Keresés eredménye

Geokéktúra a Kőszegi-hegység metamorf kőzetei között

A Dunántúli-középhegység, illetve a Bakony földtudományi értékekben gazdag vidékét Sümegnél elhagyva jóval „egyhangúbb” tájegységek (pl. Marcal-medence, Kemeneshát, Sopron–Vasi-síkság) következnek egymás után. Síkságok és dombvidékek erdőiben baktatva hosszú, mintegy 130 km-es gyaloglás vár ránk, amíg meg nem érkezünk a magyar–osztrák határon fekvő Kőszegi-hegység térségébe.

2021.11.06.

Két ország kőtornya – Írott-kő-kilátó

A Kőszegi-hegység, Burgenland és egyben a Dunántúl legmagasabb csúcsán, a 882 m-es Írott-kőn álló panorámatoronyra ikonikus objektumként tekintenek a kéktúrázók, hiszen itt fonódik össze az Országos Kéktúra és a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra nyomvonala.

2021.10.15.

Fedezd fel Velemet

A Kőszegi-hegység déli sarkában, a kéktúra végpontján, remek közlekedéssel, minden adott ahhoz, hogy nagy kirándulásokra induljunk. Pedig az itt fekvő Velemben egy napra helyben maradni is érdemes.

2021.01.22.

Kőszegi óriások nyomába eredtünk

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Kőszegi-hegység legvadregényesebb részén jártunk, amikor Bozsok határában felkapaszkodtunk a kolosszális Kalapos-kövekhez, illetve az itt megbúvó rendkívül látványos üregekhez és sziklapárkányokhoz.

2020.10.29.

Tömördi vendégház – Kéktúrázók szolgálatában

December–januári lapszámunk tematikájára prioritásként tekintve egy olyan alpokaljai szálláshelyre esett a választásunk, amely a Kőszegi-hegység szomszédságában található, az Országos Kéktúra nyomvonalától viszont csak centiméterek választják el. Nem véletlen hát, hogy az önkormányzati fenntartású vendégházat elsősorban a kultikus vándorutat járó gyalogtúrázók alapvető igényeit szem előtt tartva rendezték be.

2019.11.27.

Az Írott-kőnél véget ért a Bakancslista kéktúrája

Ezzel a 28. résszel a Bakancslista stábja befejezi az ország leghosszabb túraútvonalának, az Országos Kéktúrának a bemutatását. Közel három és fél éven át járták a kéktúrát, hogy végül Sárváron és Kőszegen át felérjenek az Írott-kő csúcsára.

2019.05.07.

Színes gombák a nyugati végeken

Ritka gombákra bukkantak a Kőszegi-hegységben. A bíbor tinóru vörös tönkje miatt érdekes, lilásbarna döggombával pedig még nem találkoztak Kőszeg környékén.

2019.01.03.

Egy darab Alpok a nyugati határszélen

A Kőszegi-hegység eredettörténetét tekintve bizonyos értelemben „kakukktojásnak” számít a hazai középhegységeink között. A festői hegyvidéki tájakkal tagolt terület geográfiai értelemben az Alpok legkeletibb nyúlványa.

2018.04.28.

A Kőszegi-hegység ősszel is óriási élmény

A kötelező hazai. Volt még egy túra aznap, amire igen szívesen mentem volna, de hát a Kőszegi-hegység számomra természetesen kihagyhatatlan. Ebben a gyönyörű őszben pláne! Nem is bántam meg, bár akadtak magasságok és mélységek - minden értelemben.

2017.10.25.

Alpannonia-túra családi piknikkel

Sziasztok, Emese vagyok, a múltkor már találkozhattunk itt. Láttam, hogy a Gaja-völgyi beszámolómat igen sokan elolvastátok, ezért apával ismét mesélni szeretnénk egy szuper alkalomról. Három éve ez volt a legelső túrám, amikor még kicsi voltam, vagyis majdnem négy éves. Akkor tíz kilométeren voltunk - most a tizenötöst csináltuk meg, és közben átmentünk Ausztriába is!