Keresés eredménye

A Vértes eldugott sziklakertjében – Kő-völgy

Elsősorban a Vértes déli peremvidékére jellemzők a pazar sziklafalak és látványos kőodúk, lenyűgöző ördögszántások és csipkézett sasbércek, de a hegység szívében is találunk bámulatos sziklaélményt, melynek csendes, borostyánnal díszített kőkatlanjában órákig is elgyönyörködne az ember.

2022.08.22.

A sokszínű Vértes nyugati tájain

Lenyűgöző tájsebek és a híres Cica-homok. „Lebegő falu” és történelmi látnivalók. Bányavilágba bepillantást engedő autentikus kiállítás, valamint egy csodálatos kastély, melynek birtokán a néma szerzetesek is otthonra leltek. Csokorba szedtük a Vértes nyugati tájékának legizgalmasabb látnivalóit.

2022.08.12.

A Közép-Dunántúl piros útján

Egy vándorút, amely bebarangolja a varázslatos Bakonyt, megmutatja a Vértes egyedi értékeit, valamint feltárja előttünk a Gerecse rejtett szépségét. E nagyszerű túra teljesítésével nemcsak több jelvényt gyűjthetünk be, de a hazai tájak igazi felfedezőivé is válhatunk.

2022.04.03.

Szezonnyitó kerékpártúra a Vértesben

A Vértes elég „szelíd” ahhoz, hogy bringával nekivágjunk megcsodálni e cseppnyi Magyarországot - ahogy tájképi változatossága miatt gyakran hívják. S ez csak egyike a Budapest tágabb környezetében található, kiváló bringás terepeknek.

2022.04.02.

Csákányos túra a Vértes legjeire

Egy körtúrába foglaltuk a Vértes legmagasabb pontját, a környezetében található panorámahelyeket, érdekes és nevezetes helyszíneket, amihez a hegység pagonyrengetegje biztosítja a természeti idillt.

2022.02.20.
Évkezdő túra mínuszokban a Közép-dunántúli Piroson

Soós Lajos 2022.01.11

Az év végi, év eleji családi programok és hatalmas punnyadások után január második szombatján a Közép-dunántúli Piros útvonalán kirándultunk. Ez alkalommal elköszöntünk a Bakonytól, és beléptünk a Vértes semmihez nem hasonlítható világába. A szombati ritkább tömegközlekedés miatt ezúttal rendhagyó logisztikával oldottuk meg a táv lejárását, két részletben nyomtuk le az aznapi etapot.

Szellemfalu és titokzatos sziklaüregek a Vértes szívében

Sokszor megesik, hogy a kiránduló nem is sejti, milyen izgalmas környéken jár, csupán a lába elé figyel az ösvényen, élvezi a természet csendjét, és olykor elmereng az erdő nyugalmat árasztó rengetegében. Minderre a Vértes változatos terepe is kiváló, ám ha érdeklődők vagyunk, és nyitott szemmel túrázunk, a természetjáró élmény még ennél is többet tud nyújtani.

2021.10.21.
A varázslatos cserszömörce nyomában

A természet rengeteg csodás jelensége közül minden évszakban van pár, amely nemcsak fotósok és természetjárók, de a természetbe ritkábban kirándulók ezreit is képes megmozgatni. A tiszavirágrajzás, a szentjánosbogár-rajzás, a daruhúzás és vadlúdsokadalom mellett a cserszömörce őszi lombszíneződésének mindenképpen ott lenne a helye a „sztárok” között.

A varázslatos Vértes északkeleti vidékén

Erdő mélyén megbúvó romantikus várromot, természetes és épített kilátókat, kiváló piknikhelyeket, valamint több vadregényes túraterepet és egy mesébe illő falucskát is bemutatunk a Vértes északi és keleti tájait bemutató túratippünkben.

2021.08.08.

Várak és romok a Vértesben - 2. rész

Korábban Szárligettől Kőhányásig jártuk be a Vértest várak és romok után kutatva, ezúttal pedig az Oroszlánkőtől a Vértes legjobb állapotban lévő erősségéig, Csókakő büszkeségéig vezet az utunk.

2021.07.25.

Várak és romok a Vértesben - 1. rész

A természetjárás egyik legizgalmasabb formája a tematikus túrázás. Mindegy, milyen témát követünk - geológiait, történelmit vagy vallásit -, hiszen így egy adott terület bejárása nem csupán túraélmény lesz. Mi ezúttal várakat és rég elfeledett romokat kerestünk a Vértesben.