Keresés eredménye

Kőszegi óriások nyomába eredtünk

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Kőszegi-hegység legvadregényesebb részén jártunk, amikor Bozsok határában felkapaszkodtunk a kolosszális Kalapos-kövekhez, illetve az itt megbúvó rendkívül látványos üregekhez és sziklapárkányokhoz.

2019.11.09.

Az Írott-kőnél véget ért a Bakancslista kéktúrája

Ezzel a 28. résszel a Bakancslista stábja befejezi az ország leghosszabb túraútvonalának, az Országos Kéktúrának a bemutatását. Közel három és fél éven át járták a kéktúrát, hogy végül Sárváron és Kőszegen át felérjenek az Írott-kő csúcsára.

2019.05.07.

Színes gombák a nyugati végeken

Ritka gombákra bukkantak a Kőszegi-hegységben. A bíbor tinóru vörös tönkje miatt érdekes, lilásbarna döggombával pedig még nem találkoztak Kőszeg környékén.

2019.01.03.

Fedezd fel Velemet

A Kőszegi-hegység déli sarkában, a kéktúra végpontján, remek közlekedéssel, minden adott ahhoz, hogy nagy kirándulásokra induljunk. Pedig az itt fekvő Velemben egy napra helyben maradni is érdemes.

2018.12.21.

Egy darab Alpok a nyugati határszélen

A Kőszegi-hegység eredettörténetét tekintve bizonyos értelemben „kakukktojásnak” számít a hazai középhegységeink között. A festői hegyvidéki tájakkal tagolt terület geográfiai értelemben az Alpok legkeletibb nyúlványa.

2018.04.28.

A Kőszegi-hegység ősszel is óriási élmény

A kötelező hazai. Volt még egy túra aznap, amire igen szívesen mentem volna, de hát a Kőszegi-hegység számomra természetesen kihagyhatatlan. Ebben a gyönyörű őszben pláne! Nem is bántam meg, bár akadtak magasságok és mélységek - minden értelemben.

2017.10.25.

Alpannonia-túra családi piknikkel

Sziasztok, Emese vagyok, a múltkor már találkozhattunk itt. Láttam, hogy a Gaja-völgyi beszámolómat igen sokan elolvastátok, ezért apával ismét mesélni szeretnénk egy szuper alkalomról. Három éve ez volt a legelső túrám, amikor még kicsi voltam, vagyis majdnem négy éves. Akkor tíz kilométeren voltunk - most a tizenötöst csináltuk meg, és közben átmentünk Ausztriába is!

2017.09.08.

Mozgással a hideg ellen - hétvégi programajánló

Bár sokan úgy gondolják, hogy a kemény mínuszokkal támadó Tél tábornok elől jobb begubózni, és várni a tavaszt, mi jobbat ajánlunk. Túrázz egyet, és próbáld ki, milyen frissítő élmény néhány órát a téli természetben tölteni. Mutatjuk, hova érdemes kimozdulni a hétvégén.

2017.01.12.

Öt hazai hegy, ami csak téged vár - II. rész

Tátika, Szársomlyó, Prédikálószék, hogy csak hármat említsünk azon hegycsúcsok közül, amelyek kiváló úti célok lehetnek, ha remek túrákra és gyönyörű panorámára vágysz. A kirándulás előtt azt is megtudhatod, hogy milyen útvonalat érdemes választanod, és milyen látnivalók vannak a környéken.

2015.06.13.

Élet a Kéken DDK 1. rész - Írott-kőtől Molnaszecsődig

Túránkat a Kőszegi-hegységben kezdjük, felkapaszkodunk a legmagasabb csúcsára, az Írott-kőre, a DDK hivatalos kezdőpontjára, majd visszaereszkedünk Kőszeghegyaljára. További gyenge ereszkedéssel érjük el a Kisalföld részét képező Pinka-síkot, ezen átvágva érkezünk meg mostani túraszakaszunk végpontjához, a Rábához.

2015.05.10.

Történelmi időutazás - A Kőszegi vár

A Kőszegi-hegységben tett nagy túrát érdemes megkoronázni a Jurisics-vár felfedezésével. Az erősség kiállításait látogatva történelem- és kultúramorzsákkal töltekezhetünk fel, a Várszínházban egyedülálló előadások, koncertek fül- és szemtanúi lehetünk, megtekinthetjük a nyugati torony csodálatos panorámáját, és az egész családot megörvendeztető programokon vehetünk részt.