Keresés eredménye

​Fehér sziklacsipkék bűvöletében

A Természetjáró.hu e heti túráival ellátogatunk a bájosan kanyargó patak menti Gaja-szurdokba, felkapaszkodunk a Bükk két merészen kiugró sziklaszirtjére, Aggtelek és Jósvafő között a barlangok hátát taposva ismerkedünk a karsztos jelenségekkel, végül a Gerecse hullámvasútján kalandozunk.

2022.05.12.

​Vizek igézetében a Természetjáró túráival

A következő túraajánlónk többnyire a hegyek lábánál vagy dombok között tekeregve, településközelben maradva kínál tartalmas, városokra és falvakra nyíló kilátásokat, illetve vizes élőhelyeket és tavi élményeket erdős környezetben. Kirándulások és túrák a tavaszi természetbe igyekvő családoknak és társaságoknak az Alpokaljától az Északi-középhegység pereméig.

2022.04.28.

​Tavaszi túrák húsvét idejére

Az alábbi túrákkal két jellegzetes karsztos völgyrendszert tekintünk meg az ország két végén, illetve két vulkáni kúpot hódítunk meg a kibontakozó kilátásért a Bakony és a Kisalföld, illetve a Tokaji-hegység és az Alföld találkozására rálátva.

2022.04.14.

​Túratippek tavaszias téli napokra

A következő napokban akár kellemes, kora tavaszias túraidő is várhat ránk, amikor a télre szinte csak a kopasz fák emlékeztetnek. Ennek örömére négy szuper túrát ajánlunk most nektek a hétvégére a Természetjáró kínálatából.

2022.02.17.

Négy szuper túraajánlat a hétvégére

Messze még a tél fináléja, ám a hótakaró, úgy tűnik, „levonult” már, és átadta helyét a lombfakadást megelőző, lassan múló szürkeségnek. Mivel erdővidékeink ekkortájt nem a legvonzóbb arcukat mutatják, érdemes olyan útvonalaknak nekivágni, amelyek kulturális látványosságaikkal, nyílt szakaszaikkal és panorámapontjaikkal képesek ellensúlyozni az erdők egyhangúságát. Ennek szellemében készült az alábbi túraajánló is a Természetjáró.hu kínálatából.

2022.02.10.

Az utolsó bükki üveghuta – Gyertyánvölgy kincsei

A 19. században még virágzó hutatelepülés. Üveggyártó üzeme fénykorában 70 munkással dolgozott. Mára két épület maradványai, egy pince, egy kút és a temető maradt hírmondóul. A Bükk erdőségeinek mélyén egy különleges hangulatú ipartörténeti emlékhelyre bukkanhatunk. A Hór-völgyben, a gyertyánvölgyi üveghutáknál jártunk.

2022.02.01.

Télbarát útvonalak a Mecsektől a Bükkig – Túraajánló

Bár még távolinak tűnik, mégiscsak közeledik a tavasz, amit most, január végén abból érezhetünk leginkább, hogy egyre hosszabbodnak a nappalok. Ez nekünk, túrázóknak külön öröm, hiszen egyre többet lehetünk kint a természetben. A Természetjáró.hu túratippjei közül szemezgettünk.