Keresés eredménye

A Dunakanyar legszebb panorámái

Megtaláltuk azt a zebegényi körtúrát, ahonnan legalább öt kilátópontból szinte minden irányból megcsodálhatjuk a Duna szalagját és a mögötte húzódó hegyeket, ezért méltán bekerülhet a legszebb panorámákkal bíró hazai túrák közé. A zavartalan kilátások miatt pedig érdemes még a teljes lombosodás előtti időszakot elcsípni.

2024.03.22.
Túra Zebegény festői templomához

Hidvégi Brigi 2023.11.25

Nem túlzás Zebegényt a Dunakanyar egyik, ha nem a legszebb településének nevezni. A község apró, mégis rengeteg látnivalóval szolgál, a környék túraútvonalairól és a gyaloglás közben kínálkozó panorámáról nem is beszélve. Mi Visegrádról indultunk, hogy a Dunán keresztül, a Julianus-kilátóból körbenézve, a Remete-barlanghoz vezető utat leküzdve, végül a zebegényi templomnál pihenjünk meg.

Kalandok és panorámák a Dunakanyar legszebb hegyén

Konfár Tibor 2023.11.21

Az idei ősz utolsó napsütéses szombati napjára egy kellemesnek ígérkező erdei sétát terveztünk Nagymarostól Zebegényig, keresztül a híres Szent Mihály-hegyen. Úgy éreztem, ezzel nem lehet mellélőni: Dunakanyar, Julianus-kilátó, Remete-barlang, csodálatos környék, pazar panorámák. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy milyen kalandok várnak ránk ezen a népszerű kirándulóhelyen.

Úti cél: Zebegény festői temploma

December-januári számunk História rovatában rendhagyó módon mutatunk be egy templomot: az odavezető, látnivalókban gazdag túráról is bőven mesélünk. Visegrádról indultunk, hogy a Dunán keresztül, a Julianus-kilátóból körbenézve és a Remete-barlanghoz vezető utat leküzdve végül a zebegényi templomnál pihenjünk meg.

2017.12.04.

Varázslatos őszi panoráma a Hegyes-tetőn

Tavaly sem hagytuk ki a „Fel a Hegyes-tetőre!” túrát, de idén egyenesen bűn lett volna. Szikrázó napsütésben pompázó őszi táj, balzsamos levegő és varázslatos panoráma. Egy kilátós túra ennél jobb már nem is lehetne.

2017.10.17.

Dél-börzsönyi kilátások

Egy túra, ahol egyszerre gyönyörködhettünk a Dunakanyar páratlan látványában, a dél-börzsönyi táj változatosságában és a tavasz pompázatos hírnökeiben.

2017.03.29.

Itt a tavasz! - A hét képei

És igen! Az első idei összeállításunk hó nélkül. Már nemcsak a vadvirágok nyílnak, de a fákon is kipattantak a rügyek, és gyönyörűen virágoznak. Megindult a forgalom az erdei vasutakon, újra hajók szelik a Balaton hullámait, és egyre több dolog csábít a szabadba. Nézd meg e heti összeállításunkat.

2016.04.02.

MESSZELÁTÓ - Julianus-kilátó

Amikor azt hisszük, végre itt a tavasz, magasabb hegyeinkben egy-két havas túrára adódhat még lehetőség. A Börzsöny déli vonulatain is sokáig kitartott Tél tábornok.

2016.03.31.

Élet a Kéken 6. rész - Nagymarostól Nógrádig

Az Országos Kéktúra tizenhetedik túrája a Börzsönyön vezet keresztül. Nagymarosról indulva hamarosan megmásszuk a Börzsönyi-peremhegységhez tartozó, 482 méter magas Hegyes-tetőt. A Köves-mező után keresztezzük a Vizes-árkot, és megérkezünk a Kóspallagi-medencébe. A Békás-rétet érintve jutunk el Kóspallagon keresztül a félúton lévő Kisinóci turistaházhoz, a Magas-Börzsöny lábaihoz. Felkapaszkodunk a 864 méter magas Nagy-Hideg-hegyre, majd a gerincen indulunk tovább a Börzsöny legmagasabb csúcsára, a 938 méter magas Csóványosra. Innen az Országos Kéktúra útvonala a Fultán-keresztet és a Saj-kutat útba ejtve leereszkedik Nógrádra.