Keresés eredménye

Nábrádi Judit 2023.11.29

Játéktippek családi túrákhoz

Ha kisebb gyerekekkel indulunk túrázni, érdemes összeállítani egy „játék elsősegélycsomagot”, amit bármikor elő lehet venni, nem foglal nagy helyet a hátizsákban, nem is túl nehéz. Ez a „szerszámosláda” a természetben található dolgokkal kiegészítve színesebbé, vonzóbbá tehet egy túrát, vagy annak egy szakaszát a gyerekek részére.

2022.10.29.
A varázslatos cserszömörce nyomában

A természet rengeteg csodás jelensége közül minden évszakban van pár, amely nemcsak fotósok és természetjárók, de a természetbe ritkábban kirándulók ezreit is képes megmozgatni. A tiszavirágrajzás, a szentjánosbogár-rajzás, a daruhúzás és vadlúdsokadalom mellett a cserszömörce őszi lombszíneződésének mindenképpen ott lenne a helye a „sztárok” között.

A határokat feszegettük a kéken a Potyautasokkal

Nábrádi Judit 2022.05.16

Eddig 18 km volt a legtöbb, amit egy nap alatt lejártunk a három Potyautassal. Most sikerült kicsit tovább feszíteni a húrt, és Téstől Bakonykútiig 23 km-t gyalogoltunk kis családommal a kéken, és nem érzem, hogy a határainkhoz értünk volna. Legalábbis az ovis-kisiskolás szekció egyáltalán nem…

Természetjárás gyerekekkel –Nem baj, ha sáros lesz

Ha gyerekekkel túrázunk, a játék, a felfedeznivaló legyen az elsődleges, ne a teljesítmény. A lényeg, hogy a gyerekek érezzék jól magukat, és ha ez megvan, az őszinte érdeklődés is jönni fog. De mit tehetünk szülőként, ha a túra felénél beüt a mélypont?

2022.05.08.

Öt családi túratipp a tavaszi szünetre

Bár az előrejelzések szerint a szünet második felében ismét hidegfront érkezik, azért az első pár napban lesz lehetőségünk szép tavaszi időben kirándulni. Ehhez adunk néhány ötletet, olyan túrákat ajánlunk, amelyekre ovis és kisiskolás gyerekekkel is el lehet indulni.

2022.04.14.

Élmények a természetben – öt klassz program gyerekeknek

Egy kirándulás már önmagában is szuper program a gyerekek számára, de az élményeket még lehet fokozni, például olyan túrákkal, programokkal és tanösvényekkel, amelyeket kifejezetten gyerekek számára alakítottak ki. Néhány ötlet kisgyerekes családok számára, Pécstől Aggtelekig.

2021.08.06.
Mályinkától Bánkútig a kéken

Nábrádi Judit 2021.07.23

A múlt héten pár napra megszöktünk a hőségből, és a kellemesen erdei klímájú Bánkúton hűsöltünk 5 napot. Hihetetlen volt, hogy míg itthon 36-38 fok volt, ott egy jó tízessel alacsonyabb volt a hőmérséklet. Jó választás volt a kánikula idejére! És az 5 napból egy napot a kéknek szenteltünk, újra lejártuk a Mályinka-Bánkút szakaszt, ezúttal hegynek fel, és a fiúk már nem potyautasként, hanem saját lábon a saját füzetükbe pecsételve.

Nyáreleji túra a megújult Jági tanösvényen

Pár éve jártam először a Pilisszentiván melletti tanösvényen. Azóta többször is megfordultam már itt, de mindig találok érdekességeket, pláne most, hogy az útvonal nemrégiben számos újítással, például egy remek kilátóponttal gazdagodott.

2021.06.17.
Így szerettük meg végleg a családi vízitúrázást

Magyarország bővelkedik felfedezésre váró, csodálatos vadvizekben, a vízitúrázás pedig „igazi” természetjárás, abban az értelemben mindenképpen, hogy a vízről egy olyan oldalát láthatjuk a természetnek, amit máshonnan nem igazán. De hogyan kezdjünk el vízitúrázni a gyerekekkel?