MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumGalyakilátó

A keresett kulcsszó: országos kékkör

2017.03.12 09:00
Ezekre készülj, ha az Alföldi Kéktúrán elindulsz
Az Alföldi Kéktúra teljesítése után megpróbálom összefoglalni a tapasztalataimat, és néhány tanácsot szeretnék adni azoknak, akik úgy döntenek, hogy nekivágnak e nem mindennapi kalandnak. Aki azt gondolja, hogy a síkságon való poroszkálás nem kihívás,...
2017.02.25 09:00
Az utolsó kilométerek az Alföldi Kéktúrán
Ezzel az élménybeszámolóval értünk végére az alföldi vándorlásunknak. Egy csodaszép, de alig ismert kastéllyal, egy középkori református templommal és egy honfoglalás kori régészeti parkkal búcsúzunk a végeláthatatlan síkságtól.
2017.02.04 09:00
Homokbuckák földjén – Alföldi Kéktúra
A Dél-Nyírségből indulva „megmásszuk” a Tiszántúl és az Alföldi Kéktúra legmagasabb pontját, a 183 méter magas Hoportyót, majd Istvántanya és Nyírbátor között egy rövid időre átlépünk a Délkelet-Nyírségbe. Túránk második felét már az Északkelet...
2016.12.20 13:00
A homokhalmok és az erdős puszták világa – Alföldi Kéktúra
Túránk első kilométerein a Berettyó jobb partján haladunk, a Berettyó–Kálló köze kistájának peremén, majd Hencidánál keresztezzük a folyót, és a Bihari-síkra érkezünk. Létavértes előtt jutunk el az Érmelléki löszös hátra, végül a Debrecen melletti...
2016.11.20 09:00
Gátról gátra – Körösladánytól Berettyóújfaluig
Az Alföldi Kéktúra hatodik szakaszára Körösladányból indulunk. Átvágunk a Dél-Alföld gátrendszerén, érintjük a Kis-Sárrétet és a Biharugrai-halastavakat, végül Berettyóújfaluban fejezzük be túránkat.
2016.09.14 17:30
Az északi szélesség 47. körén – Mezőtúrtól Körösladányig
A Szolnok–Túri-sík peremén, a Hortobágy-Berettyó töltésén ballagunk 34 kilométert, majd Ecsegfalvánál keresztezzük a folyót, és a Dévaványai-síkra érkezünk. E kistájat Körösladány felé félúton hagyjuk magunk mögött, s utána érjük el a Körös...
Kunhalmok, kastélyok, gátak – Alföldi Kéktúra
Mindszentről indulva pár méteres szintemelkedéssel kikapaszkodunk a Dél-Tisza-völgyből, és egy darabig a Csongrádi-síkon folytatjuk az utunkat. Szarvas környékén vágunk át a Körösszög területén, komppal keresztezzük a Hármas-Köröst, majd barangolásunkat Mezőtúron, a Szolnok–Túri-síkon fejezzük be. 2016.08.26 16:30
Sikeresen teljesítette az Alföldi Kéktúrát a látássérült természetjáró
Puskás Antalnak 45 nap kellett ahhoz, hogy Sátoraljaújhelytől Szekszárdig gyalogoljon. Két pihenőnap után folytatja, és meg sem áll az Írott-kőig. 2016.07.13 16:11
A betyárkirály szülőföldjén - Alföldi Kéktúra – 3. rész
Mostani túránkat az Öttömöshöz közeli Petróczi-iskolánál kezdjük, átvágunk a Dorozsma–Majsai-homokhát tanyavilágán, majd néhány méter szintvesztéssel, Ópusztaszert is érintve leereszkedünk a Dél-Tisza-völgybe. Mindszentnél komppal keresztezzük a Tiszát, majd a városba besétálva fejezzük be az utunkat. 2016.07.09 08:30
Alföldi Kéktúra – Petőfi Sándor nyomában
Túránkra Bajáról indulunk, a Duna bal partján fekvő várost busszal és vonattal is megközelíthetjük. Az első kilométereket a nagy folyam gátján tesszük meg, majd a Kalocsai-Sárközt egy időre elhagyva nekivágunk az Illancsnak. Utunk hamarosan a Bugaci-homokháton visz tovább a Bácskai löszös síkság felé. Barangolásunkat az 55-ös út mellett fekvő Petróczi-iskolánál fejezzük be, ahonnan busszal Szeged, illetve Baja felé is továbbutazhatunk. 2016.06.20 09:30
Új honlapot kapott az Országos Kéktúra
Megújult formában érhetők el a legfontosabb információk az útvonalról, a szakaszokról, a túramozgalom történetéről és a pecsételőhelyekről. 2016.06.15 16:04
Alföldi Kéktúra - A Gemenci-erdő
Utunkat a mintegy 845 km hosszan kanyargó Alföldi Kéktúra délnyugati végpontján kezdjük, Szekszárdról indulva átvágunk a Gemenci-erdőn, majd a Türr István hídon keresztezzük a Dunát. Túránkat Baján fejezzük be, ahonnan távolsági busszal vagy vonattal is hazajuthatunk. A Szekszárdi-dombság keleti pereméről a Tolnai-Sárközbe vezet az utunk, majd a Duna keleti partján érkezünk meg a Kalocsai-Sárköz határára. Ezt a távot két nap alatt kényelmesen bejárhatjuk.  2016.05.27 09:00
Élet a Kéken – Alföldi Kéktúra
Az elmúlt két évben a Turista Magazin hasábjain végigjártuk az Országos Kékkör két nagy egységét, az Országos Kéktúrát (OKT) és a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúrát (DDK), így most már csak az Alföldi Kéktúra (AKT) van hátra. 2016.04.04 14:00
Az út a legjobb tanítómester
Még 2014-ben olvastam egy hírt a Facebookon. Farkas Arnold túratársat keresett a közel 2600 km-es Országos Kékkör végigjárásához. Érdekelt a terve, hisz magam is a kéktúrára készültem, de végül nem írtam neki. Egyedül indultam útnak, és több mint egy hónappal később Makkoshotykán az élelmiszerbolt ajtajában nyúzott vándorba botlottam. Ráismertem Arnoldra, akivel végül egy kocsmában bonyolódtunk többórás beszélgetésbe. 2016.03.26 07:27
Kreatív versenyen értékelték a pecsételődobozokat
Telt házas gálán adták át a Highlights of Hungary díjait február 17-én a Toldi Klubban. Az ötvenhárom jelöltből a negyedik legtöbb szavazatot az Országos Kékkör megújult pecsételődobozai kapták. 2016.02.18 11:44
<< 1 2 3 >>

Kesztyűs András:
A szerelem forrása
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...