Keresés eredménye

Vértesi élménytúra kezdő kéktúrázóknak Csókakőtől Gántig

Konfár Tibor 2024.02.27

A pazar fekvésű, szépen restaurált csókakői vár, az alatta elterülő réten felállított igényes szoborpark, a Vár-völgy meghitt, madárcsicsergős hangulata, a Vértes-fennsík szintben hullámzó, ligetes erdei, Kápolnapuszta megdöbbentő története, végül Gánt kedves kis utcái az Országos Kéktúra Csókakőtől Gántig kanyargó, alig 14 kilométeres szakaszát igazi élménytúrává varázsolják.

Vadregényes kilátással a Dunakanyarra

A Borjúfő pompás teret engedő sziklaletöréséhez alig pár lépésnyi kitérőt kell csak tennünk az Országos Kéktúra Visegrádot és Pilisszentlászlót összekötő szakaszáról. Aki erre jár, ne hagyja ki ezt a megkapó látványt.

2023.08.16.

A hazai tél nyomában – téli túrák hegységeink csúcsrégiójába

Az egyre szűkebb idősávban megjelenő téli időjárást kihasználva hazai hegységeink csúcsrégiójába kapaszkodunk a hóért, a jégcsapokért, a tiszta téli kilátásokért. Legmagasabb hegységeink 7-800 métert meghaladó bérceire hágunk, a Pilis-tetőre, az Írott-kőre, a Nagy-Hideg-hegyre és a Galya-tetőre, hogy utánajárjunk, maradt-e még tél kis hazánkban.

2023.01.21.

Így kéktúráztunk mi október 8-án

A Magyar Természetjáró Szövetség rengeteg munkatársa mellett természetesen a Turista Magazin kollégái is vezettek túrát a Kéktúrázás Napján, de volt tematikus TM-túra is. Bemutatjuk, hogyan zajlott ez utóbbi.

2022.10.10.
Fel Bánkútra!

Soós Lajos 2022.07.08

Az OKT ezen szakaszán a szerény emberek hamar megkapják a Bükktől az első pofonjukat, szerénységem sem járt másképpen, hisz a Vár-forrás után pár lépéssel jött az első átszálló, amit aztán a csúcsig jó pár követett. A meredély nem egy szakaszán jelzéstő jelzésig vánszorogtam, és tartottam pihenőt. Úgyhogy ezzel a szakasszal csak óvatosan, jár a tisztelet a hegynek!

​A megcsonkított Bél-kő árnyékában

Soós Lajos 2022.07.05

Vasárnap délelőtt a kezdődő rekkenő melegben Szarvaskőn toporgunk a Bükk lábainál, hogy az elkövetkező három napban átszeljük Magyarország legnagyobb átlagmagasságú karszthegységét az OKT kék sávján. A mostani penzumunk nem a nagy távolságokról fog szólni, hisz a három nap alatt alig 40 km-et teszünk meg, a leghosszabb túránk is csak alig 21 km-es lesz. Viszont a rövidségért bőven kárpótol majd a szintemelkedés (cca. 1800 m) és a várhatóan életre szóló élmények ebben a csodavilágban.

Jubileumi kéktúrázás a Zemplén hegyei között

Soós Lajos 2022.05.30

Az Országos Kéktúra idén ünnepli 70. születésnapját, ezért felkerekedtünk, hogy három egymást követő napon bejárjuk a Lokomotív Turista Egyesület által kiírt „OKT 70” elnevezésű túramozgalom 70 km-es távját. Az első napon Makkoshotykáról indultunk, és Regéc váráig jutottunk. Szerelmesek lettünk a Zemplén csodavilágába.

Megújult a kektura.hu

A teljesen új külsőt és funkciókat kapott oldalon izgalmas tippeket, hasznos tudnivalókat és rengeteg érdekességet találhatunk a kéktúrákról.