Keresés eredménye

Határ menti impressziók, avagy kalandozások a Medves-vidéken

Konfár Tibor 2024.03.05

Egy jó kis túrázós hétvégét terveztünk egyik kedvenc kirándulóhelyünkön, a Medves-vidéken. Jókor érkeztünk. A nemzeti színekbe öltözött Somoskőújfalu éppen visszacsatolásának századik évfordulóját ünnepelte, Eresztvényben gyönyörű idő fogadott, a Macskalyukban megnéztük az új helyre költözött kilátót, a szlovák Kismalom vendéglőben ettünk egy jót, Fülekre átruccanva pedig megállapítottuk, hogy a kissé ütött-kopott palóc kisvárosig bizony még mindig magyarul álmodik ez az elszakított felvidéki táj.

Egy orvos, aki átírta a történelmet: dr. Krepuska Géza

Az utóbbi években egyre többen indulnak el, hogy felfedezzék a Nógrád vármegye északi peremén hullámzó, lenyűgöző szépségű Medves-vidéket. A meredek sziklaszirtek, festői várromok és felhagyott bazaltbányák közt sétálva sokan nem is sejtik, hogy egy olyan visszacsatolt területen járnak, amely négyesztendőnyi csehszlovák megszállást követően egy budapesti orvos megalkuvást nem ismerő hazaszeretetének köszönhetően lett újra magyar föld.

2024.02.15.
Felvidéki hangulat a határ mentén: Somoskő szlovák tanösvénye

Konfár Tibor 2023.11.24

Az ország északi peremén hullámzó Medves-vidék egyik legszebb látnivalója, és egyben jelképe a határ túloldalán rekedt Somoskői vár. A magyar oldalról autóval is könnyedén megközelíthető erősséghez a szlovákiai Sátorosbánya felől egy igényesen kiépített tanösvény vezet, melyet végigjárva szinte úgy érezhetjük magunkat mintha egy másik világba csöppentünk volna.

Száz esztendő csapott arcul a Medves-vidék peremén

Konfár Tibor 2020.06.13

Trianonra emlékező túránkon a somoskői vártól indulva láttuk a Tavas-bánya festői katlanját, a zúgó Zagyva folyó bővizű forrását, jártunk gyönyörű erdőkben, alföldi rónákat idéző bazaltfennsíkon, és a piros sapkás kis határkövek mentén végül megérkeztünk Ceredre.