Tavaszi kirándulóhelyek a májusi Turista Magazinban

Májusi lapszámunk garantáltan meghozza a kedvet a kimozduláshoz. Bejárjuk a Bükk-fennsík pompás magaslatait, bemutatjuk a Mecsek tavaszi díszét, bringázunk Tokaj-Hegyalján, és ellátogatunk Palócföld legérdekesebb várromjához is.

Turista Magazin
Gulyás Attila (kiemelt kép)
2021. április 29.

A legfrissebb magazinban olyan túrahelyszíneket és célpontokat igyekeztünk ajánlani, ahol elkerülhetjük a zsúfolt tömegeket a koronavírus-járvány utáni nyitást követően is. Eldugott, de nem megközelíthetetlen kirándulóhelyek, melyek sajátos hangulattal bírnak. História rovatunkban Palócföld szívébe, a vadregényes bujáki vár maradványaihoz látogattunk el, ahol a természet kezdi visszahódítani azt, ami az övé.

A Rejtett Kincseink hasábjain a fokozottan védett bánáti bazsarózsával ismerkedhetünk meg, amely kimagasló botanikai értéke mellett az egyik legnagyobb és legegzotikusabb virágú növényünk.

A Messzelátóban a Rákosszentmihályon található, impozáns méretű Kertvárosi-kilátót mutatjuk be, ahonnan a hegyek által körbeölelt főváros látképének drámaiságát csak tovább fokozza a Pilis és a Visegrádi-hegység innen nézve meglehetősen masszív tömbje, valamint a Börzsöny tekintélyes hegyeinek látványa.

A Bükk-fennsík gyönyörű magaslatokkal büszkélkedhet, és roppant sokszínű vidék is, ahol bőven akad látnivaló: a Bükk 900-as csúcsait felfűző jelvényszerző túra pedig remek „eszközt” kínál a felfedezésekhez. Folytatjuk Geokéktúra sorozatunkat, és a Kőszegi-hegységtől a Mecsekig koptatjuk a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra útvonalát.

Kerékpárral ezúttal a Bodrog mentén, a Csodarabbik útján gurulunk végig, és Tokaj-Hegyalja legszebb részeit egy látványos és sok érdekességet rejtő bringatúra-útvonallal járjuk be. A Mesél a Térképben az ágfalvi csata emlékének megyünk utána, melynek emlékműve a Sopron feletti Lövérekben található.

A Tudástárban még a nyári sátorozós szezon előtt alaposan utánanézünk annak, hogy mi kell ahhoz, hogy a vadkempingezés legális keretek között maradjon. A Gasztro rovatunkban a mezei sóska, a juhsóska és a lósóska kerül a terítékre, amelyek nem csak szószként finomak. A Zöldhullámban egy látványos megjelenésű kosborfélét, a méhbangót ismerhetitek meg.

A MÁJUSI DIGITÁLIS SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, KORÁBBI LAPSZÁMAINKAT PEDIG IDE KATTINTVA TUDOD ELÉRNI.