Keresés eredménye

Így kéktúráztunk mi október 8-án

A Magyar Természetjáró Szövetség rengeteg munkatársa mellett természetesen a Turista Magazin kollégái is vezettek túrát a Kéktúrázás Napján, de volt tematikus TM-túra is. Bemutatjuk, hogyan zajlott ez utóbbi.

2022.10.10.

Vadregényes kilátással a Dunakanyarra

A Borjúfő pompás teret engedő sziklaletöréséhez alig pár lépésnyi kitérőt kell csak tennünk az Országos Kéktúra Visegrádot és Pilisszentlászlót összekötő szakaszáról. Aki erre jár, ne hagyja ki ezt a megkapó látványt.

2022.09.23.
Fel Bánkútra!

Soós Lajos 2022.07.08

Az OKT ezen szakaszán a szerény emberek hamar megkapják a Bükktől az első pofonjukat, szerénységem sem járt másképpen, hisz a Vár-forrás után pár lépéssel jött az első átszálló, amit aztán a csúcsig jó pár követett. A meredély nem egy szakaszán jelzéstő jelzésig vánszorogtam, és tartottam pihenőt. Úgyhogy ezzel a szakasszal csak óvatosan, jár a tisztelet a hegynek!

​A megcsonkított Bél-kő árnyékában

Soós Lajos 2022.07.05

Vasárnap délelőtt a kezdődő rekkenő melegben Szarvaskőn toporgunk a Bükk lábainál, hogy az elkövetkező három napban átszeljük Magyarország legnagyobb átlagmagasságú karszthegységét az OKT kék sávján. A mostani penzumunk nem a nagy távolságokról fog szólni, hisz a három nap alatt alig 40 km-et teszünk meg, a leghosszabb túránk is csak alig 21 km-es lesz. Viszont a rövidségért bőven kárpótol majd a szintemelkedés (cca. 1800 m) és a várhatóan életre szóló élmények ebben a csodavilágban.

Jubileumi kéktúrázás a Zemplén hegyei között

Soós Lajos 2022.05.30

Az Országos Kéktúra idén ünnepli 70. születésnapját, ezért felkerekedtünk, hogy három egymást követő napon bejárjuk a Lokomotív Turista Egyesület által kiírt „OKT 70” elnevezésű túramozgalom 70 km-es távját. Az első napon Makkoshotykáról indultunk, és Regéc váráig jutottunk. Szerelmesek lettünk a Zemplén csodavilágába.

​Megújult a kektura.hu

A teljesen új külsőt és funkciókat kapott oldalon izgalmas tippeket, hasznos tudnivalókat és rengeteg érdekességet találhatunk a kéktúrákról.

2021.03.26.

Vadkempinges téli kéktúra felejthetetlen élményekkel

8 nap a szabadban, több mint 200 km a végtelen sárban, jéghideg esőben, beszakadozó, befagyott lápokon át, a hirtelen jött 20-30 centis hóban, kidőlt fákon és járhatatlan ösvényeken keresztül, sokszor sötétben. Beszámoló egy embert próbáló kalandról.

2021.02.13.
Kéktúrázás Napja 2020

A Magyar Természetjáró Szövetség október 10-én szervezte meg a Kéktúrázás Napját, amelynek keretei között 70 csapat járta egyszerre legendás túraútvonalunkat.

2020.12.27.
Találkozzunk az Országos Kéktúrán!

​Találkozzunk az Országos Kéktúrán!

A Csodálatos Magyarország egy nagyon hangulatos kedvcsináló videót készített hazánk leghosszabb és legismertebb túraútvonaláról, az Országos Kéktúráról, amit tavaly a National Geographic is beválasztott a világ leginkább ajánlott 25 úti célja közé.