Keresés eredménye

A Dunakanyar legszebb panorámái

Megtaláltuk azt a zebegényi körtúrát, ahonnan legalább öt kilátópontból szinte minden irányból megcsodálhatjuk a Duna szalagját és a mögötte húzódó hegyeket, ezért méltán bekerülhet a legszebb panorámákkal bíró hazai túrák közé. A zavartalan kilátások miatt pedig érdemes még a teljes lombosodás előtti időszakot elcsípni.

2024.03.22.
Túra Zebegény festői templomához

Hidvégi Brigi 2023.11.25

Nem túlzás Zebegényt a Dunakanyar egyik, ha nem a legszebb településének nevezni. A község apró, mégis rengeteg látnivalóval szolgál, a környék túraútvonalairól és a gyaloglás közben kínálkozó panorámáról nem is beszélve. Mi Visegrádról indultunk, hogy a Dunán keresztül, a Julianus-kilátóból körbenézve, a Remete-barlanghoz vezető utat leküzdve, végül a zebegényi templomnál pihenjünk meg.

Kalandok és panorámák a Dunakanyar legszebb hegyén

Konfár Tibor 2023.11.21

Az idei ősz utolsó napsütéses szombati napjára egy kellemesnek ígérkező erdei sétát terveztünk Nagymarostól Zebegényig, keresztül a híres Szent Mihály-hegyen. Úgy éreztem, ezzel nem lehet mellélőni: Dunakanyar, Julianus-kilátó, Remete-barlang, csodálatos környék, pazar panorámák. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy milyen kalandok várnak ránk ezen a népszerű kirándulóhelyen.

A Garamba könnyű beleszeretni

Fülledt nyári napokon kevés jobb dolog van annál, mint vízközelben lenni, evezni egy folyón, élvezni a nyugalmat, miközben a természet szépségein legelteted a szemed. Megnéztük, mit tartogat számunkra a Garam alsó szakasza és festői torkolata: Kéméndtől Zebegényig eveztünk.

2023.07.28.
A zebegényi Malom-völgyi túrát receptre kellene felírni

Joó Annamária 2023.01.27

Egy völggyel, amelyben ráadásul még patak is csörgedezik, nem lehet hibázni. Még télen sem. Kivéve, ha csordultig van kirándulókkal. A Malom-völgyben hétköznap azonban nem lesz tömeg, és a patakátkelésekkel, nyílt rétekkel, zsombékosokkal, megnyerő Dunakanyar-panorámaponttal megtűzdelt útvonal Zebegénytől Nagymarosig rácáfol arra, hogy a februári szürkeségben nem érdemes túrázni. Aki nem hiszi, járjon utána.

Rejtett látnivalók a Dunakanyarban

A Dunakanyar az ország egyik legnépszerűbb úti célja, ahová egy-egy napfényes hétvégén rengetegen látogatnak el. Mutatunk néhány olyan látnivalót, amelyek nem olyan ismertek, mint a visegrádi fellegvár vagy a Rám-szakadék, de ugyanúgy remek célpontok lehetnek.

2022.08.05.

Mi köze van Indiának Zebegényhez?

A válasz és a kapocs egy világhírű festő, Amrita Sher-Gil, aki rövid élete alatt is jelentős életművet hozott létre, és bár sokfelé járt a világban, számára, ahogy ő mondta, Delhi és London között Zebegény volt a világ közepe.

2022.08.02.

Festők és túrázók paradicsoma - Zebegény

Zebegény környékén számos túraútvonal közül lehet választani, de érdemes magát a települést is bejárni. Nemcsak azért mert szép és hangulatos, hanem azért is, mert érdekes történeteket tudhatunk meg a falu múltjáról és az azt alakító zebegényiekről.

2022.06.20.
Tavaszi körtúra Zebegény felett

Tóth Judit 2021.04.18

Tavaly év végén készült el a Zebegényi körsétaút tanösvény, amely a falu feletti lankákon kanyarog. A 4,5 kilométeres útvonalat végigjárva nemcsak szép tájakat és jó kilátópontokat érintünk, de Zebegény múltjáról és a Dél-Börzsöny természeti értékeiről is sok mindent megtudhatunk.

Túra Zebegény festői templomához

2018.10.23.

Úti cél: Zebegény festői temploma

December-januári számunk História rovatában rendhagyó módon mutatunk be egy templomot: az odavezető, látnivalókban gazdag túráról is bőven mesélünk. Visegrádról indultunk, hogy a Dunán keresztül, a Julianus-kilátóból körbenézve és a Remete-barlanghoz vezető utat leküzdve végül a zebegényi templomnál pihenjünk meg.

2017.12.04.

Zebegényi éjszaka

Nyáron azért jó éjszakai túrázni, mert nem égünk le, nincsen kánikula, a táj, és az erdő is egészen új arcát mutatja. Ragyogó naplementében és csillagfényes panorámában jártuk végig a Dél-börzsönyi tájat.