Siófok katamarán belső tere, talpunk alatt a Balaton


A Balaton első, teljesen akadálymentesített hajóját a Balatonfüredig tartó első útján a Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesületének tagjai is kipróbálhatták. Az új vizesblokkban helyet kapott egy mozgássérültek számára kialakított vécé is, amelyben a kisgyermekes szülők számára pelenkázó is beépítésre került. A hajó felső szintjén egy prémiumkategóriás kávézót alakítottak ki.

 

 

Néhány érdekes adat a Siófok katamaránról

Teljes hossz: 29,75 m

Teljes szélesség: 10,3 m

Fixpont-magasság üresen: 8 m

Merülés legnagyobb terhelésnél: 1,64 m
Főmotorok teljesítménye: 2*200 LE

57 tonna acélszerkezet került kibontásra a hajóból

50 tonna acélszerkezet került beépítésre

~8 kilométer hegesztési varrat

1,5 tonna speciális alapozó- és fedőfesték

64 m2 üvegfelület

2 db járható „páncélüveg” (háromrétegű, 30 mm vastagságú)

~1600 méter különböző anyagú és átmérőjű csőhálózat

5 km kábel, 110 m vezérelt, változtatható színű LED-szalag 

 

 

Kapcsolódó cikk:

Indul a balatoni hajózási szezon

 

Cikkajánló