Keresés eredménye

Véget ért egy fejezet, végigjártuk a Közép-dunántúli Pirosat

Soós Lajos 2023.05.27

279 km gyaloglás után értük el legnagyobb folyamunkat és gázolhattunk bele a megáradt Duna vizébe Piszkénél. 15 túranappal előbb tettük meg az első lépéseket a Közép-dunátúli Piroson, a Cuha-völgyében. Azóta átszeltük a Bakony, a Vértes és a Gerecse legszebb részeit, bevettük a hegységek számtalan csúcsát, barangoltunk völgyeikben, merészkedtünk be barlangjaikba, sok-sok elhagyott bányát és kisvasutat érintettünk, szebbnél szebb cseresekben, tölgyesekben, bükkösökben és fenyvesekben csavarogtunk, csodás településeket érintettünk és rengeteg új információval lettünk gazdagabbak a Dunántúl középső részéről.

A Közép-Dunántúl piros útján

Egy vándorút, amely bebarangolja a varázslatos Bakonyt, megmutatja a Vértes egyedi értékeit, valamint feltárja előttünk a Gerecse rejtett szépségét. E nagyszerű túra teljesítésével nemcsak több jelvényt gyűjthetünk be, de a hazai tájak igazi felfedezőivé is válhatunk.

2022.04.03.
Évkezdő túra mínuszokban a Közép-dunántúli Piroson

Soós Lajos 2022.01.11

Az év végi, év eleji családi programok és hatalmas punnyadások után január második szombatján a Közép-dunántúli Piros útvonalán kirándultunk. Ez alkalommal elköszöntünk a Bakonytól, és beléptünk a Vértes semmihez nem hasonlítható világába. A szombati ritkább tömegközlekedés miatt ezúttal rendhagyó logisztikával oldottuk meg a táv lejárását, két részletben nyomtuk le az aznapi etapot.

Túra piramissal a piros úton a Palotai-Bakonyban

Soós Lajos 2021.04.14

Egyre kijjebb érünk szeretett Bakony-erdőnkből a Közép-dunántúli Piros túramozgalom teljesítése során. Az utóbbi pár túránkon a Palotai-Bakonyban barangoltunk, ahol rengeteg kevésbé ismert csodába botlottunk, azonban a tájegység fő attrakciója még várat magára. De már most is elmondható, hogy a Gaja-szurdok és a Burok-völgy nélkül is felveszi a versenyt hazánk sok, jóval felkapottabb természeti és épített látnivalójával.

Egykori masiniszták nyomában a Bakony rengetegében

Soós Lajos 2020.12.01

Terveinkben a Kékkör folytatása szerepelt, de az ismert járványügyi helyzet és a szigorítások miatt a hátra maradt távoli pontokon kérdéses volt a logisztika, így rögtönzött „értekezletünkön” az a döntés született, hogy folytassuk a Közép-dunántúli Piros sávján és vessük be magunkat a Bakony hatalmas rengetegébe. Az Odvaskő hoteltől Bakonybélig gyalogoltunk a hegység talán legvadregényesebb részén.

Piros úton a Közép-Dunántúl változatos tájain

2020.04.07.

Elindult a „Piros 10-es” Vándorlás

A Közép-dunántúli Piros túra meghirdetésének és kialakításának 10. évfordulója alkalmából jubileumi vándorlást szervezett a kiíró Észak-dunántúli Területi Természetbarát Szövetség. A zirci ünnepség után több mint száz túrázó vágott neki a 15 naposra tervezett túrának.