Keresés eredménye

Bazaltba zárt mesevilág a Medves-vidéken

Utazásaink során számtalan helyen megfordultunk már határainkon innen és túl. Bejártunk hegyeket-völgyeket, láttunk romantikus várromokat, ültünk vulkánok tüzében született sziklaszirtek ormain, jártunk évszázados erdők árnyas ösvényein. Mégis, sok-sok év és megannyi kirándulás után is van egy kicsiny szeglete hazánknak, amely egyszerre képes nyújtani mindezt: a Medves-vidék.

2021.06.08.
A Medves türkizkék gyöngyszeme: a Tavas-bánya

Konfár Tibor 2021.03.04

Függőlegesen felugró hatalmas sziklafalak közt kékeszölden csillogó víztükörrel megbújó kicsiny tengerszem, melynek vizében édesvízi medúzák, kárászok élik mindennapi életüket. Joggal gondolja bárki ezek hallatán, hogy valamely határainkon túl eső magashegységben jártunk. Pedig „csupán” a páratlan látnivalók sokaságát felvonultató Karancs–Medves-vidék egyik legszebb gyöngyszemét, a Tavas-bányát kerestük fel.

Száz esztendő csapott arcul a Medves-vidék peremén

Konfár Tibor 2020.06.13

Trianonra emlékező túránkon a somoskői vártól indulva láttuk a Tavas-bánya festői katlanját, a zúgó Zagyva folyó bővizű forrását, jártunk gyönyörű erdőkben, alföldi rónákat idéző bazaltfennsíkon, és a piros sapkás kis határkövek mentén végül megérkeztünk Ceredre.