Keresés eredménye

Romantikus, zöld sziget a pesti belvárosban

Szinte hihetetlen, hogy ez a zsebkendőnyi kis zöld terület a Budapest közepén már az 1700-as években is kert volt, és ez máig nem változott. Közben persze sok minden történt, a terület főúri kertből közpark lett, s míg 1751-ben a palota erkélyéről Mária Terézia integetett a tömegnek, most a kert leghíresebb lakója alighanem Karcsi, a nyúl.

2022.09.08.

Még ma locsolj meg egy fát!

Holnap már nem biztos, hogy megteheted… Ki más legyen a legharcosabb környezet- és természetvédő, ha nem a természet csodáira rendszeresen rácsodálkozó természetjáró? A szükség szülte, de kicsit ebben a szellemben is készült szeptemberi lapszámunk.

2022.08.26.

450 éves időkapszula, ami rabul ejt Buda szívében

Vannak helyek, épületek, amelyek első pillanatra megbabonáznak, és nem eresztenek. Még akkor is, ha már üresek és elhagyatottak, ha már külsejükön és belsejükben is rozsda bontott virágot, ha régimódi csönd ül a falaik között. És olyan atmoszférájuk van, hogy egy héttel később is megdobogtatja az ember szívét, amikor felidézi. Budapest egyik legrégebbi törökfürdője ilyen hely. A két éve bezárt Király fürdőben jártunk. Belépsz, és elámulsz.

2022.08.05.

Azok a régi, füredi nyarak - Séta Balatonfüred reformkori városrészében

„Az ország nyári fővárosa” - így emlegették Balatonfüredet a reformkorban, mert nyaranta, a politikusoktól és a főuraktól kezdve a művészekig, mindenki eljött ide pár hétre. Ki azért, hogy valóban gyógyuljon, ki azért, hogy jól érezze magát, illetve megmutassa, ő ezt is megengedheti magának. Mert Füreden nyaralni valóban sikk volt.

2022.08.03.
Pazar tóparti lazulás és az elképesztő zselici égbolt – Felfedeztük Kaposvár környékét

Hidvégi Brigi 2022.07.22

Ismerjük el: Kaposvár nem egy tipikus nyaralócélpont. És hogy miért jó ez nekünk? Természetesen azért, mert azt jelenti, hogy itt ilyentájt nem kell hatalmas turistaáradattal számolnunk. Programlehetőségekben viszont nincs hiány: kultúra, természet, hűsítő csobbanás. Mi más kellene még?

A strandon túl – Balatonalmádi rejtett kincsei

Egy Balaton-parti nyaralás elsősorban a strandolásról szól, de számos nyaralóhely különleges látnivalókkal is bír. Balatonalmádiban például gyönyörű, régi villák és érdekes történetű templomok mellett a város belterületén még egy kilátót is találunk.

2022.06.27.

Zalaegerszegi képeslapok

Ha csak egy-két óránk van Zalaegerszegen, akkor is érdemes nyakunkba venni a belvárost, mert egy rövid sétával is számos olyan érdekes látnivalót érinthetünk, amelyek sokat mesélnek a város múltjáról.

2022.06.03.

Nem mindennapi találkozás Békéscsabával

Megvan annak a varázsa, amikor az ember egy kevésbé ismert városba nem a díszbe öltözött sétálóutcán érkezik meg, hanem a kertek alatt, ráadásul vízen, kenuval. Mi éppen így úsztunk be Békéscsabára az Élővíz-csatornán, és egy egészen izgalmas, új perspektívából láthattuk a várost.

2022.05.26.

Ártéri vadon Budapesten

Hiába hömpölyög keresztül Budapesten a Duna, kevés olyan hely van, ahol lemehetünk a partjára, hogy közvetlenül találkozzunk a folyóval, főleg annak közel természetes közegében. Dél-Buda az egyik ilyen hely.

2022.05.17.

Séta Arany János városában, az Alföld zöld oázisában

Mint messziről jött idegenek, kellemes meglepetéssel vegyes csodálkozással töltöttünk el egy tavaszi napot Nagykőrösön. Megnéztük a belváros tulipántengerét, elmerültünk az Arany-kultuszban, megismertük a pusztai tölgyeseket, és kipróbáltuk a legújabb szenzációt, az autós szafarit.

2022.05.16.

Képeslapok Sopronból

A Turista Magazin februári számában Sopronnak egy kevésbé ismert arcát mutatjuk be. Városi sétánk ezúttal ugyanis nem a gyönyörű belvárost, hanem a hajdani várfalon túli városrészeket érintette. Megnéztük a Várkerület látnivalóit és bejártuk a Bécsi külvárost, a soproni szőlősgazdák egykori negyedét.

2022.02.04.

Dombokon innen, folyón túl – Szekszárd

Szekszárd az ország legkisebb lélekszámú megyeszékhelye, ehhez mérten a belvárosa sem túl nagy, viszont tele van érdekes látnivalókkal. Szinte minden épületnél hosszasan el lehet időzni. Vagy azért, mert szép, vagy azért, mert érdekes története van, de leginkább mindkettő együtt.

2022.01.23.

Sopron – Tűztoronytól a bánfalvi kolostorig

Már az út tervezésekor tudtam, hogy nem lesz elég időnk mindarra, amit szeretnénk megnézni, mert Sopron és környéke tele van látnivalókkal. Lehetetlen küldetésre vállalkozik az, aki az ország másik feléből csak pár napra érkezik ide, és mindent látni szeretne.