Keresés eredménye

Vértesi élménytúra kezdő kéktúrázóknak Csókakőtől Gántig

Konfár Tibor 2024.02.27

A pazar fekvésű, szépen restaurált csókakői vár, az alatta elterülő réten felállított igényes szoborpark, a Vár-völgy meghitt, madárcsicsergős hangulata, a Vértes-fennsík szintben hullámzó, ligetes erdei, Kápolnapuszta megdöbbentő története, végül Gánt kedves kis utcái az Országos Kéktúra Csókakőtől Gántig kanyargó, alig 14 kilométeres szakaszát igazi élménytúrává varázsolják.

Nábrádi Judit 2023.11.29

Soós Lajos 2023.10.31

Az idei Kéktúrázás Napja előtti pénteken amolyan prológ jelleggel beterveztünk egy ráhangolódó, bemelegítő túrát. Első körben Tiszakanyártól Cigándig gondoltuk, aztán módosult a cél Pácinig, de ez meg majdnem sok lett. A végén időhiányba is kerültünk, és alaposan ki is fáradtunk ettől a majd 25 km-től.

Feri bácsi és Forint kutya végigjárta a kéktúrát

Soós Ferenc és kutyája, Forint július 2-án megérkezett Írott-kőre. A páros április 24-én indult útnak Hollóházáról, hogy egyvégtében teljesítsék a kéktúrát. A több mint két hónapos nagy kalandról immár otthon, Kercaszomoron beszélgettünk.

2023.07.07.
​​Kéktúrázók mumusa: a Cserehát

Konfár Tibor 2023.06.26

Valljuk be őszintén mindenki tart valamelyest ettől a kissé kietlen, ám sorsában mégis oly hamisítatlanul magyar tájtól. Pedig aki komolyan gondolja a nagy kék utat annak bizony el kell jönnie ide. Nem lerohanni, nem letudni, sokkal inkább felfedezni, megismerni, legyőzni az előítéleteket, egy picit talán saját magunkat is, és a végén rádöbbenni hogy most váltunk igazi kéktúrázóvá.

Így kéktúráztunk mi október 8-án

A Magyar Természetjáró Szövetség rengeteg munkatársa mellett természetesen a Turista Magazin kollégái is vezettek túrát a Kéktúrázás Napján, de volt tematikus TM-túra is. Bemutatjuk, hogyan zajlott ez utóbbi.

2022.10.10.

Várunk a Kéktúrázás napján!

A Magyar Természetjáró Szövetség szervezésében október második szombatján zajlik az ősz legnagyobb közösségi túranapja: a Kéktúrázás napja.

2022.09.30.
A határokat feszegettük a kéken a Potyautasokkal

Nábrádi Judit 2022.05.16

Eddig 18 km volt a legtöbb, amit egy nap alatt lejártunk a három Potyautassal. Most sikerült kicsit tovább feszíteni a húrt, és Téstől Bakonykútiig 23 km-t gyalogoltunk kis családommal a kéken, és nem érzem, hogy a határainkhoz értünk volna. Legalábbis az ovis-kisiskolás szekció egyáltalán nem…

Nábrádi Judit 2022.04.22

Egyszer régen aludtunk fent a Nagy-Hideg-hegyen a turistaházban. Hatalmas élmény volt a naplemente, majd reggel az alattunk elterülő felhőpaplan. Azóta is visszavágyom. Pár hete gondoltunk egy bátrat, és kitaláltuk, hogy a Kóspallag, Kisinóci turistaház – Nógrád kéktúraszakaszt a húsvéti hétvégén megcsinálhatnánk két részletben, úgy, hogy közben fent alszunk a Nagy-Hideg-hegyen. Így le is foglaltuk a szállást, és reménykedtünk abban, hogy jó időnk lesz.

Mit adott nekem a Kéktúra?

Szombati Orsi blogger szó szerint bejárta a fél világot, ám egy ajándékba kapott kéktúrás igazolófüzet alaposan felforgatta az életét idén januárban.

2021.06.14.

A Kéktúrázás napja képekben

Természetesen a Turista Magazin is ott volt a Kéktúrázás napján. Sőt! Két túrán szerkesztőségünk tagjai vezették a kéktúra jelenlegi és leendő szerelmeseit. A Tapolcától Badacsonytördemicig tartó szakaszra ráadásul kifejezetten a fotózni vágyókat vártuk, galériánkban pedig az ezen a túrán készült képekből válogattunk. Gyertek, és járjátok velünk újra ezt a szakaszt!