Keresés eredménye

Különleges pallós sétány és zarándokút Dabason

A Dabas melletti Szent Jakab sétányon cölöpökre épített pallón járunk, időnként fahidakon kelünk át, kis szigetek kerülnek utunkba, és egy kilátótoronyból is rácsodálkozhatunk a vízfolyásoktól szabdalta tájra. Még a kevésbé látványos téli, szürke időszakban is fantasztikus hangulata van az ott töltött időnek, egyszerre megnyugtató és feltöltő. Végigsétáltunk Magyarország egyik leghosszabb „cölöpjárdáján”, és első látásra beleszerettünk a ligetes-fás, lápfoltos vidékbe.

2024.01.21.

Hazánk legtitokzatosabb védvonalának felfedezése

A Csörsz-árok keletkezésnek története homályba vész, még a történészek között sincs egységes álláspont, ám ez mit sem csökkent az Alföldet átszelő, több mint 1200 kilométer hosszú árokrendszer monumentalitásán. Ha valaki kíváncsi a késő római kor egyik ma is felfedezhető maradványára, az egy tanösvény segítségével szó szerint belegyalogolhat a múltba.

2023.12.02.

Gyantászok útja a legszebb vendvidéki fenyvesek között

Egy kényelmesen járható, szintemelkedést alig tartogató, gyönyörű erdeifenyőkkel tűzdelt kiránduló útvonalat ajánlunk a Vendvidéken, ahol megismerkedhetünk a gyantászás hajdani mesterségével, és azt is megtudhatjuk, milyen különlegességekkel van tele az Apátistvánfalva környéki erdő. Családi túra, ami gyerekeknek és kamaszoknak is tetszeni fog.

2023.11.15.

Magyarország pallósoros ösvényei, II. rész

Kalandösvények családoknak és a szokatlan élményeket keresőknek: összegyűjtöttük Magyarország legjobb pallósorait, amik a mocsarak és árterek vizenyős világába vezetnek. A második részben az alföldi cölöpsétányokat mutatjuk be.

2023.10.20.

Bejártuk Budapest egyik leglátványosabb tanösvényét

A Róka-hegyi kőfejtőben régen a főváros legnagyobb mészkőbányája működött. A területet mostanra visszafoglalta a növényzet, a bányaudvarokban és a hatalmas sziklafalak tetején pedig egy tanösvény kanyarog, ami különleges élményeket tartogat az idelátogatóknak.

2023.09.09.

Virágba borult a Tétényi-fennsík

Dél-Buda egyik legkülönlegesebb természeti értéke, a Tétényi-fennsík minden évszakban jó kis kirándulóhely, de tavasszal és kora nyáron a legszebb. Ilyenkor- kis túlzással- a terület minden egyes négyzetmétere tele van virágokkal.

2023.06.15.

Tüskevár a Budai-hegységben

Kicsiknek és nagyoknak is izgalmas sétát ígér a főváros 2. kerületében található Fekete István tanösvény. Végigjártuk, olvastunk, füleltünk, és ahogy Tutajos a berekben, úgy fedeztük fel a téli erdő kincseit a Kis-Hárs-hegyen.

2023.01.09.

Vadregényes ösvények az ország tetején

Kékestető az ország egyik legnépszerűbb kirándulóhelye, sokan autóznak fel ide, hogy a kilátóból megcsodálják a pazar panorámát, sétáljanak vagy télen síeljenek egy jót. Távolabbra azonban már csak kevesebben merészkednek, pedig az igazi csodák ott kezdődnek.

2022.10.17.

Rengeteg izgalmas tanösvény egy könyvbe sűrítve

Nemrég jelent meg egy hiánypótló kiadvány Ki a szabadba! címmel, amely 130 tanösvényt mutat be a fővárosban és környékén. A tanösvények kedvelőinek további jó hír, hogy most három példányt sorsolunk ki olvasóink között.

2022.06.30.

Tanösvény extrákkal

A rég tervezett kiruccanás a Váci Ártéri Tanösvényre egy vissza a kezdőmezőre játékhoz hasonló szituációval indult, de végül sikerült végigsétálni a vadregényes pallósoron. Bár egy helyen kénytelen voltam négykézlábra ereszkedni, hogy leküzdjem az egyik kialakult akadályt.

2022.06.06.

Életre szóló élmények a Bükki Csillagdában

Bejártuk és mindent kipróbáltunk a nemrég megnyílt Bükki Csillagdában. Megnéztük a Naprendszer minden szegletét, kalandoztunk a csillagképek között, űrből jött meteoritokat tapogattunk és komoly küldetést teljesítettünk a Holdon és a Marson. Bónuszajándékunk pedig egy vámszedő róka és egy kellemes Bolygótúra volt.