Keresés eredménye

Mennyire ismered a Pilist?

Sokan jártasak a Budai-hegyek és a Dunakanyar között húzódó vidéken, de a Pilis Kincsei elnevezésű érintőpontos jelvényszerző túrával jó néhány újdonságot is felfedezhetünk hazánk e roppant változatos, látnivalókban gazdag szegletében.

2021.07.28.

Kis hidak nagy felfedezésekhez

Sokszor csak átsétálunk rajtuk, néha épp maguk a hidak jelentik a fő látványosságot, máskor pedig még tágabb környezetükkel együtt várnak felfedezésre. Képeslapok hazánk kis hídjairól, a kőtől az acélon át az újból felfedezett fáig.

2021.07.26.

Pokoljáró Tar Lőrinc

A Mátra és a Cserhát határán fekszik Tar, melynek hajdani világjáró ura még a pokolba is alászállt. Emlékét főként írások őrzik, de a turistatérkép is jelöli egykori udvarházának romjait.

2021.07.12.
Szlovákia legváltozatosabb szurdoktúrája családoknak lett kitalálva

Két látványos szurdok: létrás mászás, vízesés, búvópatak az elsőben, virágpompában úszó havasi rét felhőbe vesző fenyvesekkel és játszóteres étterem a túra közepén, végül egy újabb vízesés, működő vízimalom és két kilátóból is élvezhető szédítő mélység a másodikban. Mindezt egyben, a Kócs-hegység látványos körtúrájában.

Egy rövid gerinctúra a Magas-Börzsöny peremén

A Magas-Börzsöny bércei hazánk legszebb középhegységi katlanjait övezik, és az egybefüggő lakatlan terület igazi turistaparadicsomként vonzza a természetjárókat. Meredeken leszaladó hegygerincek és kőtaréjok, vadregényes erdők és panorámás kaldera teszi páratlanná ezt a tájat, amit akár egy rövidebb túrával is megismerhetünk.

2021.07.03.

Kalandozz alkonyatkor a Budakeszi Vadasparkban

Június utolsó péntekén és júliusban péntek esténként, záróra után Alkonyati szakvezetést hirdet a vadaspark kalandvágyó érdeklődőknek. A túra során a kicsik és a nagyok testközelből ismerkedhetnek meg az alkonyati erdő vadjainak titokzatos életével.

2021.06.25.

Kisgyerekkel túrázni, avagy a nagy hordozódilemma

Kezdő szülőként az ember rengeteg, kisebb-nagyobb fejtörést okozó problémával találja magát szembe. Milyen kiságyat és babakocsit vegyünk, használjunk-e hordozót, és ha igen, akkor milyet? Ha a szülők korábban rendszeresen jártak túrázni, és ezen a család bővülése után sem szeretnének változtatni, újabb kérdések merülnek fel. Vajon hány hónapos korától vihetjük magunkkal a kicsit, milyen hosszú túrákra és milyen terepre induljunk, illetve legfőképp: miben vigyük a legifjabb túrázót? Ez utóbbi kérdésnek jártunk utána.

2021.06.18.

Szurdoktúra a Szádelői-völgyben

A magyar-szlovák határtól néhány kilométerre egy, a hazai turisták által talán kevésbé ismert, de igen látványos kirándulásra csábító szurdokot találunk. Vadregényes kanyon, változatos sziklaalakzatok, virágos rétek és festői kilátások várnak ránk Szádelő völgyében. Érdemes legalább egy fél napot rászánni a felfedezésére, ha Észak-Magyarországon vagy Aggtelek környékén járunk.

Nyáreleji túra a megújult Jági tanösvényen

Pár éve jártam először a Pilisszentiván melletti tanösvényen. Azóta többször is megfordultam már itt, de mindig találok érdekességeket, pláne most, hogy az útvonal nemrégiben számos újítással, például egy remek kilátóponttal gazdagodott.

2021.06.17.

Bazaltba zárt mesevilág a Medves-vidéken

Utazásaink során számtalan helyen megfordultunk már határainkon innen és túl. Bejártunk hegyeket-völgyeket, láttunk romantikus várromokat, ültünk vulkánok tüzében született sziklaszirtek ormain, jártunk évszázados erdők árnyas ösvényein. Mégis, sok-sok év és megannyi kirándulás után is van egy kicsiny szeglete hazánknak, amely egyszerre képes nyújtani mindezt: a Medves-vidék.

2021.06.08.

Romvár és mesés tiszafás a Bakonyban

Bakancslistám top 5-jében régóta ott szerepel a szentgáli tiszafás, mint az egyetlen nagy kiterjedésű hazai, természetes tiszafa-előfordulás. Eddig valamiért nem jutottam el ide, ezért is örültem a bakonyi kirándulásnak. És ha már Bánd felé vettük az irányt, megnéztük az Esseg-vár romantikus romjait és a közeli Miklós Pál-hegy tetején magasodó kilátót, ahonnan szerintem a legszebb rálátást nyeri az ember a Bakony északi és déli domborulataira, valamint a Balaton-felvidék felé.

2021.06.03.

Legendás sziklaszoros - Damasa-szakadék

A turisták által kevésbé ismert Upponyi-hegység északkeleti részén, pontosabban a Lázbérci Tájvédelmi Körzet területén találjuk hazánk egyik legizgalmasabb földtani képződményét, amelynek legendája egy szerelmespár történetét, valamint egy páratlan sziklaszoros kialakulásának emlékét egyaránt őrzi.