Keresés eredménye

Határ menti impressziók, avagy kalandozások a Medves-vidéken

Konfár Tibor 2024.03.05

Egy jó kis túrázós hétvégét terveztünk egyik kedvenc kirándulóhelyünkön, a Medves-vidéken. Jókor érkeztünk. A nemzeti színekbe öltözött Somoskőújfalu éppen visszacsatolásának századik évfordulóját ünnepelte, Eresztvényben gyönyörű idő fogadott, a Macskalyukban megnéztük az új helyre költözött kilátót, a szlovák Kismalom vendéglőben ettünk egy jót, Fülekre átruccanva pedig megállapítottuk, hogy a kissé ütött-kopott palóc kisvárosig bizony még mindig magyarul álmodik ez az elszakított felvidéki táj.

Bazaltba zárt mesevilág a Medves-vidéken

Utazásaink során számtalan helyen megfordultunk már határainkon innen és túl. Bejártunk hegyeket-völgyeket, láttunk romantikus várromokat, ültünk vulkánok tüzében született sziklaszirtek ormain, jártunk évszázados erdők árnyas ösvényein. Mégis, sok-sok év és megannyi kirándulás után is van egy kicsiny szeglete hazánknak, amely egyszerre képes nyújtani mindezt: a Medves-vidék.

2021.06.08.

Egyedülálló túra a medvesi "Dunel" alagútján át

Bárhogy böngészem is a térképet, nem találok más, igazi alagút-túrát hazánkban. Persze, kerékpárutak mellett egy-egy jelzés azért átbújik autóutak alatt, de az egykori medvesi ipari kőszállító kisvasút mintegy 150 méter hosszú alagútja mindenképpen egyedi túracélpont.

2021.04.24.

Tudod, hogy miről kapta nevét a macskakő?

Az izlandi Geldingadalir vulkán kitörésének apropóján összegyűjtjük hazánk bazaltcsodáit. Ebben a cikkben a macskakőről lesz szó, ami szintén bazaltból készült egykor. Sőt, a magyarországi bányákból egészen Londonig eljutott ez az értékes kő.

2021.04.06.
A Medves türkizkék gyöngyszeme: a Tavas-bánya

Konfár Tibor 2021.03.04

Függőlegesen felugró hatalmas sziklafalak közt kékeszölden csillogó víztükörrel megbújó kicsiny tengerszem, melynek vizében édesvízi medúzák, kárászok élik mindennapi életüket. Joggal gondolja bárki ezek hallatán, hogy valamely határainkon túl eső magashegységben jártunk. Pedig „csupán” a páratlan látnivalók sokaságát felvonultató Karancs–Medves-vidék egyik legszebb gyöngyszemét, a Tavas-bányát kerestük fel.