Keresés eredménye

Perzselődés a Körös gátján

Soós Lajos 2021.07.07

Az idei első hőségriadós napon az apostolok lovát drótszamarakra cseréltük, és eltekertünk Szarvastól Ecsegfalváig. Végig gáton, tűző napon, árnyék nélkül. Nem tűnik a legésszerűbb döntésnek, de mivel már megterveztük a túrát, rászerveztünk mindent, visszakozni nem volt érdemes.

Túrák vízközelben a Mecsektől a Kiskunságig

A víz világnapja alkalmából olyan tanösvényeket ajánlunk az ország különböző pontjairól, ahol a víz valamilyen formában – hegyvidéki patakként, alföldi folyóként vagy újjáéledő lápvidéket tápláló forrásként – központi szerepet játszik.

2021.03.22.

Szarvasrudli tévedt Nagykanizsára – Videó

A rémült szarvasokról egy arra járó autós készített videót. A felvételen látszik, hogy az állatok tétován és rémülten próbálnak menekülési útvonalat keresni. A szakember szerint a szarvasok minden bizonnyal emberi zavarás miatt keveredtek be a városba.

2021.03.03.

Vonuló dámszarvascsapat Gyopárosfürdőn

Szerencséje volt a gyopárosfürdői családnak, hogy éppen otthon tartózkodtak, amikor egy szarvascsapat vonult el a házuk előtt. A különleges élményt videóra vették, és megosztották a Facebookon.

2020.11.18.

Boszorkányok és ősi idolok a megújult szarvasi múzeumban

Több mint két évig tartó felújítás után a napokban nyitotta meg újra a kapuit a szarvasi Tessedik Sámuel Múzeum. A megújult kiállítótérben láthatunk többek között ősi termékenységszobrokat, és hallhatunk a helyi boszorkánylegendákról is, de a novemberi hétvégéken városi sétára is várják az érdeklődőket.

2020.11.04.

Őszi túratippek Szarvas környékén

Szarvasra nyáron érkezik a legtöbb turista, de ősszel is érdemes itt eltölteni pár napot, hisz remek túrákat lehet tenni a környéken, akár gyalogosan, akár két keréken, vagy épp a vízen.

2020.10.20.

Szarvasbőgésre vadásztunk Budakeszi legnépesebb erdejében

Egy alacsony kilátóban állok nagyjából huszadmagammal már jóval sötétedés után, előttem egy tisztás, messzebb a környékbeli települések pislákoló fényei. Távolról halkan felsejlik egy gímszarvasbika jellegzetes nászéneke. Szarvasbőgéstúrán vettünk részt a Budakeszi Vadaspark melletti bekerített kis erdőben.