Ismét zakatol a felújított Zsuzsi vasút

Másfél évig tartó felújítás után július 17-től szállítja az utasokat hazánk legrégibb erdei vasútja. Az újáépített járművekkel Debrecen szélétől az Erdőspuszták különleges vidékére utazhatunk.

Szerző:
Gulyás Attila
Fotó:
MTI/Czeglédi Zsolt
2020. július 17.

Másfél évig tartó felújítás után július 17-től szállítja az utasokat hazánk legrégibb erdei vasútja. Az újáépített járművekkel Debrecen szélétől az Erdőspuszták különleges vidékére utazhatunk.

Hosszú munka érett be Debrecenben, amikor kigördült az állomásról az év első menetrend szerinti személyvonata. A hajdú-bihari megyeszékhely Miskolc mellett hazánk azon két nagyvárosának egyike, amelynek belső háztömbjei közül ma is erdei vasúttal utazhatunk a népszerű, de a várostól kellően távoli kirándulóhelyekre. A 16 km hosszú pálya nem kevesebb, mint 138 éve létezik itt, és az 1960-as években nyerte el a mai formáját: akkor még valamivel hosszabb nyomvonalon, egészen Nyírmártonfalváig ért. A következő, teljes felújítás első üteme immár kilenc éve kezdődött, és főleg a nyílt pályát, állomásokat érintette. A másfél évvel ezelőtt indult második felvonás 771 milliós kormányzati keretével immár jóval átfogóbb volt.

Az elmúlt hónapokban megújult a vasúti pálya valamennyi, még felújításra váró szakasza, a debreceni műemlék fűtőház, és a vasút járművei. Köztük hazánk legöregebb kisvasúti gőzmozdonya, a közel száz éves Zsuzsi, mellette pedig a hasonló vasutakról ismerős Mk48 mozdonyok és Bax személykocsik, tehát az 1960-as, 1970-es évek vidéki tanyavilágának és falvainak talán legjellegzetesebb kisvasúti járművei.

A szerelvények szeptemberig a hét öt napján, hétfő és szerda kivételével közlekednek.

Cikkajánló