A legjobb terepi erőpróbák a márciusi Turista Magazinban

Első tavaszi lapszámunkban többek között a hazai extrém túrákból válogattunk, és bemutatunk egy fiatal hölgyet is, aki első magyarként mászta meg a Föld hét kontinensének hét legmagasabb csúcsát.

TM
Ultra-Trail Hungary
Gulyás Attila
Németh Alexandra
Lánczi Kata
2019. február 27.

A tavasz most már egyre hangosabban zörget az ajtón, így most már azok is kimerészkednek a természetbe, akiket eddig a rossz idő visszatartott. Egyre többen vannak azonban olyanok is, akik a telet is végigtúrázták vagy végigfutották, és kora tavasszal sem kottyan meg nekik egy-egy hosszabb túra. A márciusi magazinban számukra szedtük össze azokat a túrákat, melyek a hazai kínálatban kiérdemelték az extrém, vagy akár a brutális jelzőt. Ezek egyike például A Kör, melynek 152 km-es távja a Börzsöny legszebb és legnehezebb részeit fűzi fel, a 164 km-es Onedoor Trail, mely a Mecsek hegyeit, völgyeit járja be, de távolság tekintetében a maga 300 km-vel a Dél-Zala dombjai Ultra Trail 300 elnevezésű túra a csúcstartó.

Messzelátó rovatunkban a Tokaj-Hegyalján jártunk, hogy körülnézzünk Mád minikilátójából, A Hónap turistaháza rovatunkban pedig ezúttal a Zempléni-hegységben található Telkibánya melleti Gunyakúti kulcsosházat laktuk be. A faluközponttól 2,5 km-re fekvő, 1930-as években emelt épület sokáig erdészház volt, egy ideje pedig már kulcsosházként várja a vendégeket. Azokat, akik szeretnének a 21. századi rohanásból kiszakadni, és semmi másra nem vágynak, mint, hogy élvezzék az erdő hangjait és a közeli Gunya-kút csobogását.

A Disznó-kő-kilátó Mád községnél

A Gunyakúti kulcsosház hangulatos étkezője a meleget adó cserépkályhával

A siklósi várban valószínűleg sokan jártak gyerekként, osztálykirándulás alkalmával. Hogy miért érdemes felnőttként is visszatérni ide, arról Hidvégi Brigi kolléganőnk mesél a magazinban. Cikkéből számos izgalmas részletet tudhatunk meg a középkori vár mindennapjairól, és persze a Tenkes kapitánya is szóba kerül.

A siklósi vár kapuján belépve ez a látvány fogad

Németh Alexandra 2018-ban első magyarként teljesítette a Seven Summits kihívását, vagyis feljutott a Föld hét legmagasabb csúcsára, ráadásul második magyar nőként a Mount Everest csúcsára is felállhatott. Interjúnkban arról is kérdeztük, vajon hogyan fér bele az életébe, munka mellett, hogy felkészüljön ezekre a kemény kihívásokra.

Németh Alexandra az alaszkai Denalin

Ősbuda sokak számára Attila elfeledett pilisi városát, mások számára a magyar kultúra és történelem bölcsőjét is jelenti. De mi is az az Ősbuda, és hogyan viszonyul hozzá a tudomány? Mesél a Térkép rovatunkban utánajártunk.

Árpád vezér feltételezett sírját is felkutattuk

Magazinunk márciusi számában olvashatnak még Szekszárdról, az OpenStreetMapről, a kora tavaszi vadzöldségekről, a kis rókalepkéről, és összeszedtük mindazokat a tudnivalókat is, melyek a turistajelzésekkel kapcsolatban fontosak lehetnek egy erdőjáró számára.

MÁRCIUSI SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, ELŐFIZETNI PEDIG ITT TUDSZ RÁNK