Keresés eredménye

Nyíregyháza – A homokból és hitből emelt város

Tél végén látogattunk el Nyíregyházára, ahol a főszezonon kívül is jó program lehet egy városi séta. Bejártuk a belvárost, és barangoltunk a hangulatos Sóstón, ami azon túl, hogy ilyenkor is gyönyörű, tele van érdekes történetekkel.

2024.03.10.

Egy darabka Párizs a Tisza partján

Ma már nemcsak Budapesten, de a legtöbb a vidéki nagyvárosban is részt vehetünk tematikus városnéző sétákon. Szegeden megismerhetjük például a fűszerpaprika történetét, a századforduló legkedveltebb kávéházait, megnézhetjük az alsóvárosi napsugaras házakat vagy a szecesszió legszebb épületeit. Mi ez utóbbi séta útvonalát jártuk be.

2024.03.02.

Falu a városban – Séta Wekerletelepen

A kispesti Határ úti metrómegállótól pár percnyire mintha egy másik városba csöppenne az ember, sőt nem is városba, inkább egy faluba, amely varázsát nemcsak hangulatos, régi épületeinek, de összetartó közösségének is köszönheti.

2024.02.29.

Egy eldugott Kossuth-emlékmű a Budai-hegyekben

A Normafa lejtőjének alján, távol a forgalmas ösvényektől egy különleges emlékmű bújik meg a fák között. Mi történt közel kétszáz éve Zugliget egyik leghíresebb fogadójában, és mi köze van mindehhez a főváros első Kossuth-emlékművének?

2024.01.15.

Mesélő házak, beszédes utcák – Városi történetek Debrecenből

Egy hideg, téli hétköznapon látogattunk el az ország második legnagyobb városába. Mindenki szaladt a dolga után, kivéve mi: fotós kolléganőmmel fázósan bár, de lassú léptekkel sétáltunk, közben meg-megálltunk, kíváncsian tekintgettünk ide-oda, és próbáltuk szóra bírni a debreceni épületeket.

2024.01.05.

Adventi séta a pesti belvárosban

Decemberben sokan a lábukat sem teszik be a pesti belvárosba, mert irtóznak a tömegtől, mások, ha máskor nem is, most azért csak eljönnek, hogy kicsit sétáljanak az ünnepi hangulatú utcákon, tereken. Mi is erre indulunk most, de a szokásos látnivalókon túl szeretnénk néhány érdekességet mesélni és megmutatni.

2023.12.02.

Romantikus, zöld sziget a pesti belvárosban

Szinte hihetetlen, hogy ez a zsebkendőnyi kis zöld terület a Budapest közepén már az 1700-as években is kert volt, és ez máig nem változott. Közben persze sok minden történt, a terület főúri kertből közpark lett, s míg 1751-ben a palota erkélyéről Mária Terézia integetett a tömegnek, most a kert leghíresebb lakója alighanem Karcsi, a nyúl.

2023.10.24.

Kőszeg: egy kisváros pazar díszletekkel

Jártam már párszor Kőszegen, de hol a környék remek túralehetőségei, hol a keresztcsőrűek inváziója vonta el a figyelmemet a városról. Így legfőbb ideje volt, hogy a legismertebb látnivalók kipipálásán és a rövid sétálgatásokon túl végre alaposabban is megismerjem az ország egyik legszebb települését.

2023.10.23.

Budapest-közeli városi séták az aranyló őszben

Összegyűjtöttünk öt hangulatos települést, amelyeknek kifejezetten jól áll az ősz, és ebben az évszakban talán még szebbek, mint máskor. Budapest-közeli különleges városok, ahol akár egy egész napot eltölthetünk. Szubjektív válogatás következik.

2023.10.18.

Szecessziós séta a Józsefvárosban

Budapest európai összehasonlításban is gazdag szecessziós műemlékekben, különösen igaz ez Pesten, ahol – kis túlzással – bármerre indulunk, csodaszép épületekbe futhatunk. Mi ezúttal a VIII. kerületben, a Józsefvárosban sétálunk, ahol a szecesszió rajongóit gyönyörű meglepetések érhetik.

2023.10.15.

Gellért-hegyi történetek

Ha az ember egy kellemes sétát szeretne tenni a fővárosban, valahol a természetben, ahol még szép kilátásban is lehet gyönyörködni, akkor a Gellért-hegy jó eséllyel ott van az első körös ötletek között. De még egy ilyen népszerű és jól ismert kirándulóhelynek is lehetnek titkai.

2023.09.29.

Kultúrkincsek és a Duna-part szépsége a Csepel-sziget déli csücskén

Ebben a gyönyörű fekvésű városban találjuk az egyetlen működőképes hazai hajómalmot, az egyetlen itthoni gótikus szerb ortodox templomot, az első világi barokk kastélyt Magyarországon, és amivel talán lepipál minden más települést a Duna mentén, az a hangulatos part menti sétánya. És ezzel még koránt sincs vége a különleges és szórakoztató látnivalóknak. Ráckevét érdemes felvenni az őszi bakancslistánkra. Meséljük, mutatjuk, miért.

2023.09.20.

Azok a régi, füredi nyarak - Séta Balatonfüred reformkori városrészében

„Az ország nyári fővárosa” - így emlegették Balatonfüredet a reformkorban, mert nyaranta, a politikusoktól és a főuraktól kezdve a művészekig, mindenki eljött ide pár hétre. Ki azért, hogy valóban gyógyuljon, ki azért, hogy jól érezze magát, illetve megmutassa, ő ezt is megengedheti magának. Mert Füreden nyaralni valóban sikk volt.