Klassz piknikhelyek a májusi Turista Magazinban

Első tematikus számunkban górcső alá vettük a főváros és környékének ismert és kevésbé ismert kirándulóhelyeit, időutaztunk a Sas-hegyen, túráztunk a Zajnát-hegyekben és a Budai-hegység sokszínű vidékén.

TM
Lánczi Péter
Gulyás Attila
Nógrádi Attila
2019. április 26.

Tízes toplistánkban ezúttal kedvenc fővárosi és Budapest környéki piknikezőhelyeinket gyűjtöttük össze. Van közöttük házak között megbúvó botanikus kert, repülőnéző Spotter-domb, csendes Duna-parti föveny, erdei és patakparti tisztás, egyvalami azonban közös mindben: ha viszünk magunkkal egy pokrócot, alig akarunk majd felkászálódni és hazamenni.

A Messzelátóban a János-hegy tetején található ikonikus Erzsébet-kilátót mutatjuk be, szálláshelynéző rovatunkban pedig a Pilisszentkereszti-medence területén 350 m-es tengerszint feletti magasságban fekvő Som-hegyi turistaházhoz látogattunk el.

A Jelvényvadászban a Budai Térképkörről mesélünk, amelynek bejárásakor csak rajtunk múlik, mit hozunk ki a főváros peremén és a Budai-hegység változatos vidékén kanyargó túraútvonalból. Körbenéztünk a Sas-hegyen is, amely ugyan népszerű helye a fővárosnak, de még a környékén élők többsége is csak keveset tud erről a történelmi és természeti értékekben gazdag magaslatról, amely Budapest XI. és XII. kerületének határán fekszik.

A Ti írtátok hasábjain a Zajnát-hegyekről és különleges sziklaformációiról esik szó, és a cikkből az is kiderül, hogy természeti gazdagságánál fogva jóval többet tartogat, mint egy szimpla kirándulás. História rovatunkban ezúttal a közelmúltban gyökeresen megújult Szépművészeti Múzeumban jártunk, a városi sétákat kedvelőknek pedig van egy szuper tippünk: irány a belváros, ahol színes falfestmények és köztéri műalkotások nyomába eredtünk.

E havi Körképünkben a terepi fekhelyek közül mazsolázgathatsz. A Tudástárban az illegális szemétlerakók problémáját jártuk körbe. A Gasztro rovatunkban a hazai erdők talán legzamatosabb és legillatosabb gyümölcse, a szamóca kerül a terítékre, a Zöldhullámban hüllőfaunánk egyik unikális hazai képviselőjét, a pannon gyíkot ismerheted meg.

MÁJUSI SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, ELŐFIZETNI PEDIG ITT TUDSZ RÁNK.