Keresés eredménye

Felfedezésre váró hazai barlangok

Márciusban kezdődik a Barlangok Hónapja. Ez alkalomból olyan barlangokat gyűjtöttünk össze, amelyeket biztonsággal meglátogathatunk, akkor is, ha nem bányászlámpa volt a jelünk az oviban.

2024.03.01.

Kápolnája mellett élt a budaörsi Kő-hegy remetéje

A Budaörs központjában magasodó Kő-hegy, tetején a kedves kápolnával, a hatalmas kereszttel és a fura sziklaalakzatokkal már messziről látszik. A sziklatömbök egy barlangot rejtenek, ahol hajdan egy remete élt. Ki volt ő, és miért költözött a Kő-hegyre?

2024.01.06.

Barlangi kalandtúrák indulnak Aggteleken és környékén

Az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatóság speciális túráin sok év kihagyás után vehetnek részt újra az érdeklődők. Ha izgalmas kalandokra vágysz, érdekel a barlangok világa, és letérnél a kiépített, kényelmes utakról, akkor itt a lehetőség.

2023.09.06.

A vulkán, amelynek beleshetünk a belsejébe

A Karancs–Medves-vidék szélén, Bárna mellett található Kiskő nem akármilyen kincset rejt: itt található hazánk legnagyobb méretű, bazaltkőzetben létrejött lávabarlangja, amelybe ráadásul be is kukkanthatunk!

2023.04.05.

Három családi túra a Pilis nyugati végein

Egy óvodással indultunk a Pilis legnyugatibb hegyeinek felfedezésére, ahol az érdekes látnivalók mellett gyönyörű kilátóhelyekből sem volt hiány. Családi túrák a Kis-Strázsa-hegytől a Kétágú-hegyen át a Klastrompuszta feletti csodákig.

2023.03.16.

Bányavágatból nászbarlang

Kis patkósdenevérek, nyugati piszedenevérek és horgasszőrű denevérek sokasága élvezheti zavartalan nászát és pihenését egy egyszerű ötletnek köszönhetően.

2023.03.07.

Alászálltunk Buda egyik legizgalmasabb barlangjába

Mindig van valami borzongató és izgalmas abban, ha leereszkedünk a föld alá. Még akkor is, ha ezt egy kényelmesen bejárható, kiépített barlangba tesszük. Bóklászni a város alatt hasadékszerű folyosókon, ahol kisebb üregek torkollanak templom nagyságú termekbe, ahol cseppkövek nyújtóznak, és gömbüstök mélyednek mészkőfalakba. A budai Pál-völgyi-barlangban kalandoztunk.

2023.02.17.

A barlangi árvíz nem katasztrófahelyzet

Teljesen szokványos és természetes jelenség, hogy árvíz idején a barlangokat is nagy mennyiségű víz önti el, de a legtöbbször ennek egy nagytakarításon kívül más további hozadéka nincs. Sőt, akár még pozitív következményei is lehetnek az áradásnak.

2023.02.03.
Potyautasokkal Erdélyben – 1. rész

Nábrádi Judit 2022.08.24

Korábban csak egyszer jártam Erdélyben, amikor is nagyon tartalmas programmal, feszített tempóval végigjártuk a nagy részét, és az épített örökség, a múzeumok voltak a fókuszban. Már akkor nézegettem, hogy milyen jó lenne Torockón a Székely-kőre felmenni, vagy a Békás-szorosban túrázni, esetleg Parajd környékén megnézni a külszíni sóképződményeket – de erre akkor nem volt idő.