Téli kirándulástippek és kevésbé ismert túrahelyszínek a februári Turista Magazinban

Idei első lapszámunkban többek között egy tematikus vártúrán bejárjuk a Börzsöny kevésbé felkapott helyeit, bemutatjuk Döbröntét és vadregényes környékét, a téli erdő szépségeit, érdekességeit, valamint a különleges „bakonyi Gyilkos-tónál” is körülnézünk. Ezekről a túracélpontokról nem merjük azt állítani, hogy a legjobbak. Csak azt, hogy biztosan jók.

Turista Magazin
Gulyás Attila (Kimelt kép)
2021. január 29.

A hideg, gyakorta szürke idő ne tartson vissza minket a szabadban töltött kikapcsolódástól! Mutatunk pár klassz hazai kirándulóhelyet, amelyek télen talán különlegesebbek, mint nyáron.

Messzelátó rovatunkban ezúttal a törökbálinti Anna-hegyen álló kilátóhoz látogattunk el, és nem bántuk meg, mert aki szereti a terepasztalokat, az imádni fogja, hogy szinte a lába előtt hever az egyre jobban beépített, örökké nyüzsgő Budaörsi-medence, és a Tétényi-fennsík irányába is remekül el lehet nézelődni az adótorony köré épített kilátóteraszról.

A Jelvényvadásszal vártúrázunk egyet a Börzsönyben, ahol feledésbe vesző, ősi nyomok, hőskorukról regélő falmaradványok és varázslatos táj várja a felfedezést és kalandot kereső természetjárókat.

A Bakony nyugati lankáinál meg sem álltunk Döbröntéig. Itt egy igazán kalandos túrával megnéztünk minden természeti szépséget, amelyet Szarvaskő várának közeli és távoli vidéke tartogatott számunkra. És ha valakit érdekel, hogyan lett egy tervezett laza kirándulásból a valaha volt legemlékezetesebb históriás kiruccanás, akkor az erről szóló cikkünket ajánljuk figyelmetekbe.

Rejtett Kincseink rovatunkkal a „bakonyi Gyilkos-tóhoz”, a Hubertlaki-tóhoz invitálunk benneteket. A Magas-Bakony rengetegében található, különös hangulatú tavat viszonylag kevesen ismerik, de aki egyszer ellátogat ide, az örökre az emlékezetébe vési. És ezt még meg lehet fejelni egy kis kitérővel a Szár-hegyhez, ahonnan a környék egyik leglátványosabb kilátójából a Kisalföld fölött egészen az Alpokig ellátni.

Egy királyréti ökotúra során döbbentünk rá, hogy sokkal több élet van a téli természetben, mint ahogy azt első pillanatra gondolnánk. Érdemes nyitott szemmel járni az erdei ösvényeken télvíz idején is!

A mostani Fókuszban a Természet rovatunkban Kovács tenere Norbert természetfotóssal ismerkedhettek meg, akivel egy díjnyertes képe apropóján beszélgettünk. Az interjúban szó esik természetfotózásról, jelenlétről, kísérletezésről, a repülés élményéről, valamint arról, hogy tulajdonképpen nem is a fotó, hanem az alkotás a lényeg.

De nem akarunk minden poént lelőni, ha kedvet kaptál, a februári lapszámunkból remek ötleteket meríthetsz egy tartalmas és izgalmas téli kiránduláshoz.

A FEBRUÁRI DIGITÁLIS SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, KORÁBBI LAPSZÁMAINKAT PEDIG IDE KATTINTVA TUDOD ELÉRNI.