MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: bükk

2018.11.18 09:30
A Nagy-Szállás-völgytől a Tardona-vulkán szurdokáig
Mivel a Bükk északi előterében lakunk, elég gyakran túrázunk a hegységben, és különösen szeretjük a turisták által ritkán háborgatott, interneten és útikalauzokban kevésbé dokumentált helyeket. Így esett választásunk a Tardona nevű kis falura, amelyet...
2018.10.19 09:00
Kipróbáltuk a Déli-Bükk legjobb turistaházát
Idén márciusban adták át a nagyközönségnek a Pazsag turistaházat, amely igényes külsővel és berendezéssel várja a természetjárókat.
2018.10.02 09:00
Ismert és kevésbé ismert kilátópontok – 1. rész
Egy túra valódi csúcspontja lehet, ha a fárasztó kaptatók után elénk tárul a táj, és mi egyre lassuló pulzussal kezdünk el gyönyörködni a környékben. Ehhez persze jó idő is kell, de ha szerencsénk van, a most bemutatott kilátópontok felejthetetlen élményekkel...
2018.09.13 09:00
Védett területeken is simán graffitiznek
Azt már megszoktuk, hogy a településeken, főleg a nagyobb városokban sűrűn találkozunk graffitikkel, de időnként ez akár védett területen is előfordulhat.
2018.07.05 16:00
Ahol az utak összefutnak: Dédestapolcsány
A legtöbb kéktúrázó csak áthalad rajta, másoknak viszont a Bükk fővárosa. Nem utolsósorban pedig egy csodás, nagy falu, amelynek határában akár heteket lehetne eltölteni anélkül, hogy egy-egy látványosságával kétszer találkoznánk.
2018.06.09 10:00
Hűs szurdokok forró napokra – 2. rész
Sokféle bakancslista létezik. Van tavas, hegyes, vízeséses, mi most egy szurdokoshoz ajánlunk ismert és kevésbé ismert magyarországi célpontokat, amiket egyszer mindenkinek be kell járnia.
Bükk-átkelés csillagfénnyel
Hazai hegységeinkben is több napra félretehetjük a civilizációt, és meglehetősen szoros kapcsolatba léphetünk a természettel, ha ügyesen tervezzük meg túraútvonalunkat. A bükki átkelés 40 kilométere során teljes keresztmetszetet kaphatunk a hegyvidék sajátos világáról, és akár a szabadban is alhatunk az ország legújabb csillagoségbolt-parkjában.  2018.05.26 08:00
Már Miskolcon is van szívbarát tanösvény
A bükki Csanyik-völgyben avattak tanösvényt szív- és érrendszeri betegek, magas vérnyomással élők és cukorbetegek számára május 22-én. 2018.05.24 10:00
A Bükk nyugati kapuja, a megunhatatlan Bél-kő
Hogy miért maradt ki eddig a repertoárunkból a Bükk varázslatos sziklaformációja? Talán pontosan azért, mert a hegység említésére még a csapból is a Bél-kő folyik. Nagyot hibáztunk, mert a hófehér mészkőcsúcsok, a holdbéli fennsík és a panoráma felejthetetlen volt.  2018.05.14 10:00
Kisvasutazás extrákkal
A városok zaját, parkolót és aszfaltot is hátrahagyva megérkezni a csendbe: az erdei vasutak végállomásai sokak számára ideális úti célok, míg másoknak „csak” egy-egy újabb felfedezőút kezdőpontjai. Összeállításunkban hasznos tippeket adunk az utazás folytatásához.  2018.04.28 09:00
Varázslatos hazai vízesések
Bár Magyarország nem a hatalmas, hömpölygő zuhatagairól híres, azért itthon is találunk különleges vízeséseket, amelyek köré megéri kirándulást szervezni. A hazai „klasszikusok” mellé összegyűjtöttünk még néhány kevésbé ismertet, amitől garantáltan eláll majd a lélegzeted. Bakancslistagyanús mind. 2018.03.30 09:00
Beindultak a Dél-Bükk időszakos karsztforrásai – videókkal
A csapadékos télnek és a kora tavaszi hóolvadásnak is megvannak a pozitív hozadékai, például működésbe lépett a Vörös-kői-alsó- és az Imó-kői-forrás. Méghozzá igen látványosan törnek a felszínre. Érdemes felkeresni őket, amíg még aktívak.  2018.03.22 14:27
Lillafüred télen is elvarázsol
A népszerű turistahelyek holt szezonban egészen más arcukat mutatják, mint a nyári csúcsidőszakban. Ilyenkor az embernek arra is van esélye, hogy ott, ahol egyébként tömegek kerülgetik egymást, egyes-egyedül sétálgasson. Mint például Lillafüreden, egy hideg, szürke téli hétköznapon.   2018.03.05 09:00
Hatalmas hóban várják a tavaszt a Bükkben
A Bükk keleti oldalán már hozzászoktak ahhoz, hogy majdnem embermagasságú hóból kell kiásni magukat házaikból, miközben az ország többi részén épp „csak” térdig ér a hóréteg. Az okokat máris eláruljuk, és izgalmas fotókat is mutatunk a bükki hóhelyzetről. 2018.03.02 09:00
Hiúzok itthon és a határon túl
Nógrád megyében januárban és február közepén is felbukkant egy hiúz, de a Tátrában is levideóztak egy nem mindennapi találkozást a közelmúltban. 2018.02.21 11:15
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. október
Nagy Patrícius:
Csillagkapu
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...