MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Aktuális

2019.07.15 10:01
Megmásztuk Szlovákia nemzeti szimbólumát, a Krivánt
Évről évre visszatérünk a Magas-Tátra pompás ormai közé, ezúttal pedig egy régi túratervünket is megvalósítottuk. Nehéz lenne megmondani, miért hagytuk ki idáig ezt a turistaúton is megmászható, különösebb felkészültséget nem igénylő hegyet, de idén végre eljött a napja a meghódításának.
PROGRAMAJÁNLÓ
2019.07.13 07:00
Tanösvény extrákkal
A rég tervezett kiruccanás a Váci Ártéri Tanösvényre egy vissza a kezdőmezőre játékhoz hasonló szituációval indult, de végül sikerült végigsétálni a vadregényes pallósoron. Bár egy helyen kénytelen voltam négykézlábra ereszkedni, hogy leküzdjem az egyik kialakult akadályt.
2019.07.15.
A Bakonyban mindig jó kirándulni
Bakonybél (mint tudhatjuk) a világ közepe, ráadásul ezeréves. Azaz: kihagyhatatlan! Kétszeri 48-as teljesítés után ezúttal a huszonötösre esett a választásunk, és most sem csalódtunk! Dacára a szépen zuhogó esőnek, pompásan éreztük magunkat, és megcsodálhattuk „szeretett Bakonyunk” újabb arcát.

Kiemelt témák

Promóció
2019.07.04 11:00
Nyerj nevezést a nyár legmenőbb velencei-tavi sporteseményére
A Velencei-tónál ideálisabb helyszínt talán elképzelni sem lehet egy nyári nap eltöltésére. Úszhatsz egy kellemeset a tóban, de ha kedved tartja, a bringázással...
Promóció
2019.07.01 09:00
Még jobb Turista Magazint szeretnénk készíteni
Összeállítottunk egy kérdőívet, hogy jobban megismerhessük azokat, akiknek készítjük a turistamagazin.hu oldalt, köztük Téged. Az első száz kitöltő garantált...
PROGRAMAJÁNLÓ
2019.07.12 13:29
Mind a hat helyen lehet majd libegőzni az éjszakában
Július 20-án rendezik meg a második Libegők Éjszakáját. Íme, a nyitvatartások és a részletek.

Blogjaink

A kövek mesélnek
2019.07.04.
A terényi Peres-hegy „kőszobrai”
A Cserhát lankái között – nem messze a mindenki által jól ismert Hollókőtől –, az Országos Kéktúra útvonala mentén fekszik a hangulatos kis palóc falu...
2019.07.06.
Akit a mozdony füstje megcsapott, húzzon néha bakancsot
Vajon ki gondolta volna, hogy régen még gőzmozdony is csühögött a Bükk-fennsíkon, a ma már szigorúan védett őserdő közelében? Vagy, hogy a Magas-Bakony...
KÉKTÚRA BLOG
2019.07.11.
Hollókőtől Nagybárkányig
Hangya Szövetkezeti bolt felirat a faluban, panoráma a Tepke kilátójából, famatuzsálemek és a Mária-kút hideg vize tették emlékezetessé ezt a napot.

Olvastad már?

2019.07.14 09:00
Bejártuk a „magyar Svájcot”
Nemcsak a híres Csepegő-sziklát és Ferde-vízesést láttuk, de sétálgattunk a hangulatos Óbányán és Kisújbányán, felmentünk egy remek kilátóhelyre és az erdei üveggyártásról is sok-sok érdekességet megtudtunk.
2019.07.14 07:00
Még öt klassz éjszakai menedék
Bemutatunk még néhány szuper bivakszállást a Bükktől kezdve a Zempléni-hegységig.
2019.07.13 09:00
Aludj a szabad ég alatt – Szuper bivakszállások
A francia eredetű bivak (bivouac) szó szabad ég alatt tartózkodást, táborozást jelent. Ezt a természetjárók is sokféleképpen értelmezik, ezért mi, a klasszikus bivakolás fogalmától némileg eltérve, olyan helyeket válogattunk össze, amelyek nem csupán fekhellyel...
2019.07.12 11:00
Lehet, hogy itthon hűvös van, Erdélyben viszont hóembert építettek
Ha bosszant, hogy hirtelen lehűlt az idő, gondolj arra, hogy a Keleti- és Déli-Kárpátok hegycsúcsain még havazott is az elmúlt napokban.
2019.07.12 10:00
Szétdobálták a fecskefiókákat Túrkeve főterén
Tizenkettőből hat madár maradt életben. Állatkínzás és természetkárosítás miatt tett feljelentést a Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság.
2019.07.12 09:00
Sárga virágtenger lepte el a dél-alföldi pusztákat
Idén a sok csapadéknak köszönhetően dúsan virágzik a különleges tejoltó galaj, amely helyenként több száz négyzetméteres foltokban is sárgára festi a pusztát.
2019.07.11 15:00
Gyilkolja a selyemkóró az álcsüngőlepkéket
A Kelet-Mecsekben figyelték meg a Magyar Biodiverzitás-kutató Társaság tagjai, hogy a növény szabályosan foglyul ejt bizonyos rovarokat.
2019.07.11 11:00
Fennakadt a fán a réti fülesbagoly
Belegabalyodott egy ezüstfa tüskés ágaiba, de a történet happy enddel végződött: tegnap már szabadon is engedték.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. július
Czigány Dávid:
Tornyosuló
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...