Keresés eredménye

Körös-körül a Pilis körül

Bár nem mentem fel a Pilis-tetőre, túrám középpontjában mégis a Pilis legmagasabb hegye állt, csak egy kicsit más szemszögből, ezúttal ugyanis megkerültem azt. S ha szép kilátásokból most kevesebb is jutott, érdekes látnivalóból annál több akad ezen a 18 km-es körtúrán.

2024.03.12.

Felfedezésre váró hazai barlangok

Márciusban kezdődik a Barlangok Hónapja. Ez alkalomból olyan barlangokat gyűjtöttünk össze, amelyeket biztonsággal meglátogathatunk, akkor is, ha nem bányászlámpa volt a jelünk az oviban.

2024.03.01.

Félre a klasszikusokkal! – avagy formabontó kilátók

Érdekes kilátókból hazánkban igazán nincs hiány. Van olyan, ami mindössze 40 cm magas, és olyan is, ami söréttoronynak, buszmegállónak, vagy éppen olajfúró toronynak épült. A Természetjáró válogatásában olyan izgalmas formavilágú tornyokat mutatunk, amelyekhez látványos túraútvonal is társul.

2024.02.15.

Széles kilátás, ködös jövő — bivakház a Pilis-tetőn

A Pilis-tető tele van építményekkel: kilátó, katonai bázis romja, és most már bivakház is található rajta. Közülük a két legnagyobb biztosan sokáig velünk marad még, a legkisebb, a menedékház jövője viszont kérdéses. Megnéztük a pilisi „Alpin cabint", ami engedély nélkül épült egy erősen beépített, mégis fokozottan védett területen, és most viták kereszttüzében áll.

2024.02.08.
Kövesd a piros utat – Sokszínű túra a Pilisben és a Visegrádi-hegységben, II. rész

Lánczi Péter 2024.02.02

Egybeforrott hegységeink változatos természeti látnivalóit mutatja be ez a piros jelzésű út, ami a budai hegyektől indulva a Dunakanyar érintésével tárja elénk hazánk egyik legszebb vidékét. A teljes útvonalat bemutató túraajánlónk második részében megismerhetünk egy vadregényes völgyszorost, bejárjuk a táj belső, csendesebb részeit, továbbá pompás sziklatájban és panorámákban gyönyörködhetünk.

Kövesd a piros utat – Sokszínű túra a Pilisben és a Visegrádi-hegységben

Lánczi Péter 2024.01.22

E két, egybeforrott hegységünk élményeit akár egy piros jelzést követő túratematikába is belefoglalhatjuk, ami a budai hegyek északi lábától indulva a pilisi rögtáj változatos erdeivel, a vulkánból született visegrádi hegyek Dunakanyarra nyíló panorámájával, majd ismét a pompás pilisi sziklák madártávlatot engedő látványával tér vissza a főváros határába.

Panorámákkal teli rekreációs túrák évkezdéshez

A Természetjáró kínálatából az év kezdetén – egy kivételével – rövid, de tartalmas túrákat válogattunk hegyvidékeink remek hangulatú tájaira fókuszálva. Mind a négy túrának meghatározó eleme a lebilincselő panorámák sora, ahogy a környező vidék ezekből a sziklás kilátókból hirtelen kitárulkozik.

Remeték útján a Pilis rengetegében

Ez a pálos szerzetesek által életre hívott túraútvonal többről szól a természetjárás puszta öröménél. Kísérő gondolataival a természethez és önmagunkhoz is közelebb kerülhetünk, miközben a Pilis felejthetetlen díszletében járunk.

2023.11.05.

Látványos hegyi ösvények – II. rész

Az erdős hegyi tájak látványvilágába harmonikusan illeszkedő, szűk ösvények panorámáikkal és olykor sziklákat kerülgető, izgalmas vonalvezetésükkel nemcsak látnivalókat összekötő útszakaszokként, hanem teljes értékű kirándulócélpontokként is megállják a helyüket. Kétrészes válogatásunk második listáján újabb látványos hegyi ösvényeket gyűjtöttünk össze.

2023.10.08.

Mi köze a Nagy-Szopláknak a taknyos kölyökhöz?

A Pilisben található 710 méter magas Nagy-Szoplák nevéből ne asszociáljunk a túra nehézségi fokára, mert a hegy megmászása egyáltalán nem megerőltető. Viszont szép bükkösökkel és kilátópontokkal annál többször találkozhatunk az ösvényein, és a hegycsúcs elnevezése sem mindennapi.

2023.09.26.

Szuper túrák gyerekkel, amelyekkel emlékezetessé teheted a nyári szünet utolsó heteit

Ha már véget értek a táborozások, és a nagyszülőknél töltött időt is kimaxoltátok, érdemes a gyerekeket kirándulásokkal lefoglalni. Méghozzá olyanokkal, amelyekre egész évben jó lesz visszagondolni. Összegyűjtöttünk néhány rövid és látványos túraösvényt, ahol az egész család jól érezheti magát, és nem csak nyáron, de bármelyik évszakban megéri felkeresni őket.

2023.08.14.

Gyilkosságok emlékei a Pilisben

A Pilis legkedveltebb kirándulóhelyei közé sorolt Lajos-forrás és környéke a magyar kriminalisztika egyik legtöbb halálos áldozattal járó bűnügyének helyszíne is egyben. Annak idején a sajtón keresztül az egész országot bejárta a hét emberéletet követelő gyilkosságsorozat véres története, de az igazságról azóta is csak keveset tudhatunk. Több mint hetven év távlatából, a gyilkosságok helyszíneinek felkeresésével eredünk a történelem nyomába.

2023.07.04.

X-aktás helyszínek a Pilis és Visegrádi-hegységben

Földönkívüliek, elfeledett piramisok, elveszett városok, magyar Nazca-vonalak, titkos tudással bíró szerzetesek, különös energiákkal bíró helyszínek, és mindez nyakon öntve a misztikumot tovább fokozó összeesküvés-elméletekkel. Hazánk legfelkapottabb kirándulóhelye hemzseg az ilyen sztoriktól, melyek Mulder és Scully ügynököknek több évadnyi epizóddal szolgálnának.