H.Z. túrablog

2015. január 28.

Gyalogszerrel a Balaton körül - III. rész-Balatonfüred és Alsóörs között

A Balaton körtúra 4. szakaszát jártuk végig. Szántódról átkompoztunk Tihanyba, majd autóbusszal mentünk tovább Balatonfüredig. Lássuk mivel találkoztunk ezen a távon Alsóörsig!

A Balaton körtúra 4. szakasza

A vasútállomásnál kezdtük a túrát, ahol megkaptuk a pecsétünket a rajtnál, majd átvágtunk a városon, és megérkeztünk az Aranyember útja tanösvény aljára.

Balatonfüred a kilátó alatti mezőről

Kicsit kifulladtunk, mire a kereszt környékére értünk. Megcsodáltuk a gyönyörű panorámát, majd bevettük a 316 méter magas Jókai-kilátót. Itt fotós ellenőrző pont volt, és pecsétet is kaptunk.

Áthaladtunk a Tamás-hegy sziklás tetején, és a Koloska-völgy felé indultunk tovább. Meredek ösvényen ereszkedtünk le a sziklák tetejéről a völgybe.

Balatonarács felett a Péter-hegy oldalában szép pincék, szőlők között vezetett az aszfaltos út. Csopakon komoly fejtörést okozott, hogy megszakítsuk-e a túrát, és inkább bekapcsolódjunk a település pont erre a napra ütemezett rendezvényébe, de mi sportemberhez méltóan inkább kihagytuk a rizling fesztivált és tovább ballagtunk.

Felnéztem a Csákány-hegyre, és pihenőt rendeltem el a temető szélén a kellemes árnyékban, a hegy ugyanis elég hosszú emelkedővel kezdődött. Célunk a tetején lévő 325 méter magas Endrődi Sándor-kilátó volt, ahol újra fotós és pecsétes igazolást kaptunk. A csúcs elérése után leereszkedtünk Paloznakra, a szép kálvária stációi mellett, továbbra is a zamatos rizling vidékén vezetett a kék sáv jelzés.

Amikor szomjasan megérkeztünk Lovasra, úgy döntöttünk, lesz, ami lesz, teszünk róla, hogy ez a kellemetlen érzés mielőbb elmúljon. A kis településen IVV túrát is rendeznek, egyszer azt is érdemes lenne kipróbálni, a szép IVV pöttyöket is láttuk. Lovas után megérkeztünk Alsóörsre. Ott a Török-ház alatt elhaladva a vasútállomáson ért véget a túra hivatalos része. Itt is készséggel pecsételtek, majd egy kis várakozás után vissza buszoztunk Tihanyba, ahonnan sötét fellegek és viharos szél kíséretében indultunk tovább Somogy megye felé, ahol kellemesen sütött a Nap.

A Balaton körtúra 4. szakaszán sok az aszfalt (ezen a borvidéken még a szőlőhegyeken is sok helyen útburkolat van), ám a gyönyörű balatoni kilátás kárpótolt bennünket.

..  ..  ..  ..  ..  .. Endrődi Sándor kilátó

Nézegess még több fotót a túráról!

Kapcsolódó cikkek:
Gyalogszerrel a Balaton körül - I. rész - Aliga és Fűzfő között
Gyalogszerrel a Balaton körül - II. rész - Kenese és Alsóörs között

Gyalogszerrel a Balaton körül - IX. rész - Szigliget - Badacsony között

2015.08.05.

A Balaton körtúra legnehezebb része a füzet szerinti 10-es szakasz. Azt írja az igazoló füzet, hogy 25 km hosszú, a szintemelkedés pedig 730 m. Mivel nem „megszakadós” stílusban túrázok, én ezt a szakaszt kettévágtam, és most a Szigliget - Badacsony részét jártam végig, de azért hozzácsaptam még 4 km-t, mivel Balatonedericstől gyalogoltam rá az útvonalra a kerékpárúton.