Keresés eredménye

Télen a „rossz időjárás anyjának” is nevezett Babia Górán

A lengyel–szlovák határon húzódó hegység két szempontból is rendkívül csábító magashegyi célpont. Egyrészt a főcsúcs télen is viszonylag könnyen és biztonsággal járható, másrészt a hegység földrajzi helyzetéből adódóan verhetetlen panoráma, a Tátrák északi látképe fogad odafent. Már ha a hegy felenged...

2024.01.07.

Jól behavazódtunk! – Galéria

Ugye, ti sem gondoltátok volna, hogy még idén ilyen szép havazásban lehet részünk? Sokan már temették a havas teleket Magyarországon, de úgy tűnik, még nem kell megválni a szánkóktól és a hótaposóktól. Hangolódjatok a télre havas tájainkról készült képekkel!

2023.12.07.

Régi, havas telek kedvenc kirándulóhelyeinken

Most szinte meglepetésszámba megy, ha már december elején havazik hazánkban, régebben azonban teljesen természetes volt, hogy telente hótakaró fedi a tájat. Erről tanúskodnak a Fortepan arhcív fotói, amelyeken most népszerű kirándulóhelyeket vehetsz szemügyre hópaplan alatt.

2023.12.04.

Az ország legmagasabb hegyén már szánkózhatunk

A hétvégén téliesre fordult időjárás némi havazást is hozott az ország több pontján. Bár a legtöbb helyen elolvadt a hó, a Kékestetőn szépen megmaradt a néhány centis hótakaró, ami a hét folyamán akár 15 centisre is gyarapodhat.

2023.11.27.
Tavasz Velemben, hófúvás az Írott-kőn, avagy húsvéti tél az Alpokalján

Konfár Tibor 2023.04.11

Mikor két hónappal ezelőtt lefoglaltuk velemi szállásunkat, virágba borulós, madárcsicsergős húsvéti ünnepekre készültünk egy napsütéses tavaszi kéktúrával egybekötve. Álmunkban sem gondoltunk volna egy hófúvásos, hóemberépítős, hógolyózós, csúszkálós, cipőbeázós írott-kői túrára, arra pedig pláne nem, hogy végül egy életre szóló élmény kerekedik belőle!

Havas túra a Bükkben

Másokhoz hasonlóan mi is alig vártuk, hogy hó ropogjon a talpunk alatt a Bükkben, így amint lehetett, vettük a meleg bakancsot és a kamáslit, és tettünk egy igazi téli hangulatú túrát, sokszor a 40 centis hóban gázolva. Képes élménybeszámoló.

2023.01.23.

Veszélyes lehet a túrázás hétvégén

Bármennyire is csábító a frissen esett hó, a szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy veszélyes lehet a túrázás a hétvégén, mert a felázott talaj és az erős szél miatt könnyebben kidőlhetnek az erdei fák. Ráadásul a népszerű havas célpontokban a közlekedés is nehéz. A Kékestetőre vezető bekötőutat le is zárták, Dobogókőn pedig már pénteken délután jelentős torlódás alakult ki.

2023.01.20.

A havas Börzsöny veszélyeire figyelmeztetnek

A havas Börzsöny képeit látva, bizonyára sokan kedvet kaptak ahhoz, hogy maguk is megnézzék azt a helyszínen. A Börzsönyi Hegyimentő Szolgálat azonban nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy a gyakorlatlan kirándulók számára a téli hegyek számos veszélyt rejtenek, gyerekkel pedig pláne ne induljon el senki a Magas-Börzsönybe túrázni.

A Nagy-Hideg-hegyen már térdig ér a hó

A Börzsönyben 600 méteres magasság fölött már szép hótakaró alakult ki, például a Nagy-Hideg-hegyen 40 centi hó esett. A Duna túlpartján, a közeli Dobogókőn is elérte már a 15 centit a hó vastagsága. A szakemberek azonban mindenkit arra figyelmeztetnek, hogy a havas hegyek számos veszélyt is rejtenek.

2023.01.19.

Pazar téli csodavilág Bánkúton

Évek óta nem láttunk igazi telet, ezért gondoltunk egyet, és célba vettük a Bükk-fennsík északi peremén, 880 méteres magasságban épült legendás bánkúti turistaházat, amely ma panzióként üzemel. Bár ködös, őszi időben érkeztünk, a reggeli ébredéskor csodát láttunk, hófehér köntösbe öltözött a hegyvidéki táj. A varázslatos téli hangulatot a cserépkályha vidáman pattogó tüze és a forralt bor illata tette teljessé.