Keresés eredménye

Ipoly-völgyi tekergés

A Turista Magazin májusi számában az Ipoly-mente természeti szépségeiről is olvashattok egy cikket. Ahogy az már lenni szokott, a nyomtatott magazinban most sem tudtunk mindent megmutatni. Jöjjön most egy válogatás a legszebb és legérdekesebb képekből.

2022.05.13.

Benéztünk az inotai hűtőtornyok egyikébe

Nehéz lenne úgy a 8-as főúton Várpalota felé utazni, hogy ne szúrjon szemet az embernek az inotai erőmű három óriás hűtőtornya. Inotai sétánk során benéztünk az ikonikus tornyok egyikének belsejébe. Elámultunk a formáján és a méretein.

2022.04.11.

Az utolsó bükki üveghuta – Gyertyánvölgy kincsei

A 19. században még virágzó hutatelepülés. Üveggyártó üzeme fénykorában 70 munkással dolgozott. Mára két épület maradványai, egy pince, egy kút és a temető maradt hírmondóul. A Bükk erdőségeinek mélyén egy különleges hangulatú ipartörténeti emlékhelyre bukkanhatunk. A Hór-völgyben, a gyertyánvölgyi üveghutáknál jártunk.

2022.02.01.

Sziklába vájt istállóban telelnek a szürkék

A bükkaljai kőkultúra legismertebb és legősibb emlékei a kaptárkövek, amelyekről a Turista Magazin összevont téli számában írtunk hosszabb cikket. A Bükkalján azonban számos más kőből faragott látnivaló is van, többek között pincék, barlanglakások, és láthatunk még néhány kőbe vájt istállót is, amelyeknek egy részét ma is használják még.

2021.12.08.

Hegyaljai barangolás Mádtól Sátoraljaújhelyig

A Tokaji borvidék a borkóstolóktól kezdve a gasztronómiai programokon át a dűlőtúrákig számos izgalmas, borokhoz kapcsolódó programot kínál. A Turista Magazin novemberi számában olyan hegyaljai látnivalókból adunk egy kis ízelítőt, amelyek a borvidék gazdag múltjáról mesélnek.

2021.11.03.

Minden, amit teszünk, nyomot hagy a Dunában

A Turista Magazin júniusi lapszámának egyik főszereplője a Duna. A magazinban nemcsak szép és érdekes Duna-parti helyeket mutatunk be, de szakértők segítségével annak is utánajárunk, hogy van most a folyó és annak élővilága.

2021.06.01.

Ártéri vadon a fővárosban

Hiába hömpölyög keresztül Budapesten a Duna, kevés olyan hely van, ahol lemehetünk a partjára és közvetlenül találkozhatunk a folyóval, ráadásul annak közel természetes közegében. A Turista Magazin városi sétájának júniusi helyszíne, Dél-Buda az egyik ilyen hely.

A szerkesztő szemével: a júniusi Turista Magazin

Júniusi lapszámunk főszereplője egyértelműen a Duna, mellékfőszereplője pedig az ismeretlen „középhegység”, a Vajdavár-vidék. De hogyan kerül egy lapra (lapba) mindez a Szigetköz drámájával, a római limessel, az erdőrezervátumokkal, a püspökök eledelével és a légyölő pókszázlábúval?

2021.05.31.

Klassz tavaszi kirándulástippek az áprilisi Turista Magazinban

Legfrissebb lapszámunkban összegyűjtöttünk több hónapnyi felfedeznivalót. Vártúráztunk a Mecsekben, bringáztunk a Mátraalján, ellátogattunk Kazár környékére és a Medves-fennsík egyik legszebb bazaltkúpjához, a Nagy-Salgóhoz, melynek nemcsak a vára különleges, de a panorámája is parádés.

2021.03.29.

A városi rigók kevésbé félnek tőlünk, mint erdei rokonaik

Felhőkarcolók között vadászó vándorsólymok, pizzán és sajtburgeren élő egerek, kukázó rókák, autókkal diót törető varjak: csak néhány példa az urbanizálódó állatok egyre népesebb táborából. A februári Turista Magazinban körüljárjuk az izgalmas témát, amely – kis túlzással – szinte naponta tartogat érdekes, új felfedezéseket.

2021.02.01.

A téli erdőben sokkal több élet van, mint gondolnánk

Egy téli túra alkalmával leginkább madarakat látunk és hallunk, illetve emlősök nyomaival találkozunk. Bár a patakok parányai kevésbé látványosak, ők is aktívak télen. A februári Turista Magazinban elmeséljük és megmutatjuk, milyen érdekes élőlényeket pillanthatunk meg, ha elég figyelmesek vagyunk.

Téli kirándulástippek és kevésbé ismert túrahelyszínek a februári Turista Magazinban

Idei első lapszámunkban többek között egy tematikus vártúrán bejárjuk a Börzsöny kevésbé felkapott helyeit, bemutatjuk Döbröntét és vadregényes környékét, a téli erdő szépségeit, érdekességeit, valamint a különleges „bakonyi Gyilkos-tónál” is körülnézünk. Ezekről a túracélpontokról nem merjük azt állítani, hogy a legjobbak. Csak azt, hogy biztosan jók.

2021.01.29.

Madarásztúra a szegedi Fehér-tónál

Ködös, esős, hideg időben az embernek nem sok kedve van kimozdulni, pedig a természet ilyenkor is tartogat izgalmakat. A szegedi Fehér-tónál például vonuló és telelő madarak sokasága időzik ebben az időszakban. A Turista Magazin összevont téli számában dél-alföldi madárlesre kalauzoljuk az olvasókat.

2020.11.27.

Klassz téli túracélpontok a legfrissebb Turista Magazinban

Téli összevont lapszámunkban igyekszünk hasznos ötletekkel, tippekkel, túraleírásokkal segíteni a megfelelő kirándulóhelyek kiválasztását a hideg hónapokban is. Az ismertebb hazai célpontok mellett olyan kevésbé felkapott helyszíneket is bemutatunk, mint a Szalonnai-hegység és a Bódva völgye különleges látnivalói.

Eltűntek a motorosok, visszatértek a fekete gólyák

Hegyről leszáguldó bringások, az erdő csendjét felverő motorzúgás; aki rendszeresen túrázik, annak ezek az élmények bizonyára nem jelentenek újdonságot. A Turista Magazin novemberi számában megnéztük, hogy az illegális utakat választó kerékpárosok és motorosok milyen nyomokat hagynak maguk után a természetben.

2020.11.04.

Csodák az ország tetején

Kékestető az ország egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. A jól ismert látnivalókon túl azonban a Kékesnek létezik egy kevésbé ismert, vadregényes arca is. A novemberi Turista Magazin Ökotúra rovatában erről mesélünk.