Keresés eredménye

Véget ért egy fejezet, végigjártuk a Közép-dunántúli Pirosat

Soós Lajos 2023.05.27

279 km gyaloglás után értük el legnagyobb folyamunkat és gázolhattunk bele a megáradt Duna vizébe Piszkénél. 15 túranappal előbb tettük meg az első lépéseket a Közép-dunátúli Piroson, a Cuha-völgyében. Azóta átszeltük a Bakony, a Vértes és a Gerecse legszebb részeit, bevettük a hegységek számtalan csúcsát, barangoltunk völgyeikben, merészkedtünk be barlangjaikba, sok-sok elhagyott bányát és kisvasutat érintettünk, szebbnél szebb cseresekben, tölgyesekben, bükkösökben és fenyvesekben csavarogtunk, csodás településeket érintettünk és rengeteg új információval lettünk gazdagabbak a Dunántúl középső részéről.

Tudtad minek állít emléket Pusztamarót jellegzetes szobra?

A Gerecse szívében fekvő kis hegyi üdülőtelepet sokan ismerik: kedvelt kiránduló-, és piknikezőhely, illetve itt találjuk az erre haladó Országos Kéktúra egyik bélyegzőjét is. Azt viszont kevesebben tudják, hogy jellegzetes szoboregyüttese egy véres eseménynek állít emléket.

2022.06.14.

Medvehagyma-körkép – a Mecseken innen és azon túl

Ha a medvehagyma szóba kerül, a legtöbb embernek a Mecsek ugrik be legfőbb termőhelyként. Kivéve például a Pusztamarót környékén élőket, a bakonybélieket vagy a vállusiakat, és még sok más olyan település lakóit, akiknek közelében szintén megterem a tavasz slágernövénye. Körkép, sok-sok medvehagymával.

2022.03.20.

A Gerecse 50 pontőrei - A medvehagyma-illatú Pusztamarót őre

Homoródi Józsefné, Marika a Gerecse 50-en a táv feléhez közeledőket fogadja egy varázslatos helyszínen. Pusztamaróton emlékhellyel jelölték meg az évszázdokkal ezelőtti tragédia helyszínét, ahol a XVI. században 20-25 ezer magyar menekültet mészárolt le a török. A Gerecse 50-en ez mégis egy vidám és különleges helyszín.

2014.04.10.

Marót, avagy a második Mohács

Hátborzongató helyneveket találunk a Gerecse-hegység térképén: Emberölő, Rác-temető, Hajdúugrató, Szépasszony-völgy, Jaj-hát, és Vérkút. Ennek okairól szól írásunk.