Keresés eredménye

A Kis-Balaton vadmacskáinak titkos élete

Azt tudjuk, hogy a macskák, ha lehet, kerülik a vizet, pontosabban az úszást, így azt legkevésbé sem feltételeznénk, hogy egy vizes élőhely is lehet kedvező a vadmacskák számára. Erre a Kis-Balaton ragadozóemlős-kutatásai alaposan rácáfolnak.

2024.02.05.

Nyári berek – Egy nap a vadregényes Kis-Balatonnál

Az ország tele van szebbnél szebb helyekkel, köztük olyanokkal is, ahol még a természet az úr. Legalábbis úgy érzi az ember, ahogy csendben figyel, fülel, élvezi a látványt, miközben illemtudó vendégként megpróbál észrevétlen maradni, nehogy megzavarja az ott élők nyugalmát.

2023.08.04.

Megnéztük Fekete István Kis-Balatonját

Bár legnagyobb tavunk körül lassan bezárul a betongyűrű, a nyugati csücskében még tartja magát egy érintetlennek látszó menedék. Vízen és szárazföldön is ízelítőt kaptunk ebből a nádassal borított, mocsaras vidékből, amely hajdanán a Balaton déli oldalát jellemezte.

2023.07.09.

Családi evezés a Tüskevár-vidéken

A Kis-Balatonon könnyed, rövid evezéssel juthatunk a Diás-szigetre, és fedezhetjük fel Fekete István regényeinek világát. Képgalériánkban egy kis ízelítőt adunk ebből.

2022.07.05.

Batla – a rejtőzködő szépség

Ez a gyönyörű íbiszféle ritka költőfajaink közé tartozik, és nemcsak hogy kevés van belőlük, de azok sem mutatkoznak túl gyakran. A társaságot viszont kedvelik, a fajtársakét és más vízimadárfajokét is, akikkel szívesen fészkelnek egy telepen.

2022.05.25.

Száz éve kócsagőr vigyázott a nagy kócsagokra

A nagy kócsagot ma már az egész országban sokfelé láthatjuk, de nem volt ez mindig így, a 20. század elején félő volt, hogy a faj eltűnik Magyarországról. Szerencsére nem így történt, ennek emlékére pedig a nagy kócsag a magyar természetvédelem címermadara lett.

2022.04.11.

3+1 legszebb vízpart Zalában

Hőségriadók jönnek-mennek, és a kánikulában mindenki keresi a folyó- és tóparti helyeket, ahol a hűsítő strandolásra alkalmas részek a legjobb felfrissülést nyújtják. Zala megyében pedig számos alig ismert tó és vízpart található, amelyeket kirándulással egybekötve érdemes felfedezni. Összegyűjtöttünk három vadregényeset, és hoztunk egy ráadást is.

2021.07.06.
A Kányavári-sziget esőben is elbűvölő

Soós Lajos 2021.06.03

Pünkösdhétfőre szerveztük a Kis-Balaton csodáinak megmutatását a lurkóknak, de a Hídvégi-tó számos szárazföldje közül az egyetlen szabadon látogatható Kányavári-szigeten olyan zápor kapott el bennünket, hogy az esőkabátok ellenére is bőrig áztunk. Ez azonban semmit sem vett el a hely hangulatából.

Nyári berek – egy nap a vadregényes Kis-Balatonnál

A Kis-Balaton az állatok és a növények birodalma, amelynek életébe azért bepillanthatunk mi, emberek is. De nem akárhol és nem akárhogyan, hisz a terület egy része fokozottan védett. A Turista Magazin nyári lapszámában elmeséljük, mi mindent lehet itt látni, és hová érdemes elmenni.

2020.06.30.

Új madárfajt észleltek a Kis-Balatonon

A Balaton-felvidéki Nemzeti Park nemzetközi jelentőségű madárélőhelyének 275. megfigyelt madárfaja, a pásztorgém (Bubulcus ibis), ugyan világszerte terjeszkedő faj, mégsem mindennapi látvány hazánkban, különösen nem a Dunántúlon.