Tóth Judit cikkei

A Kéktúrázás napja – a Badacsonyon innen, a Gulácson túl

Tóth Judit 2020.10.15

Közel kétezer másik túrázóval együtt mi is útnak indultunk október 10-e reggelén, hogy megtegyük a Káptalantótiból Badacsonytördemicig tartó kicsit több mint 11 kilométeres kéktúraszakaszt, ami a Gulács szoknyáján át a gyönyörű Badacsonyra vezetett.

Sóstó, ahol a természet és a város összeér

Különös hely a székesfehérvári Sóstó. Itt egyszerre lehetünk bent a városban és kint a háborítatlan természetben. Legalábbis így érzi az ember, amikor a hatalmas nádasban kialakított pallósoron sétál, mindössze két kilométerre a belvárostól.

2020.10.21.

Minden, amit tudni akarsz a Mátráról

A Harkály Ház tökéletes kiegészítése lehet egy mátrai túrának és egyben remek családi program. Míg a kisebbek az interaktív játékokon keresztül szereznek ismereteket, addig a nagyobbak elmerülhetnek az érdekességekben. Én például itt tudtam meg, hogy a Mátrában élnek világító giliszták.

Titokzatos kő mesél a Sas-hegy múltjáról

Nemrégiben a budai bor múltjával foglalkozó cikkünk nyomán egy kedves levelet kaptunk, valamint egy fotót, egy Sas-hegyen talált, több mint százéves, birtokhatárt jelző kőről. Hogy kit takar a kőbe vésett SA monogram, arról a levél írója, Etter Dénes mesélt nekünk.

2020.10.20.

Őszi túratippek Szarvas környékén

Szarvasra nyáron érkezik a legtöbb turista, de ősszel is érdemes itt eltölteni pár napot, hisz remek túrákat lehet tenni a környéken, akár gyalogosan, akár két keréken, vagy épp a vízen.

Öt kolostorrom őszi túrákra

A hegytetőkön, csendes völgyekben megbúvó kolostorok egykor a világtól elvonult szerzeteseknek adtak otthont. Emléküket ma már csak romok őrzik, melyek azonban még most is misztikus hangulatot árasztanak, amely az embert a múltba repíti vissza.

2020.10.16.

12 ezer kilométert repült egy kis goda, és ezzel nincs egyedül

Világrekordot állított fel egy kis goda, amely Alaszkától Új-Zélandig, 11 nap alatt több mint 12 ezer kilométert repült megszakítás nélkül. Vajon mennyire számít extrémnek ez a teljesítmény egy olyan, egyébként is különlegesnek számító társaságban, mint amilyen a vonuló madaraké.

2020.10.15.
Kisgyerekkel túrázni, avagy a nagy hordozódilemma

Tóth Judit 2020.10.08

Kezdő szülőként az ember rengeteg, kisebb-nagyobb fejtörést okozó problémával találja magát szembe. Milyen kiságyat és babakocsit vegyünk, használjunk-e hordozót, és ha igen, akkor milyet? Ha a szülők korábban rendszeresen jártak túrázni, és ezen a család bővülése után sem szeretnének változtatni, újabb kérdések merülnek fel. Vajon hány hónapos korától vihetjük magunkkal a kicsit, milyen hosszú túrákra és milyen terepre induljunk, illetve legfőképp: miben vigyük a legifjabb túrázót? Ez utóbbi kérdésnek jártunk utána.

Faóriások nyomában Somogyban és Baranyában

A legnagyobb hazai dendrománnal, dr. Pósfai Györggyel indultunk óriás fák keresésére az ország délnyugati szegletében. Közben sok mindenről beszélgettünk, elsősorban a fákról persze, de a molekuláris biológus precizitása és elveszett kocsikulcsok is szóba kerültek.

2020.10.07.

Egy nap a hortobágyi madárparadicsomban

A hortobágyi halastórendszer Közép-Európa egyik legfontosabb vízimadár-élőhelyének számít. Szeptember közepén bejártuk a halastavakat, a Turista Magazin októberi számában elmeséljük, mi mindent láttunk.

2020.10.02.

Városi séta az erdőben

Ezen a budapesti sétán Mátyás király többször is előkerült, de szó esett még a római lovak hátsófeléről, az atomreaktorokról és arról is, vajon mi köze van Columbo felügyelőnek Sisihez. Vajon ennyi információból rájön valaki, hogy hol jártunk?

Erdei siklók költöztek egy családi házba

A hüllők szeptember végén már a teleléshez készülődnek, ezért olyan réseket, üregeket keresnek, ahová behúzódhatnak a hideg hónapokra. Erdei siklók egy kisebb csapata egy igali házban talált magának alkalmas telelőhelyet. Az ott élő család azonban nem örült a szokatlan társbérlőknek.

2020.09.30.

Időutazás a pusztában – a Hortobágyi Vadasparkban jártunk

Ha visszamennénk úgy tízezer évet az időben, a Hortobágyon sok olyan állatfajt láthatnánk, amelyekkel ma már nem találkozhatunk. Ha maradéktalanul nem is lehet visszapörgetni az idő kerekét, azért a Hortobágyi Vadasparkban tehetünk egy képzeletbeli időutazást, keselyűkkel, pelikánokkal és vadlovakkal.

2020.09.28.

Térképen gyűjtik az erdők hangjait

Az interaktív térkép hangképeit hallgatva Dél-Amerikától Új-Zélandig utazhatjuk be a Földet, és közben a hazai erdők hangjaiba is belehallgathatunk. De nemcsak böngészhetünk, mi magunk is tölthetünk fel felvételeket.

2020.09.21.

Közel a természethez – kipróbáltuk az erdőmerülést

A természet jótékony hatásait ma már tudományos kutatások is alátámasztják. Persze nem kellenek ahhoz számok, mérések és grafikonok, hogy ezt tudjuk, hisz mindannyian megtapasztaltuk már azokat a saját bőrünkön. Az erdőterápiás módszerek is a természet áldásos hatásaira építenek. Királyréten most mi is kipróbáltuk egyet ezek közül.

2020.09.18.

Vulkánok az Alföld peremén

Közel az ukrán-magyar határhoz két különös hegy emelkedik ki a Beregi-síkságból. Már az is furcsa, hogy a lapos alföldi tájból egyszer csak két ekkora magaslat bukkan ki, az meg aztán különösen, hogy mindkettő vulkáni szigethegy. A barabási Kaszonyi-hegyen és a tarpai Nagy-hegyen jártunk.