Keresés eredménye

Öt szuper program a Viz Világnapjára

Március 22-én a Víz Világnapját ünnepeljük. Idén a mottó „Víz a békéért”, ennek szellemében országszerte különféle programokat szerveznek a hétvégére. Összegyűjtöttünk néhányat, amin biztos nem fogtok unatkozni a családdal.

A téli erdőben sokkal több élet van, mint gondolnád

Börzsöny, Királyrét, egy csípős, téli hétköznap. A levegő hőmérséklete nulla fok körül van, a pataké alig több valamivel. Szállingózik a hó, minden csendes és mozdulatlan. Ez utóbbi azonban csak látszólagos, ha alaposabban körülnézünk, rájövünk, hogy sokkal több élet lüktet az erdőben, mint ahogy azt első pillantásra gondolnánk.

2023.12.07.

Túrák, amelyeket a gyerekek is imádni fognak

Kisebb csemetékkel kimozdulni sokszor már önmagában is logisztikai bravúr, de ez csupán a kezdet, mert egy gyerekbarát úti cél és túraútvonal megtervezése legalább akkora stratégiai feladat, mint egy kisebb páncéloshadosztály kommandírozása. Ehhez nyújtunk most segítséget. A túrákat igyekeztünk úgy összeállítani, hogy a szülők se érezzék magukat játszótér szélére letámasztott biodíszleteknek.

2023.06.23.

A hazai tél nyomában – téli túrák hegységeink csúcsrégiójába

Az egyre szűkebb idősávban megjelenő téli időjárást kihasználva hazai hegységeink csúcsrégiójába kapaszkodunk a hóért, a jégcsapokért, a tiszta téli kilátásokért. Legmagasabb hegységeink 7-800 métert meghaladó bérceire hágunk, a Pilis-tetőre, az Írott-kőre, a Nagy-Hideg-hegyre és a Galya-tetőre, hogy utánajárjunk, maradt-e még tél kis hazánkban.

2023.01.21.

Közel a természethez – kipróbáltuk az erdőmerülést

A természet jótékony hatásait ma már tudományos kutatások is alátámasztják. Persze nem kellenek ahhoz számok, mérések és grafikonok, hogy ezt tudjuk, hisz mindannyian megtapasztaltuk már azokat a saját bőrünkön. Az erdőterápiás módszerek is a természet áldásos hatásaira építenek. Királyréten mi is kipróbáltuk egyet ezek közül.

2022.06.26.

A Börzsöny szívéből a Duna-partig – Palóc „piros” 2. rész

Hazánk egyik legmagasabban fekvő klasszikus turistaházától a nem csupán kisvasútja miatt izgalmas Királyrétre érkezünk, majd árnyas patakvölgyek mentén továbbereszkedünk Magyarkútra, illetve a festői Duna-parton fekvő Verőcére. Itt fejezzük be az élménygazdag Palóc „pirost”, aminek börzsönyi szakaszát csak kevesebben ismerik.

2021.05.23.

Tele vannak a patakok különleges élőlényekkel – videó

Aki kicsit figyelmesebben szemlélődik a hegyvidéki patakpartokon, maga is meggyőződhet arról, mennyi érdekes lény él ezekben a vízfolyásokban. A Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság videójában nemcsak tegzeseket és bolharákokat láthatunk, de hasznos tanácsokat is kapunk saját vizsgálódásokhoz.

2021.03.22.

Szerelmes álkérészek a hóban – Videó

Az erdő tele van parányi, titokzatos élőlénnyel, akiket felületes szemlélő nem is igen vesz észre. Közéjük tartoznak az álkérészek, amelyekről a Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság osztott meg egy kis videót.

2021.03.05.

A téli erdőben sokkal több élet van, mint gondolnánk

Egy téli túra alkalmával leginkább madarakat látunk és hallunk, illetve emlősök nyomaival találkozunk. Bár a patakok parányai kevésbé látványosak, ők is aktívak télen. A februári Turista Magazinban elmeséljük és megmutatjuk, milyen érdekes élőlényeket pillanthatunk meg, ha elég figyelmesek vagyunk.

2021.02.01.

Ne ébreszd fel az alvó denevért!

A denevérkutatók életében a tél mozgalmas időszak. Bár a denevérek ilyenkor alszanak, a kutatók ilyenkor igazán aktívak, hisz ebben az időszakban mérik fel a telelő állományt. Január közepén én is csatlakoztam egy denevérfelméréshez.

2020.01.17.

Síneken a Börzsöny kapujába

A főváros felől érkezve, Nógrád és Királyrét fölött hazánk turistautakkal talán legsűrűbben átszőtt és legvadregényesebb vidéke kezdődik. Ami viszont nem jelenti azt, hogy az eddig tartó út ne lenne hasonlóan különleges, sőt: az ősz és tél fordulóján maga az utazás lehet a legfőbb élmény, és csak két vonathegy kell hozzá.

2019.11.25.

Állati jó programok országszerte

Az Állatok Világnapját 1931 óta ünnepeljük október 4-én, az állatok védőszentjének, Assisi Szent Ferencnek az emléknapján. Ezen a napon országszerte érdekes programok várják az állatbarátokat. Ezek közül ajánlunk néhányat.

2019.10.03.

Megtaláltam a Börzsöny G-pontját

Korábban már hallottam róla, mások állították, hogy megtalálták, a térképen pedig én is olvastam a létezéséről, de még sosem jártam ott. Pontosan működő terepi szerszámomnak köszönhetően viszont könnyedén ráleltem.

2019.02.18.

Síneken a Börzsöny kapujába

A főváros felől érkezve, Nógrád és Királyrét fölött hazánk turistautakkal talán legsűrűbben átszőtt és legvadregényesebb vidéke kezdődik. Ami viszont nem jelenti azt, hogy az eddig tartó út ne lenne hasonlóan különleges, sőt: decemberben akár maga az utazás lehet a legfőbb élmény, és csak két vonatjegy kell hozzá.